Home Rynek BMW Group podwoiło sprzedaż elektryków

Rynek pojazdów elektrycznych

BMW Group podwoiło sprzedaż elektryków

Rynek pojazdów elektrycznych

BMW Group podwoiło sprzedaż elektryków

BMW Group dostarczył łącznie 2 399 636 egzemplarzy BMW, MINI i pojazdów marki Rolls-Royce dla klientów na całym świecie w 2022 r. (-4,8%)
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów BMW Group wzrosła w 2022 roku ponad dwukrotnie do 215 755 sztuk (+107,7%). Władze koncernu zapowiedziały, że w przyszłym roku chcą zrobić kolejny duży krok w kierunku e-mobilności. Będzie nim osiągnięcie 15% całkowitej sprzedaży z segmentu pojazdów w pełni elektrycznych.

W 2022 roku BMW Group znacznie przyspieszyło rozwój elektromobilności. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, koncern był w stanie ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż BEV w stosunku do 2021 roku (+107,7%) z łączną liczbą 215 755 w pełni elektrycznych samochodów BMW i MINI. Kolejna granica została przekroczona w momencie, gdy w ubiegłym roku grupa przekroczyła liczbę 500 000 w pełni elektryczny samochodów które trafiły do odbiorców.

Nasza mocna, dobrze skonfigurowana linia produktów jest najlepszą odpowiedzią na obecne wyzwania. Pozwoliła nam ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż w pełni elektryczne pojazdów w 2022 r. – powiedział Pieter Nota, członek Zarząd BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż. – Jesteśmy przekonani, że możemy wykorzystać ten sukces w 2023 roku, ponieważ nadal obserwujemy szczególnie duże nasilenie zamówień na nasz w pełni elektryczny modele – dodała Nota.

Mocny nacisk na elektryki

BMW Group dostarczył łącznie 2 399 636 egzemplarzy BMW, MINI i pojazdów marki Rolls-Royce dla klientów na całym świecie w 2022 r. (-4,8%). Koncern z optymizmem patrzy na nadchodzący rok.

Będziemy utrzymywać nasz kurs, a wyraźny nacisk zostanie położony na dalszy rozwój elektromobilności. Kolejna granicą, którą chcemy przekroczyć w 2023 roku jest osiągnięcie 15% naszej całkowitej sprzedaży ma z pojazdów w pełni elektrycznych. Ma w tym pomóc premiera BMW i5 – tłumaczy Nota. 

Marka BMW utrzymuje pozycję nr 1 w globalnym segmencie premium

Marka BMW sprzedała łącznie 2 100 692 egzemplarzy (-5,1%) na całym świecie i utrzymuje pozycję nr 1 w globalnym segmencie premium. Silny wzrost zarejestrowano w zakresie pojazdów zelektryfikowanych (w tym hybrydy plug-in). Przez cały rok wzrost wyniósł 35,6% w stosunku do poprzedniego roku (372 956 pojazdów). 

MINI Electric pozostaje najlepiej sprzedającym się wariantem modelu MINI

Model MINI sprzedały się w ubiegłym roku w 292 923 egzemplarzach (-3.0%). Jednak zelektryfikowane modele MINI zanotowały progres. Wzrost wyniósł +14,3% do 60 839 pojazdów. Stanowiły one około 21% całkowitej sprzedaży MINI na całym świecie w 2022 roku.

W pełni elektryczne MINI Cooper SE pozostało najlepiej sprzedającym się modelem marki (wariant modelu w 2022 roku). Zarejestrowano go w łącznej liczbie 43 744 egzemplarzy na całym świecie – wzrost o +25,5% r/r.

Źródło: BMW Group

Narzędzia
i kalkulatory