BYD z akumulatorem Blade do eBusów

Dwie elektryczne ciężarówki i zmodernizowany autobus

Zaprezentowane w Hanowerze dwie całkowicie elektryczne ciężarówki, to miejski samochód dostawczy ETM6 7,5 ton i 19-tonowa ciężarówka ETH8 przeznaczona do logistyki i zbiórki odpadów. Oba pojazdy zaprezentowano na targach wraz z zmodernizowanym 12-metrowym eBusem zostały zaprojektowane z myślą o europejskich klientach. Niskopodłogowy autobus o długości 12,2 m i rozstawie osi 5,9 m może przewieźć do 85 pasażerów. Jednak nadal opiera się na starej konstrukcji z akumulatorem na dachu. Akumulator LFP ma pojemność do 422 kWh, co powinno dawać zasięg do 450 kilometrów.

BYD z akumulatorem Blade do eBusów - BYD 2

Nowa platforma z baterią dla eBusów

Jednak główną atrakcją stoiska jest oficjalna europejska prezentacja nowej i łatwej do adaptacji platformy eBus Blade, zawierającej bezpieczną i bardzo wytrzymałą baterię. Charakterystyczna technologia CTP (cell to pack) Blade’s Battery znacznie poprawia sztywność w porównaniu z tradycyjnymi konstrukcjami, nadając jej wyjątkową wytrzymałość. Oszczędzająca miejsce konstrukcja akumulatora (redukcja o 50%), umożliwia zwiększenie pojemności akumulatora w celu uzyskania dłuższego zasięgu, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy podwozia.

Europejscy klienci poszukiwani

Przedstawiamy europejskim klientom najnowsze innowacje technologiczne BYD, obejmujące pojazdy eTruck i eBus. Uruchomienie naszej platformy eBus Blade jest szczególnie ekscytujące i stanowi dalszy postęp w elektryfikacji tego sektora. Już teraz cieszymy się stałymi relacjami z wieloma strategicznymi partnerami i czekamy na nawiązanie nowych kontaktów, aby zapewnić zlokalizowane usługi oraz wysoki poziom fachowego wsparcia i wartości dla klientów w Europie. Jesteśmy atrakcyjnym partnerem dzięki wyjątkowej zdolności BYD do oferowania kompleksowych rozwiązań wspierających zarządzanie energią i infrastrukturę ładowania. Przyszłość postrzegamy jako elektryczną, a poprzez partnerstwa chcemy pomóc europejskim klientom w jak najpłynniejszym przejściu do elektryfikacji swoich flot – powiedział Javier Contijoch, wiceprezes ds. sprzedaży eBus w BYD Europe Commercial Vehicles.

BYD z akumulatorem Blade do eBusów - BYD 3

Warto pamiętać, że BYD był pierwszą firmą na świecie, która wprowadziła flotę komercyjnych autobusów elektrycznych. Obecnie na całym świecie jeździ ponad 2,5 miliona nowych pojazdów zelektryfikowanych tego chińskiego producenta, z czego 90 000 to pojazdy użytkowe.

Źródło: na podstawie bydeurope.com

REKLAMA