Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Osobowe › BMW › Northvolt zbuduje w Niemczech trzecią gigafabrykę

Northvolt zbuduje w Niemczech trzecią gigafabrykę

Northvolt zbuduje w Niemczech trzecią gigafabrykę

  • 08/08/2022
Przeczytasz w 2 min
  • 08/08/2022
Przeczytasz w 2 min

Szwedzki koncern Northvolt ogłosił budowę swojej trzeciej gigafabryki akumulatorów w Heide w Szlezwiku-Holsztynie w północnych Niemczech. Zakład ma mieć potencjalną zdolność produkcyjną 60 GWh. Northvolt Drei dostarczy na rynek europejski akumulatory litowo-jonowe produkowane w sposób zrównoważony. Mają one wystarczyć dla około miliona pojazdów elektrycznych. Fabryka swoje pierwsze akumulatory wypuści na rynek w 2025 roku.

Nowa gigafabryka zwiększy zdolność produkcyjną akumulatorów Northvolt do ponad 170 GWh. Zakład wpisuje się w misję firmy polegającą na dostarczaniu akumulatorów w sposób charakteryzujący się czystą energią i obiegiem zamkniętym, który zasadniczo różni się od podejścia dominującego obecnie w globalnym przemyśle. Niemiecki zakład zasilany będzie ze źródeł odnawialnych.

Niemiecki zielony klaster

– Cieszymy się, że możemy ogłosić Northvolt Drei – projekt, który dobrze pasuje do powstającego klastra przedsięwzięć z zakresu czystych technologii powstających w północnych Niemczech. Projekt, który wspiera szerszą europejską transformację w kierunku zrównoważonego społeczeństwa, w którym Niemcy odgrywają kluczową rolę – powiedział Peter Carlsson, współzałożyciel i dyrektor generalny Northvolt.

Przewiduje się, że fabryka swoje pierwsze akumulatory wypuści na rynek w 2025 roku. Zakład zapewni około 3000 nowych miejsc pracy. Jak przekonują szwedzcy właściciele głównym zamiarem Northvolt Drei będzie dostarczanie wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowych, produkowanych z najmniejszym śladem środowiskowym w Europie kontynentalnej.

Nadwyżka czystej energii

Kluczem do realizacji tego celu jest wybór lokalizacji, którym jest Schleswig-Holstein. W regionie znajduje się najczystsza sieć energetyczna w Niemczech, która charakteryzuje się nadwyżką energii elektrycznej wytwarzanej przez lądową i morską energetykę wiatrową oraz wzmocnioną czystą energią dostarczaną poprzez połączenia sieciowe z Danią i Norwegią.

– Ważne jest, jak produkujemy ogniwo baterii. Jeśli używasz węgla w swojej produkcji, emitujesz sporą ilość CO2 w swojej baterii, ale jeśli używamy czystej energii, możemy stworzyć bardzo zrównoważony produkt. Naszą filozofią jest to, że nowe energochłonne branże, takie jak produkcja baterii, powinny powstawać w rzeczywistej bliskości geograficznej miejsca, w którym wytwarzana jest czysta energia – zaznaczył Peter Carlsson.

Obniżenie ceny baterii

Nie tylko duża ilość czystej energii sprawia, że ​​region Heide i szersza infrastruktura przemysłowa otaczająca Hamburg są idealnie przystosowane do zaabsorbowania wciąż rosnącego potencjału Northvolt w Europie. Oprócz centralnej pozycji w powstającym europejskim łańcuchu dostaw baterii łączącym Skandynawię i Europę kontynentalną, region zapewnia również przestrzeń wymaganą do założenia fabryki baterii o wystarczającej wielkości, aby wykorzystać ekonomię skali w produkcji, która jest kluczem do obniżenia kosztów baterii.

Northvolt Drei ma pozyskiwać znaczne ilości surowców z recyklingu metali akumulatorowych, w ramach zobowiązania Northvolt do pozyskiwania 50% potrzeb surowcowych z recyklingu do 2030 roku. Oprócz produkcji akumulatorów, Northvolt Drei skupi się tym samym na zakładzie recyklingu akumulatorów, który zapewni wydajne ponowne wykorzystanie produktów ubocznych z procesu produkcyjnego i zapewni zrównoważone rozwiązanie dla zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych odzyskiwanych z rynków europejskich.

Szwecja, Polska i Niemcy

– Z niecierpliwością czekamy na współpracę ze społecznościami i władzami Szlezwiku-Holsztynu. Chcemy zapewnić, że Northvolt Drei będzie rozwijany w sposób przejrzysty i oparty na współpracy, który w pełni wykorzysta wiele możliwości, jakie stwarza projekt – powiedział Christofer Haux, tymczasowy dyrektor generalny Northvolt Drei.

Firma obecnie rozbudowuje swój zakład w Szwecji. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęła ponadto kolejną ze swoich inwestycji w Gdańsku. Za 200 mln dolarów Northvolt  chce wybudować w Polsce jedną z największych fabryk produkujących systemy magazynowania i baterie w Europie. W sumie Northvolt do tej pory zabezpieczył kontrakty o wartości ponad 50 miliardów dolarów od takich klientów jak BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars i Polestar.

Źródło: na podstawie northvolt.com

  • Tagi: bmw, volkswagen, volvo
REKLAMA

Więcej z kategorii

BMW, Rynek, Volkswagen, Volvo

Polska, Rynek, Wydarzenia

eLiderki „Nowej Mobilności” z rabatem

OTOMOTO i PSPA wspierają kobiety w motoryzacji

05/12/2023
Europa, Rynek

Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Europa, Honda, Osobowe, Rynek

Rynek

Honda e wycofana z Europy

30/11/2023
Polska, Rynek

VOYAH Free

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Rynek

Changan

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Rynek

ACEA – unijny rynek w październiku

Samochody elektryczne wyprzedziły diesle

21/11/2023
Europa, Infrastruktura, Rynek

Infrastruktura ładowania

Niemcy mają Charging Infrastructure Masterplan II

20/11/2023
Polska, Rynek

Licznik Elektromobilności

Czas na elektryfikację drogowego transportu ciężkiego

17/11/2023
Polska, Rynek, Wydarzenia

OTOMOTO i PSPA wspierają kobiety w motoryzacji

05/12/2023
Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Europa, Honda, Osobowe, Rynek

Honda e wycofana z Europy

30/11/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Rynek

Samochody elektryczne wyprzedziły diesle

21/11/2023

Wybór Redakcji

KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Raporty

Producenckie deklaracje o zerowej emisji nie muszą się pokryć z rzeczywistością

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Infrastruktura, Osobowe, Pojazdy, Stellantis

Stacje ładowania samochodów elektrycznych powstaną u wybranych dealerów pod szyldem Free2move Charge

05/12/2023
Osobowe, Pojazdy, Tesla

Pierwsi klienci odebrali już elektryczną półciężarówkę Tesli

04/12/2023
Lexus, Osobowe, Pojazdy

Elektryczne auta z system imitującym manualną skrzynię

04/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła