Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Rynek › ID.Buzz wyznacza nowe trendy w segmencie minivanów
  • Volkswagen wyznacza trendy w elektromobilnym świecie dostawczaków
  • Fot. Volkswagen

Rynek BEV

ID.Buzz wyznacza nowe trendy w segmencie minivanów

Rynek BEV

ID.Buzz wyznacza nowe trendy w segmencie minivanów

Volkswagen wyznacza trendy w elektromobilnym świecie dostawczaków
Fot. Volkswagen
  • 09/01/2023
Przeczytasz w 4 min
  • 09/01/2023
Przeczytasz w 4 min

ID.Buzz to samochód stworzony od podstaw, czerpiący garściami z doświadczeń przy budowie wcześniejszych modeli z serii ID a także niepowtarzalnego dziedzictwa marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Czy to jest recepta na sukces?

Gama samochodów dostawczych cały czas się powiększa. Do tej pory na rynku brakowało jednak pojazdu stworzonego od podstaw jako elektryk. Teraz to się zmienia. Volkswagen Samochody Dostawcze postanowił stworzyć odpowiednik średniej wielkości minibusa (segment B). Otworzyło to nowy rozdział w historii firmy, który mimo wszystko nawiązuje do początków, gdyż nowy model – ID.Buzz – garściami czerpie z legendarnego Bulliego. Widać to zwłaszcza w jego stylistyce, która dosłownie rozczula gapiów i przyciąga do siebie każdego, kto zobaczy go na drodze.

Ikoniczny design połączony został z platformą MEB, która dedykowana jest pojazdom elektrycznym w grupie Volkswagena. Dzięki jej modułowej konstrukcji możliwe jest dostosowanie wielkości do potrzeb.

Stworzony do pracy

W efekcie ID.Buzz ma 4712 mm długości, 1985 mm szerokości (2212 mm z lusterkami) i 1936 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 2989 mm. Znaczące wymiary przekładają się na przestronność we wnętrzu. Bez problemu może autem podróżować pięć osób. Ponadto bazowa pojemność bagażnika wynosi 1121 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do imponujących 2205 l. W przyszłości do oferty dołączy także wariant sześcio- i siedmioosobowy oraz wersja z przedłużonym rozstawem osi.

Z kolei wariant użytkowy – ID.Buzz Cargo, występuje seryjnie w wersji trzyosobowej, choć dwuosobową kanapę obok fotela kierowcy można zamienić na indywidualne siedzenie. Część ładunkowa oferuje 3,9 metra sześciennego objętości, a ładowność to 650 kg – ID. Buzz Cargo bez problemu pomieści dwie europalety.

Rysowany opływającym powietrzem

Inżynierowie marki poświęcili dużo czasu na dopracowanie ID.Buzza pod względem aerodynamicznym, co w przypadku auta elektrycznego jest kluczowe – zależy od tego zasięg pojazdu. W konsekwencji prac udało się wypracować współczynnik Cx wynoszący 0,285 (0,29). Przy jednym silniku umieszczonym na tylnej osi o mocy 204 KM/150 kW (310 Nm) oraz akumulatorowi o pojemności 77 kWh netto (82 kWh brutto) jest w stanie pokonać 419 km bez konieczności ładowania i maksymalnie rozpędzić się do 145 km/h (średnie zużycie energii wynosi 20,70 kWh/100 km). Jak już przyjdzie moment, kiedy będzie trzeba uzupełnić energię w baterii, to zrobimy to szybko. ID.Buzz ma wbudowaną ładowarkę prądu przemiennego o mocy 11 kW oraz możliwe jest ładowanie prądem stałym (DC) – złącze CCS – o mocy do 170 kW. Pozwala to zwiększyć poziom naładowania z 5 do 80 proc. w 30 minut.

Pobieraj i oddawaj

Volkswagen stawiając przede wszystkim na praktyczność użytkowania samochodu w przyszłości chce wprowadzić usługę Plug&Charge, dzięki czemu nie będzie trzeba autoryzować stacji ładowania za pośrednictwem dodatkowej kary czy aplikacji. Wszystkie dane będą wymieniane przez złącze. Ponadto ID.Buzz obsługuje również ładowanie dwukierunkowe co umożliwia wykorzystywanie auta jako magazyn energii, by w odpowiednim momencie oddać energię np. do domowej sieci.

Wnętrze skrojone na miarę

Volkswagen w ID.Buzz i ID.Buzz Cargo rezygnuje ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego Po otwarciu drzwi widać, że ID.Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a mieszanka zastosowanych w nim tworzyw świetnie do siebie pasuje. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru. Są to wstawki na siedzeniach, boczki drzwi i elementy na desce rozdzielczej.

Wnętrze jest stylowe, ale również naszpikowane elektroniką. Wszystkie wskaźniki są cyfrowe i umieszczone wygodnie, w zasięgu wzroku. Cyfrowe zegary mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest wyświetlacz systemu multimedialnego. Standardowo ma on przekątną 10 cali, za dopłatą będzie oferowana wersja o 2 cale większa. Zarówno zegary, jak i ekran multimediów są połączone z deską rozdzielczą jedynie dolną krawędzią, co sprawia wrażenie, jakby były „zawieszone” w powietrzu. W osobowym ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).

Ceny

Volkswagen optymalnie wycenił nowego elektrycznego dostawczaka. Ceny startują od 229 760 zł netto wersja ID. Buzz Pro i 227 920 wersja ID. Buzz Cargo. W przypadku wersji osobowej w standardzie otrzymujemy:  

  • Reflektory LED
  • Dwustrefową klimatyzację automatyczną Air Care Climatronic, zdalnie sterowaną
  • Koła aluminiowe “Tilburg”, 8J x 19 z przodu, 9J x 19 z tyłu, czarne z toczonymi elementami powierzchni
  • Radio “Ready 2 Discover” z kolorowym ekranem dotykowym 25,4 cm (10 cali)
  • App-connect przewodowy wraz z bezprzewodowym – widok ekranu smartfona na ekranie nawigacji – Apple i Android
  • Czujniki parkowania w przednim i tylnym zderzaku
  • Podgrzewaną, kierownicę wielofunkcyjną obszytą imitacją skóry
  • Centralny zamek z systemem Keyless Start bez funkcji SAFE
  • Instalację telefoniczną Bluetooth z indukcyjną ładowarką
  • System awaryjnego hamowania Front Assist, wykrywanie pieszych i rowerzystów
  • Asystent unikania kolizji i asystent hamowania podczas skęcania, po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka
  • Asystent utrzymania pasa ruchu “Lane Assist”
  • Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, ogrzewane i składane, prawe lusterko z funkcją obniżania.
Źródło: Redakcja
  • Tagi: ID.BUZZ, minivan, volkswagen
REKLAMA

Więcej z kategorii

Rynek

Magazyn, Rynek

Rynek

Wietnamski VinFast powalczy o europejskiego klienta w segmencie aut elektrycznych

08/12/2023
Europa, Rynek

Unia Europejska – Wielka Brytania

Wprowadzenie ceł na samochody elektryczne może zostać odroczone o trzy lata

07/12/2023
Polska, Rynek, Wydarzenia

eLiderki „Nowej Mobilności” z rabatem

OTOMOTO i PSPA wspierają kobiety w motoryzacji

05/12/2023
Europa, Rynek

Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Europa, Honda, Osobowe, Rynek

Rynek

Honda e wycofana z Europy

30/11/2023
Polska, Rynek

VOYAH Free

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Rynek

Changan

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Rynek

ACEA – unijny rynek w październiku

Samochody elektryczne wyprzedziły diesle

21/11/2023
Magazyn, Rynek

Wietnamski VinFast powalczy o europejskiego klienta w segmencie aut elektrycznych

08/12/2023
Europa, Rynek

Wprowadzenie ceł na samochody elektryczne może zostać odroczone o trzy lata

07/12/2023
Polska, Rynek, Wydarzenia

OTOMOTO i PSPA wspierają kobiety w motoryzacji

05/12/2023
Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Europa, Honda, Osobowe, Rynek

Honda e wycofana z Europy

30/11/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023

Wybór Redakcji

Osobowe, Stellantis

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
elektromobilni

Warszawska Strefa Czystego Transportu ruszy w od lipca 2024 r. W teorii.

08/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

AXON Easy osiągnęła standard Tesli

08/12/2023
Biznes, Finansowanie

Arval złożył wnioski o dofinansowanie ponad 2,5 tys. elektrycznych aut

07/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
E.ON

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła