— BMW kontynuuje intensywne prace nad rozwojem technologii półprzewodnikowych ogniw akumulatorowych, technologii, która naszym zdaniem ma znaczny potencjał w przyszłości. Cieszymy się z zacieśnienia współpracy z Solid Power. Dzięki temu będziemy mogli produkować ogniwa półprzewodnikowe oparte na konstrukcjach Solid Power na własnej pilotażowej linii. Przewidujemy, że nasza nowa linia prototypów ogniw półprzewodnikowych przyspieszy realizację wspólnego celu, jakim jest wprowadzenie tej obiecującej technologii ogniw na rynek – powiedział Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju.
Przed instalacją prototypowej linii pracownicy BMW Group będą wspólnie z Solid Power pracować nad optymalizacją procesów produkcji ogniw.
— Rozszerzenie naszej współpracy z BMW to kolejny dowód na to, że obie firmy wierzą w rozwój technologii Solid Power i znaczenie akumulatorów półprzewodnikowych. Cieszymy się na współpracę ze światowej klasy zespołem BMW ds. budowy akumulatorów — dodał David Jansen, tymczasowy dyrektor generalny, prezydent i prezes Solid Power.
Jako kolejny krok w kierunku długofalowej industrializacji Solid Power planuje w 2023 roku dostarczyć BMW Group pełnowymiarowe ogniwa w celu przeprowadzenia testów. Pierwszy pojazd demonstracyjny BMW z tą technologią planowany jest przed 2025 rokiem.
Okrągłe ogniwa zwiększą zasięg
Patrząc w najbliższą przyszłość i niezależnie od współpracy z Solid Power, we wrześniu 2022 roku koncern BMW Group zapowiedział 6. generację swoich ogniw litowo-jonowych. Koncern gruntownie rozwinął format i chemię ogniw na potrzeby szóstej generacji technologii BMW eDrive zaplanowanej dla nowej klasy. Nowe okrągłe ogniwa BMW, opracowane specjalnie na potrzeby konstrukcji modeli nowej klasy, umożliwią zwiększenie zasięgu w modelu o najdłuższym zasięgu nawet o 30% (według WLTP). Nowe okrągłe ogniwa BMW mają jednolitą średnicę 46 mm i dwie wysokości – 95 i 120 mm.
Dwa miliony elektryków
W porównaniu z ogniwami pryzmatycznymi akumulatorów BMW piątej generacji gęstość energii w ogniwie poprawi się o ponad 20%. Dzięki tej szybko rosnącej gamie produktów, BMW Group zamierza do końca 2025 roku wypuścić na drogi ponad dwa miliony pojazdów elektrycznych.
Jak zapowiada producent, jeszcze przed 2030 rokiem 50% globalnej sprzedaży BMW Group mogą stanowić pojazdy w pełni elektryczne. Marka MINI do początku lat 2030. będzie oferować wyłącznie gamę pojazdów elektrycznych, natomiast Rolls-Royce stanie się również w pełni elektryczną marką od 2030 roku. Wszystkie nowe modele BMW Motorrad do miasta będę miały w przyszłości napęd w pełni elektryczny.