Praca kurierów związana jest z transportem milionów przesyłek, które trafiają w ręce klientów każdego dnia. To zawód wymagający doskonałej organizacji, odpowiedzialności i umiejętności współpracy.
Dziś jednak znaczenie ma nie tylko doręczenie na czas wyczekanej paczki. Wśród konsumentów zdecydowanie rośnie świadomość dotycząca wpływu biznesu na środowisko. Klienci coraz częściej pytają o zaangażowanie firm w działania ekologiczne. Bardzo ważnym elementem biznesu jest logistyka. Działania firm kurierskich mają kluczowe znaczenie dla środowiska i ograniczenia emisji CO2 w przestrzeni miejskiej.
– Samochody zeroemisyjne doskonale sprawdzają się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2 będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską – wyjaśnia Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.
Samochody elektryczne są również doceniane przez kurierów. – Praca w samochodzie z napędem elektrycznym to zupełnie inna, lepsza jakość – cichy silnik, komfort, bezpieczeństwo i intuicyjne rozwiązania. „Elektryki” znacznie ułatwiają poruszanie się po miastach. Mogę wjechać w strefy zeroemisyjne, zamknięte dla pojazdów spalinowych. Poruszam się buspasami, łatwiej mi zaparkować. Często też spotykam się z pozytywnymi reakcjami, kiedy klienci widzą, że podjeżdżam właśnie samochodem elektrycznym. Cieszę się, że wprowadzamy tego typu rozwiązania, dzięki nim jesteśmy bardziej przyjaźni dla otoczenia, a dodatkowo łatwiej nam wykonywać codzienne zadania – dodaje Karol Jagodziński, kurier DHL Parcel.
Firma wykorzystuje także potencjał odnawialnych źródeł energii. Posiada własne instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje zieloną energię słoneczną. Pozyskany w ten sposób prąd zasila nie tylko kurierskie samochody elektryczne, ale także sortownie. Kolejne instalacje fotowoltaiczne będą powstawały przy każdej nowej jednostce. Już dzisiaj, dzięki zastosowaniu elektrowni słonecznych DHL Parcel oszczędza ponad 330 000 kWh energii w ciągu roku, co oznacza, że blisko 80 ton CO2 nie trafia do atmosfery.