Zdaniem Mercedes-Benz Vans, w Polsce marka w roku ubiegłym uzyskała satysfakcjonujące wyniki przede wszystkim w obszarze pojazdów elektrycznych, których rozwój zaowocował drugim największym udziałem w segmencie aut dostawczych i vanów. Stało się tak, dzięki modelom eVito, eVito Tourer, EQV oraz eSprinter. Przedstawiciele marki zauważają, że do samochodów dostawczych przekonuje się coraz więcej firm. Dla przykładu DPD zamówiło w roku ubiegłym 50 modeli eVito, a InPost 10 eSprinterów. Łącznie zarejestrowanych zostało 84 eVito w różnych konfiguracjach oraz 42 eSprintery. W 2021 roku zostały też zarejestrowane 53 egzemplarze największego na rynku osobowego vana elektrycznego premium, czyli, wspomnianego EQV. W roku bieżącym na rynku pojawi się eCitan. Ogółem dla producenta rok poprzedni zakończył się wynikiem 8467 rejestracji pojazdów, w tym 297 małych vanów, 2228 średniej wielkości pojazdów oraz 5942 dużych samochodów dostawczych.
Korzyści dla wszystkich
– Doświadczenia z 2021 roku pokazują, że zalety elektrycznych pojazdów dostawczych przekonują coraz więcej polskich firm, szczególnie flotowych, np. kurierskich, gdzie ich zastosowanie już teraz jest uzasadnione biznesowo i przynosi wiele zalet zarówno użytkowych, jak i wizerunkowych. Duże organizacje już inwestują we floty z napędem elektrycznym i liczba takich pojazdów na ulicach sukcesywnie rośnie. Dzięki temu firmy mogą realizować swoje własne cele związane z ograniczaniem emisji CO2, a my wszyscy zyskujemy mniej zanieczyszczone miasta – powiedział m.in. Thomas Greipel, dyrektor Mercedes-Benz Vans w Polsce.
Parametry użytkowe i funkcjonalność takich modeli jak eVito oraz eSprinter przełożyły się w 2021 roku na konkretne zamówienia m.in. takich firm jak DPD (50 eVito) oraz InPost (10 eSprinterów). Łącznie zarejestrowanych zostało 84 eVito w różnych konfiguracjach oraz 42 eSprintery.
Impulsem „Mój elektryk”
Jednocześnie wprowadzenie w listopadzie dotacji dla firm w programie „Mój elektryk” i możliwości finansowania zakupu poprzez leasing okazało się dodatkowym impulsem do wzrostu zainteresowania elektrycznymi pojazdami dostawczymi Mercedes-Benz – co stanowi również dobry prognostyk na rozpoczynający się właśnie rok.
Więcej nabywców znalazł też pierwszy i największy na rynku osobowy van elektryczny premium, czyli EQV – w 2021 roku zarejestrowane zostały 53 egzemplarze tego modelu. W efekcie Mercedes-Benz Vans, zamykając rok 2021 z drugim największym udziałem w rynku pojazdów dostawczych i vanów z napędem elektrycznym, dowodzi, że klienci już teraz doceniają walory lokalnie zeroemisyjnych samochodów premium i trend ten będzie się rozwijał.
eCitan na horyzoncie
Ogółem dla Mercedes-Benz Vans rok 2021 zakończył się ogólnym wynikiem 8467 rejestracji pojazdów, w tym 297 małych vanów, 2228 średniej wielkości pojazdów oraz 5942 dużych samochodów dostawczych. Na dynamikę sprzedaży w 2021 roku miały oczywiście wpływ, jak w przypadku wszystkich producentów, globalne niedobory w zakresie półprzewodników i co za tym idzie, ograniczenia w dostawach samochodów. Mimo to pod sam koniec roku Mercedes-Benz wprowadził na polski rynek nową generację najmniejszego w rodzinie pojazdów dostawczych z gwiazdą – Citana. Elektryczna jego wersja, czyli eCitan pojawi się na rynku w tym roku.
Źródło: na podstawie Mercedes-Benz Vans