Wybór samochodu elektrycznego nie należy do najprostszych. W końcu oferta rynkowa liczy już ponad 130 modeli, a wśród nich są zarówno małe, jak też duże SUVy. Jednak co wybrać, jeżeli będziemy chcieli pojechać w dłuższą podróż? Na jakie parametry zwrócić uwagę? By się o tym przekonać postanowiliśmy przetestować NIO ET7, czyli chińskiego odpowiednika takich modeli jak Mercedes-Benz EQE, BMW i5, Porsche Taycana czy Audi e-tron GT.
Jednak czy samochód o długości 5101 mm, szerokości 1987 mm, wysokości 1509 mm oraz gigantycznym rozstawem osi 3060 mm, sprawdzi się na trasie? Czy bateria o pojemności 90 kWh netto (100 kWh brutto) i napędem generującym 653 KM, będzie w stanie zrekompensować niską, szczytową moc ładowania wynoszącą jedynie 127 kW? Zobaczcie materiał wideo z testu na dystansie ponad tysiąca kilometrów.
Maciej Gis