Nowe joint venture będzie zlokalizowane w strefie przemysłowej w Başkent, w pobliżu Ankary. Start budowy zakładu jest oczekiwany jeszcze w tym roku ruszy. Produkcja ma się rozpocząć w 2026 roku, a strony porozumienia zobowiązują się do co najmniej 25 GWh rocznej zdolności produkcyjnej, która może potencjalnie wzrosnąć do 45 GWh.
– Ford sukcesywnie realizuje plany związane z rozwojem EV, zgodnie z wizją bycia liderem w rewolucji pojazdów elektrycznych. Realizujemy zobowiązanie do produkcji akumulatorów w tym samym regionie, w którym wytwarzamy samochody. Utworzenie nowej spółki joint venture z LG Energy Solution i Koç Holding stworzy solidne fundamenty do budowy prężnej przyszłości pojazdów elektrycznych Forda w Europie – powiedziała Lisa Drake, wiceprezes Ford EV Industrialization.
Wspólne przedsięwzięcie opiera się na długoletnich relacjach biznesowych, jakie Ford utrzymuje zarówno z LG Energy Solution, jak i Koç Holding. Ford i LG Energy Solution współpracują od ponad dekady. LG Energy Solution dostarcza m.in. akumulatory wytwarzane w Polsce (w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem) do Forda Mustanga Mach-E i E-Transit. Natomiast niemal stuletnia współpraca Ford Motor Company i Koç Holding obejmuje udane wspólne przedsięwzięcie Ford Otosan, mające obecnie ponad 60 lat.
– Długoletnie relacje biznesowe z Fordem są wynikiem naszego zaangażowania w dostarczanie produktów o niezrównanej konkurencyjności, stabilnej wydajności produkcji oraz globalnej wiedzy operacyjnej. Umożliwia to nasza obszerna wiedza zgromadzona dzięki inwestycjom wyprzedzającym światowe rynki – powiedział Youngsoo Kwon, prezes LG Energy Solution. – Teraz, łącząc siły z Fordem i Koç w Turcji, będziemy rozwijać naszą wiodącą technologię akumulatorów, aby jeszcze bardziej przyspieszyć przejście na pojazdy elektryczne w Europie, a tym samym być liderem globalnych inicjatyw na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości – dodał.
– Jako wiodąca w Europie marka pojazdów użytkowych od ośmiu lat, wciąż chcemy dostarczać naszym klientom najbardziej wydajne i innowacyjne pojazdy wspierające ich cele biznesowe poprzez naszą działalność w zakresie usług i dystrybucji pojazdów Ford Pro. To nowe wspólne przedsięwzięcie w zakresie akumulatorów jest doskonałym przykładem tego, jak wykorzystujemy nasze strategiczne relacje biznesowe w celu wzmocnienia naszej działalności – powiedziała Lisa Drake.
Do 2035 roku Ford w Europie będzie oferował całkowicie elektryczną flotę samochodów dostawczych i osobowych, zeroemisyjne pojazdy nowej generacji, zoptymalizowane pod względem coraz lepiej skomunikowanego świata, oferujące klientom wyjątkowe, zawsze dostępne usługi i unikalne doświadczenia.
LG Energy Solution posiada największą globalną sieć produkcji baterii składającą się z zakładów produkcyjnych ulokowanych w sześciu krajach (Polska, Korea Południowa, USA, Chiny, Indonezja i Kanada), o łącznej rocznej zdolności produkcyjnej 200 GWh. Zakład w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem obecnie posiada moc produkcyjną na poziomie 86 GWh, która w najbliższej perspektywie wzrośnie do 115 GWh. LG Energy Solution zamierza zwiększyć swoje globalne zdolności produkcyjne do 300 GWh do końca 2023 roku.