Chińska fabryka Scanii będzie przystosowana do elektryfikacji

Chińska fabryka Scanii będzie przystosowana do elektryfikacji

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Scania podjęła strategiczny krok w kierunku rozszerzenia obecności w Chinach i na szerszym rynku azjatyckim. Skandynawski producent samochodów ciężarowych i autobusów poinformował o rozpoczęciu budowy zeroemisyjnego zakładu produkcyjnego w Rugao w prowincji Jiangsu, 150 km na północny zachód od Szanghaju. Z tamtejszych taśm produkcyjnych będą zjeżdżały pojazdy zarówno na rynek chiński, jak i eksportowy. Jak zapowiada firma, fabryka, w której produkcja ruszy na przełomie 2024 i 2025 roku, będzie również przystosowana do przyszłego przejścia na elektryfikację.

Czwarta baza

Nowa fabryka, oparta na unikalnym modułowym systemie produkcyjnym Scania, będzie produkować pojazdy zarówno na chiński, jak i azjatycki rynek eksportowy, gdy zostanie otwarta na przełomie 2024 i 2025 roku, co znacznie skróci czas dostaw do klientów azjatyckich. Będzie to czwarta globalna baza produkcyjna Scanii, po Södertälje w Szwecji, Zwolle w Niderlandach i São Bernardo do Campo w Brazylii.

– To wyjątkowa okazja dla Scanii. Zakład w Rugao wzmocni naszą obecność w Azji, a także nasze wysiłki na rzecz przejścia na zrównoważony transport, ponieważ natychmiast stanie się fabryką o zerowej emisji, wykorzystującą zieloną energię elektryczną i paliwa odnawialne – powiedział Ruthger de Vries, prezes Industrial Operations Asia.

Biogaz wytwarzany z lokalnych osadów ściekowych, odpadów spożywczych i innych bioodpadów będzie jednym z głównych źródeł energii, co oznacza, że fabryka działać będzie w obiegu zamkniętym. Oprócz tego pojazdy z Rugao będą również spełniały najbardziej rygorystyczne normy emisji i ograniczenia zużycia paliwa. Dzięki wskaźnikowi lokalizacji na poziomie ponad 80% i wykorzystaniu najnowszych technologii, fabryka będzie mogła oferować pojazdy Scania dostosowane do warunków rynku chińskiego.

W 100 procentach Scania

Zaangażowanie w Rugao jest nawet większe niż pierwotnie planowano. – W czasie pandemii rozszerzyliśmy zakres projektu, dlatego właściwy przełom ma miejsce nieco później niż początkowo przewidywano. Zamiast jednej linii montażowej udało nam się pozyskać więcej ziemi, dzięki czemu możemy teraz zbudować całą fabrykę. Co więcej, odkąd Chiny zmieniły zasady inwestowania, byliśmy w stanie działać w wąskim oknie regulacyjnym, co pozwala nam robić to całkowicie sami – 100% Scania. Rozpoczniemy produkcję w 2024/25. Do tego czasu chińskie standardy pojazdów ciężkich pójdą o krok dalej, aby naprawdę sprzyjać rodzajom produktów, które spodziewamy się sprzedawać na rynku – podkreślił Mats Harborn, prezes Scania China Group.

Elektryfikacja w przyszłości

Jak twierdzi Harborn, Scania będzie największym odbiorcą biogazu, który produkowany jest w mieście i ma nadzieję, że Rugao będzie modelowym miastem w produkcji biogazu do zastosowań przemysłowych, ale także gazu opałowego do autobusów i ciężarówek. Fabryka będzie również przystosowana do przyszłego przejścia na elektryfikację.

Źródło: na podstawie Scania

Narzędzia
i kalkulatory