Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Technologia › Baterie › Miliony kilometrów na polskich bateriach
  • Zespół inżynierów firmy projektuje baterie w oparciu o konkretne wymogi partnerów
  • Fot. Impact

Impact

Miliony kilometrów na polskich bateriach

Impact

Miliony kilometrów na polskich bateriach

Zespół inżynierów firmy projektuje baterie w oparciu o konkretne wymogi partnerów
Fot. Impact
  • 06/10/2023
Przeczytasz w 2 min
  • 06/10/2023
Przeczytasz w 2 min

Baterie pod konkretne oczekiwania Klienta (custom design), nowe generacje uznanych na świecie produktów UVES POWER LTO GEN 3.0, UVES ENERGY i UVES LFP, autorski system zarządzania baterią BMS oraz zaprezentowanie nowej fabryki baterii GigafactoryX, to niektóre propozycje Impactu na tegoroczną edycję BusWorld 2023. Na odbywających się w Brukseli największych targach autobusowych w Europie polski producent zaprezentuje również możliwości własnej, najnowocześniejszej w Europie linii produkcyjnej baterii heavy duty o zdolności produkcyjnej 1,2GWh, na której pierwsze systemy bateryjne będą wytwarzane już w drugim kwartale 2024 r. W nowej GigafactoryX do 2027 r. moce produkcyjne zostaną zwiększone do 4GWh rocznie. Produkcja będzie oparta na europejskim łańcuchu dostaw m.in. dzięki umowom z LG i Freyrem.

– W samym sercu Europy prezentujemy najnowocześniejsze systemy bateryjne, które od wielu lat wykorzystują najwięksi producenci autobusów na świecie tacy jak Solaris Bus&Coach czy ADL. Doświadczenie zdobyte w trakcie wieloletniej współpracy z liderami rynku, tysiące dostarczonych systemów bateryjnych i BMS-ów jest czynnikiem, który wyróżnia nas na tle konkurencji i pozwala wyznaczać nowe trendy na rynku – powiedział Ireneusz Kazimierski, prezes Zarządu Impact Clean Power Technology S.A.

Projekt w oparciu o wymogi partnerów

Zespół inżynierów firmy projektuje baterie w oparciu o konkretne wymogi partnerów stosując nowoczesne technologie ogniw zgodnie z ich oczekiwaniami. Litowo-jonowe systemy bateryjne UVES są budowane w oparciu o ogniwa NMC, LTO i LFP. Te pierwsze charakteryzują się bardzo dużą gęstością energii oraz konkurencyjną ceną w porównaniu do innych baterii tego typu. Wymagają dłuższego czasu ładowania, który w zamian zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych. Z kolei moduły pracujące w oparciu o technologię LTO mogą być ładowane bardzo szybko i często, na przykład w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 – 15 minut, co powoduje, że tego typu pojazdy mogą być wykorzystywane praktycznie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Baterie LTO mogą mieć mniejsze pojemności i zajmować mniej miejsca w pojeździe. Baterie oparte na technologiach LFP są natomiast są rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie wymagana jest dostawa systemów bezkobaltowych.

GigafactoryX ruszyła

Baterie Impacu znajdują także zastosowanie w autobusach wodorowych. Firma pracuje nad własnymi technologiami ogniw paliwowych opartych o wodór w porozumieniu z ITOCHU Plantech Inc. i Toshiba Energy Systems and Solutions Corp.  Systemy będą charakteryzować się dwukrotnie dłuższą żywotnością niż jakiekolwiek inne rozwiązanie na rynku.

GigafactoryX

– Od końca września 2023 roku cała produkcja Impactu odbywa się już w nowej GigafactoryX. Powstanie zaawansowanego technologicznie zakładu będzie silnym impulsem do rozwoju branży elektromobilności oraz OZE w Polsce i na świecie. GigafactoryX to także kolejny krok w obszarze produkcji energii oraz transformacji transportu publicznego i przemysłu, który pozwoli konsekwentnie redukować emisje CO2. Do tej pory autobusy elektryczne napędzane bateriami z Impactu przejechały już ponad 150 mln km – dodał Kazimierski.

Impact Clean Power Technology jest na rynku od 2007 r. Swoje systemy bateryjne sprzedaje w Europie, Nowej Zelandii i Stanach Zjednoczonych. Firma dostarczyła na rynek ponad 20 tysięcy systemów bateryjnych. Pojazdy z bateriami Impactu przejechały ponad 100 mln km na całym świecie. Spółka zatrudnia ponad 290 pracowników, w tym ponad 100 inżynierów różnych specjalności.

Źródło: Impact
  • Tagi: baterie, Impact
REKLAMA

Więcej z kategorii

Baterie, Technologia

Baterie, Magazyn, Technologia

Bateryjny żywot

Stopień degradacji akumulatora zależy od technologii, ale też od techniki użytkowania samochodu elektrycznego  

01/12/2023
Infrastruktura, Technologia

Green Cell

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Technologia

Ennovation Technology

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Baterie, Technologia

Toyota

„Battery 3R” – plan na pełen cykl życia baterii z aut elektrycznych  

27/11/2023
Baterie

Rynek bateryjny

Counterpoint: Chiny i Korea kontra Europa i USA

23/11/2023
Baterie, Technologia

Northvolt

Nowe baterie sodowo-jonowe zaspokoją potrzeby magazynowe

21/11/2023
Baterie, Technologia

LG Energy Solution

Koreański producent dostarczy baterie do nowych elektrycznych modeli Toyoty produkowanych w USA

16/11/2023
elektromobilni, Magazyn, Technologia

Technologia 

Postęp wydłuży zasięg, żywotność oraz obniży wagę baterii do samochodów elektrycznych   

10/11/2023
Baterie, Magazyn, Technologia

Stopień degradacji akumulatora zależy od technologii, ale też od techniki użytkowania samochodu elektrycznego  

01/12/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Technologia

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Baterie, Technologia

„Battery 3R” – plan na pełen cykl życia baterii z aut elektrycznych  

27/11/2023
Baterie

Counterpoint: Chiny i Korea kontra Europa i USA

23/11/2023
Baterie, Technologia

Nowe baterie sodowo-jonowe zaspokoją potrzeby magazynowe

21/11/2023

Wybór Redakcji

Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Magazyn, Testy

Jak daleko dojedziesz samochodem na wodór?

01/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

ORLEN Deutschland zamówił ładowarki Axon Easy 400

01/12/2023
Biznes, Finansowanie

Elektryczne Gitary zachęcą do jazdy elektrykami w najnowszej kampanii TV  

01/12/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła