Home Pojazdy Osobowe Opel Niemiecka marka na elektryfikacyjnym kursie

Opel pokazał Astry BEV

Niemiecka marka na elektryfikacyjnym kursie

Opel pokazał Astry BEV

Niemiecka marka na elektryfikacyjnym kursie

Astra Electric zużywa 14,9 kWh (WLTP3) energii elektrycznej na 100 kilometrów
Fot. Stellantis
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Producent z Rüsselsheim (Grupa Stellantis) pokazał właśnie pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric. Wraz z w pełni elektrycznym pięciodrzwiowym hatchbackiem marka zaprezentowała też nową Astrę Sports Tourer Electric – pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta. Zamówienia na Astrę Electric (zasięg 416 km) można będzie składać od wiosny 2023 r.

Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric są prawdziwymi pionierami. Dzięki nowej w pełni elektrycznej wersji, dostępnej z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz kombi, klienci będą mogli korzystać z codziennej funkcjonalności i komfortu, czerpiąc przy tym mnóstwo przyjemności z lokalnie bezemisyjnej jazdy. Tak właśnie rozumiemy „Greenovation”, czyli zieloną innowacyjność w motoryzacji. Równocześnie kontynuujemy naszą elektryfikacyjną ofensywę. Nowy Opel Astra Electric jest ważnym kamieniem milowym na drodze do pełnej elektryfikacji marki w Europie – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.

Jak podkreśla producent w przyszłości nabywcy Opla Astry będą mieli jeszcze więcej opcji napędu do wyboru niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu z błyskawicą w logo. Oprócz wersji spalinowych firma Opel oferuje Astrę i Astrę Sports Tourer jako hybrydy plug-in, w tym w nowej flagowej odmianie – Astra GSe. Wkrótce dołączy do nich w pełni elektryczna Astra Electric, na którą zamówienia można będzie składać od wiosny 2023 r.

Trzy tryby

Silnik elektryczny Astry Electric rozwija moc 115 kW/156 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Autem można pojechać z prędkością 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.

Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. Składa się on ze 102 ogniw pogrupowanych w 17 modułów i zapewnia nowej Astrze Electric zasięg do 416 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy (według WLTP1). Inżynierowie poświęcili wiele uwagi efektywności konstrukcji i uzyskali wzorcowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach akumulatora. Astra Electric zużywa 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (14,9 kWh według WLTP3). Ładowanie akumulatora do 80% pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej (DC) stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Auto jest standardowo wyposażone w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.

Akumulator został ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność rośnie  do 1553 litrów.

Nowatorski kokpit

Nowatorskim rozwiązaniem jest otaczający kierowcę w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma 10‑calowymi panoramicznymi wyświetlaczami. Auto wyposażono w duży wyświetlacz projekcyjny E‑HUD oraz system rozpoznawania naturalnej mowy kierowcy. Nowy pakiet Intelli-Drive 2.0 obejmuje liczne systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie przed najechaniem na pojazd poprzedzający z automatycznym hamowaniem awaryjnym, aktywny asystent pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, półautomatyczny system zmiany pasa ruchu czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu.

Źródło: Stellantis

Narzędzia
i kalkulatory