Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Pojazdy › Osobowe › Ford › Elektryczne pickupy znacznie zredukują emisję

Elektryczne pickupy znacznie zredukują emisję

Elektryczne pickupy znacznie zredukują emisję

  • 08/08/2022
Przeczytasz w 4 min
  • 08/08/2022
Przeczytasz w 4 min

Z najnowszego badania University of Michigan i Forda zatytułowanego  „Rola elektryfikacji pickupów w dekarbonizacji lekkich pojazdów” wynika, że pojazdy elektryczne typu limuzyny, SUV-y i pickupy mają średnio o około 64% niższą emisję gazów cieplarnianych w cyklu życia niż pojazdy z silnikami spalinowymi. Wyniki badania wskazują na większą redukcję emisji gazów cieplarnianych w przypadku elektryfikacji pickupów niż w przypadku innych lekkich pojazdów. Pojazdy z napędem elektrycznym mają co prawda większą emisję gazów cieplarnianych podczas produkcji (ze względu na produkcję baterii), niż pojazdy z silnikiem spalinowym, ale wpływ ten jest równoważony z nawiązką oszczędnościami w ich eksploatacji.

Kluczowa elektryfikacja pickupów

Badanie przeprowadzone przez University of Michigan i Forda oceniło redukcję emisji gazów cieplarnianych w stosunku do pickupów napędzanych benzyną w ramach dekarbonizacji przemysłu transportowego. Główni producenci samochodów zwiększają produkcję elektrycznych samochodów dostawczych. Jest to kluczowy element strategii redukcji emisji gazów cieplarnianych przez ich floty. Pojazdy lekkie, w tym sedany, SUV-y i pickupy, są obecnie odpowiedzialne za 58% emisji z sektora transportu w USA. Pickupy stanowiły 14% sprzedaży lekkich samochodów dostawczych w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku, a udział w rynku zarówno pickupów, jak i SUV-ów wzrósł w ostatnich latach.

Cykl życie elektryków z mniejsza o 64 % emisją

Naukowcy z Uniwersytetu Michigan i Forda przeprowadzili badania mające na celu ocenę oszczędności w emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z pickupami napędzanymi benzyną. Badacze odkryli, że w Stanach Zjednoczonych lekkie pojazdy z napędem elektrycznym mają około 64% niższą emisję gazów cieplarnianych w całym cyklu życia niż pojazdy z silnikiem spalinowym.

– To ważne badanie, które nie tylko edukuje ale i zachęca do działań na rzecz klimatu. Nasze badania wyraźnie wskazują na znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych, którą można osiągnąć dzięki przejściu na zelektryfikowane układy napędowe we wszystkich klasach pojazdów – powiedział jeden z autorów badania Greg Keoleian, profesor w UM School for Environment and Sustainability oraz dyrektor Centrum UM ds. Zrównoważonych Systemów.

– Taka analiza może nam pomóc zrozumieć potencjalny wpływ elektryfikacji z perspektywy redukcji emisji, zwłaszcza gdy wprowadzamy nowe pojazdy elektryczne. To także wskazówka w jaki sposób możemy nadal przyspieszać nasze postępy w kierunku neutralności węglowej – powiedziała Cynthia Williams, globalna dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, homologacji i zgodności w Fordzie.

Trzy napędowe opcje

W ramach badania naukowcy przeprowadzili ocenę całkowitego cyklu życia pickupów i porównali konsekwencje elektryfikacji pickupów z konsekwencjami elektryfikacji sedanów i SUV-ów. Koncentrując się na ocenie emisji gazów cieplarnianych, badacze przyjrzeli się trzem różnym opcjom układu napędowego z roku modelowego 2020 — pojazdom z silnikiem spalinowym, pojazdom hybrydowo-elektrycznym i pojazdom akumulatorowo-elektrycznym — dla średniej wielkości sedanów, średnich SUV-ów i pełnowymiarowych pickupów dostawczych, uwzględniając różnice w zużyciu paliwa, rocznym przebiegu, produkcji pojazdu i okresie eksploatacji pojazdu w różnych klasach pojazdów.

Analiza pod różnymi kątami

– Badanie to stanowi rozwinięcie poprzednich badań, które koncentrowały się na porównaniu sedanów samochodów z napędem elektrycznym i akumulatorami z ich odpowiednikami z silnikiem spalinowym lub hybrydowym. Powstały raport uwzględnia emisje z produkcji, użytkowania i etapów wycofania pojazdu z eksploatacji w przeliczeniu na milę i przez cały okres eksploatacji pojazdu. Ponadto przeanalizowaliśmy regionalne zróżnicowanie emisji, biorąc pod uwagę różnice w mieszankach sieci elektroenergetycznych i temperaturach otoczenia, a także zbadaliśmy wpływ tempa dekarbonizacji sieci na redukcję emisji –  dodał Keoleian.

Zielone oszczędności pickupów

Naukowcy odkryli na przykład, że zmiana pojazdu z silnikiem spalinowym na pojazd z akumulatorem elektrycznym skutkuje większą całkowitą redukcją emisji wraz ze wzrostem wielkości pojazdu, ze względu na większe zużycie paliwa przez większe pojazdy.

– Chociaż procentowe oszczędności są w przybliżeniu takie same we wszystkich klasach pojazdów, średnio zastąpienie sedana z silnikiem spalinowym sedanem z napędem akumulatorowym pozwala zaoszczędzić 45 ton metrycznych ekwiwalentu dwutlenku węgla, zastępując SUV-a z silnikiem spalinowym akumulatorem. Elektryczny SUV pozwala zaoszczędzić 56 ton metrycznych ekwiwalentu dwutlenku węgla, a zastąpienie pickupa z silnikiem spalinowym ładowarką akumulatorową pozwala zaoszczędzić 74 tony metryczne ekwiwalentu dwutlenku węgla w całym okresie eksploatacji pojazdów – powiedział Max Woody jeden z autorów badania z Centrum Zrównoważonych Systemów, Specjalista ds. Badań.

Szybka amortyzacja elektryków

Naukowcy odkryli również, że pojazdy z napędem elektrycznym mają większą emisję gazów cieplarnianych podczas produkcji niż pojazdy z silnikiem spalinowym, ze względu na produkcję baterii, ale wpływ ten jest równoważony oszczędnościami w ich eksploatacji. W przypadku pojazdów z napędem akumulatorowym i pojazdów z silnikiem spalinowym czas amortyzacji wynosi od 1,2 do 1,3 roku dla sedanów, od 1,4 do 1,6 roku dla SUV-ów i 1,3 roku dla pickupów, w oparciu o przeciętną amerykańską siatkę drogowa i przejechane kilometry.

Różne emisje w regionach

Emisje z pojazdów różnią się w zależności od regionu, ponieważ różne temperatury i różne cykle jazdy wpływają na oszczędność/zużycie paliwa. W przypadku pojazdów elektrycznych ważnym czynnikiem jest również intensywność emisji lokalnej sieci elektrycznej. W ramach badania opracowano mapy pokazujące czas życia w gramach ekwiwalentu dwutlenku węgla na milę dla każdego układu napędowego (pojazdy z silnikiem spalinowym, pojazdy hybrydowe i pojazdy akumulatorowo-elektryczne) oraz typu pojazdu (sedan, SUV i pickup) w poszczególnych hrabstwach Stanów Zjednoczonych.

Ważny czas ładowania

Strategie ładowania mogą jeszcze bardziej ograniczyć emisje gazów cieplarnianych przez pojazdy elektryczne. Badanie wykazało, że ładowanie w godzinach o najniższej intensywności emisji z sieci może zmniejszyć emisje średnio o 11%.

– Wdrażanie pojazdów elektrycznych i ekspansja odnawialnych źródeł energii, takich jak energia słoneczna i wiatrowa, powinny odbywać się w tym samym czasie. Korzyści z każdego z nich są zwiększane przez rozwój tego drugiego sektora – podsumował Woody.

Źródło: na podstawie ford.com

  • Tagi: ford, pick-up
REKLAMA

Więcej z kategorii

Dostawcze, Ford, Pojazdy

Jednoślady, Pojazdy

Lime

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Kia EV9

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

MAN

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

ElectroMobility Poland

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Badanie ICCT

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023
Infrastruktura, Osobowe, Pojazdy, Stellantis

Stellantis

Stacje ładowania samochodów elektrycznych powstaną u wybranych dealerów pod szyldem Free2move Charge

05/12/2023
Osobowe, Pojazdy, Tesla

Cybertruck

Pierwsi klienci odebrali już elektryczną półciężarówkę Tesli

04/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Renault, Transport ciężki, Volvo Trucks

Volvo i Renault stawiają na bezemisyjny transport ciężki

05/12/2023

Wybór Redakcji

Biznes, Finansowanie

Arval złożył wnioski o dofinansowanie ponad 2,5 tys. elektrycznych aut

07/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
E.ON

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023
Autobusy, Floty, MAN, Pojazdy

Pierwsze autobusy elektryczne Lion’s City E trafiły do Zamościa

06/12/2023
Izera, Osobowe

Budowa fabryki samochodu elektrycznego Izera ma ruszyć w I kw. 2024 r.

06/12/2023
Raporty

Producenckie deklaracje o zerowej emisji nie muszą się pokryć z rzeczywistością

06/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła