Raport PSPA
Nawet 8-krotnie wzrosną globalne moce produkcyjne baterii litowo-jonowych w ciągu najbliższych 5 lat. Polska ma szansę utrzymać wiodącą pozycję w światowym łańcuchu dostaw sektora bateryjnego. Działania niezbędne do osiągnięcia tego celu opisuje najnowszy raport Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych pt. „Europa jeździ na polskich bateriach litowo-jonowych. Potencjał sektora bateryjnego w Polsce i regionie CEE”, opracowany we współpracy z liderami rynku e-mobility.
Bateryjny recykling

Często można usłyszeć, że akumulatory z aut elektrycznych są trudne do recyklingu, a cały proces jest nieekologiczny. Jak sytuacja wygląda naprawdę? Jaka jest przyszłość odzyskiwania materiałów z baterii? Sprawdźmy.

Elektromobilność z nami jest

Jeśli wydaje się wam, że ludzie kultury nie lubią samochodów, niczego nie wiedzą o elektrykach, ba! Nie chcą o tym temacie rozmawiać, to … możecie mieć rację, ale tylko do momentu, w którym na waszej drodze stanie aktor, reżyser i scenarzysta, miłośnik filmu i motoryzacji Łukasz Konopka.

Człowiek, który wymyśla motoryzacyjną przyszłość w scenariuszach filmowych, a o elektromobilności mówi: „to już jest ten czas i jedyne rozsądne wyjście dla planety Ziemia”. Czym jeździ, ile zielonych kilometrów ma na koncie, co by poprawił w drodze do pełnej elektromobilności opowiada w rozmowie z Dagmarą Kowalską.

Sektor na fali wznoszącej

Blisko 3 miliardy złotych – to łączna wartość największych, realizowanych obecnie projektów e-mobility, wynika z najnowszego raportu Bergman Engineering. O tym, że elektromobilność staje się ważnym kołem zamachowym całej polskiej gospodarki, świadczą także dane Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Zgodnie z wyliczeniami, tylko w 2022 roku zagraniczne firmy zainwestowały w Polsce ponad 3,7 mld euro, z czego ponad 1,4 mld euro stanowiły wydatki na projekty e-mobility. To setki nowych miejsc pracy i jeszcze większe możliwości dla polskich inżynierów.

Test: Cupra Born

Grupa Volkswagen w elektromobilności widzi przyszłość, czego dowodem jest zmieniająca się (patrz: rosnąca) oferta bezemisyjnych pojazdów. Najmniej elektrycznych modeli oferuje jak na razie hiszpańska Cupra. Choć mają tylko jednego w pełni elektrycznego przedstawiciela to jest on ciekawszą opcją niż brat bliźniak Volkswagen ID.3. Dlaczego?