Volkswagen poinformował, że modele ID.4 GTX 4MOTION i ID.5 GTX 4MOTION z napędem na cztery koła zyskają bogatsze wyposażenie standardowe. Zmiany obejmą także nadwozie i wnętrze – pojawią się tam wyróżniające flagowe odmiany modeli ID. w kolorze czarnym i czerwonym. W przyszłości wersja GTX będzie wchodzić w skład wszystkich linii modelowych gamy ID od ID.3 do ID. Buzza. Ceny ID.4 GTX 4MOTION po zmianach zaczynają się od 260 190 zł, a ID.5 GTX 4MOTION od 270 290 zł.
Dwa pakiety w cenie
Volkswagen ulepszył usportowione modele GTX. Wymagające do tej pory dopłaty pakiety Design i Comfort należą do wyposażenia standardowego. W ich skład wchodzą m.in. przyciemniane szyby boczne i tylna, podgrzewane fotele przednie, cztery gniazda USB-C, czujnik deszczu, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, dwustrefowa, zdalnie sterowana automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic i konsola środkowa z dwoma uchwytami na napoje.
Czarne i czerwone wstawki
Nowe elementy można zauważyć także we wnętrzu – deska rozdzielcza i boczki drzwi są czarne, z kolei czerwone szwy w całym wnętrzu podkreślają usportowiony charakter auta, można je znaleźć m.in. na obszytym skórą wieńcu kierownicy. Opcjonalne, sportowe fotele premium są również ozdobione czerwonymi szwami, lamówkami i logo. Zewnętrzne akcenty wyróżniające modele GTX są czarne: polakierowane błyszczącym lakierem w tym kolorze są: listwa nad drzwiami, słupek C, lusterka zewnętrzne i dyfuzor. Na życzenie dostępne są 21-calowe felgi, także w błyszczącym, czarnym kolorze. Czarne wstawki w połączeniu z przyciemnionymi szybami sprawiają, że auto wygląda bardzo szykownie.
GTX od ID.3 do ID. Buzza
– Sukces, jaki odniosły modele ID.4 GTX i ID.5 GTX potwierdza, że nasza strategia pozycjonowania linii GTX była słuszna. Blisko 40 procent kupujących ID.4 i ID.5 decyduje się na odmianę GTX – powiedział Silke Bagschik, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu rodziny ID. – Będziemy stale rozwijać linię GTX i w przyszłości każdy model ID. będzie dostępny w wersji GTX – od ID.3 do ID. Buzza – dodał Bagschik.
Modele GTX są wyposażone w silniki przy obu osiach. Łączna ich moc to 299 KM, a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. Przy tylnej osi jest wzbudzony na stałe synchroniczny silnik o mocy 204 KM i momencie obrotowym 310 Nm. Przednią oś napędza asynchroniczny silnik o mocy 109 KM i momencie obrotowym 162 Nm. Jest on kompaktowy, lekki i znosi przeciążenia, a podczas jazdy w trybie żeglowania ma minimalne opory. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, auto może holować przyczepę o masie do 1400 kg, to o 200 kg więcej niż w przypadku tylnonapędowych odmian. ID.4 GTX zapewnia zasięg do 500 km, a ID.5 GTX do 512 km (wg WLTP).
Źródło: na podstawie Volkswagen