Elektryczny Tavascan z nowym finansowaniem  

Cupra Tavascan to pierwszy elektryczny SUV hiszpańskiej marki. Nie mówimy o pierwszym całkowicie elektrycznym modelu – bo taką rolę pełni Cupra Born „spokrewniona” z VW ID.3 – ale o SUV-ie, z którym firma wiąże duże nadzieje sprzedażowe.

Sportowo stylizowany Tavascan powstał na platformie MEB – tej samej, która jest podstawą m.in. Skody Enyaq, VW ID.5 czy Audi Q4 e-tron. Mierzy 4,64 m. Konkuruje nie tylko ze wspomnianymi modelami z tego samego koncernu, ale i np. z Fordem Mustangiem Mach-E, Teslą Model Y, a także np. z Kią EV6.

Tak prezentują się parametry Tavascana, dostępnego w Polsce w dwóch wersjach (ceny brutto):

Nazwa wersjiPojemność akumulatora (netto)Zasięg (WLTP)MocNapęd0–100 km/hMax moc ładowania DCCena od
Endurance77 kWh568 km286 KMRWD6,8 s135 kW238 800 zł
VZ (Veloz)77 kWh521 km340 KMAWD5,5 s135 kW295 100 zł

Ceny już wyjściowo, zwłaszcza w przypadku odmiany Endurance, wydają się konkurencyjne. Cupra wyróżnia się na tle rywali zasięgiem. Tesla wygrywa maksymalną mocą ładowania, oferuje jednak znacznie mniejszą baterię. Z kolei VW jest tańszy, ale wolniejszy.

ModelBateria (netto)Zasięg (WLTP)MocNapęd0–100 km/hMax ładowanie DCCena od (PLN)
Cupra Tavascan Endurance77 kWh568 km286 KMRWD6,8 s135 kW238 800 zł
VW ID.5 Pro Performance77 kWh516 km204 KMRWD8,4 s135 kW216 390 zł
Skoda Enyaq Coupé 8577 kWh573 km285 KMRWD6,7 s125 kW257 550 zł
Ford Mustang Mach-E RWD75 kWh440 km269 KMRWD6,2 s150 kW263 000 zł
Tesla Model Y RWD60 kWh455 km299 KMRWD6,9 s170 kW224 990 zł

Z wkładem i limitem kilometrów

Marka zaktualizowała cennik modelu – nie mówimy jednak o cenach „za gotówkę”, a o nowych ofertach finansowania.

„W ramach oferty Leasing Jak Abonament, klienci zapłacą jedynie 671 zł miesięcznie. Oferta obejmuje 25-miesięczny leasing z wkładem własnym w wysokości 36 894 zł i limitem 10 tys. km. Dzięki wsparciu z programu NaszEauto klienci mogą uzyskać dotację do wkładu własnego w wysokości 30 000 zł” – podano. Mowa o cenach netto.

Nie zabrakło także oferty dla klientów indywidualnych. Mogą oni skorzystać z oferty najmu długoterminowego – wynajmując samochód na 25 miesięcy z limitem rocznym 10 tys. km i wpłatą własną w wysokości 36 894 zł zapłacą ratę w wysokości 1187 zł netto. Co ważne, klienci indywidualni również mogą skorzystać z dopłaty z programu NaszEauto. Oferty obowiązują dla ograniczonej liczby samochodów

Elektryczna ofensywa

Marka Cupra oferuje jeszcze wspomniany model Born. Kosztuje od 183 700 zł za wersję 59 kWh o mocy 231 KM. Takie auto osiąga 100 km/h w 6,7 s. Wcześniej Born był dostępny także w wariantach o mocy 150 (45 kWh) i 204 KM, za niższe ceny (od 158 600 zł).

Teraz takich odmian już nie ma. Born jest tańszy, ale to na Tavascana Cupra ogłosiła atrakcyjniejsze oferty finansowania. Widać, że to ten SUV został wytypowany przez markę na kandydata do bycia elektrycznym hitem sprzedaży. Połączenie jego parametrów i zalet z miesięczną ratą może okazać się naprawdę kuszące dla nabywców, którym pasują tak ustawione parametry produktów finansowych.

Rekordowy kwartał

Cupra radzi sobie na rynku naprawdę dobrze – w I kwartale 2025 r. osiągnęła najlepszy wynik w całej swojej historii (zauważmy, że niezbyt długiej), dostarczając na świecie 78 300 auta w okresie od stycznia do marca 2025 r. Sam marzec przyniósł nowy rekord – z 34 900 dostarczonymi egzemplarzami aut, Cupra osiągnęła wtedy najlepszy miesięczny rezultat.

W pierwszym kwartale 2025 r. samochody elektryczne odpowiadały za 23,7% wszystkich dostaw Cupry, co oznacza dwukrotny wzrost względem tego samego okresu 2024 roku. Dostawy modeli EV wzrosły o 95,3% – do 37 700 samochodów (w pierwszym kwartale 2024 r. było ich 19 300).

Co ciekawe, model Tavascan jest produkowany w Chinach. Polityka celna może wpłynąć na to, ile Cupra na nim zarabia – jak widać, nie przeszkadza to jednak marce w przygotowywaniu konkurencyjnych ofert dla klientów.

PMA

REKLAMA