BYD z akumulatorem Blade do eBusów

BYD z akumulatorem Blade do eBusów

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Chiński gigant zaprezentował na trwających właśnie targach IAA Transportation platformę akumulatorową eBus Blade do zastosowania w autobusach elektrycznych. Dzięki swojej elastycznej formie, konstrukcja oszczędza miejsce, co pozwala na montaż akumulatora o większej pojemności przy jednoczesnym zmniejszeniu masy podwozia. Ponadto Chińczycy zapowiedzieli wprowadzenie na rynek europejski dwóch całkowicie elektrycznych ciężarówek o zerowej emisji.

Dwie elektryczne ciężarówki i zmodernizowany autobus

Zaprezentowane w Hanowerze dwie całkowicie elektryczne ciężarówki, to miejski samochód dostawczy ETM6 7,5 ton i 19-tonowa ciężarówka ETH8 przeznaczona do logistyki i zbiórki odpadów. Oba pojazdy zaprezentowano na targach wraz z zmodernizowanym 12-metrowym eBusem zostały zaprojektowane z myślą o europejskich klientach. Niskopodłogowy autobus o długości 12,2 m i rozstawie osi 5,9 m może przewieźć do 85 pasażerów. Jednak nadal opiera się na starej konstrukcji z akumulatorem na dachu. Akumulator LFP ma pojemność do 422 kWh, co powinno dawać zasięg do 450 kilometrów.

Nowa platforma z baterią dla eBusów

Jednak główną atrakcją stoiska jest oficjalna europejska prezentacja nowej i łatwej do adaptacji platformy eBus Blade, zawierającej bezpieczną i bardzo wytrzymałą baterię. Charakterystyczna technologia CTP (cell to pack) Blade’s Battery znacznie poprawia sztywność w porównaniu z tradycyjnymi konstrukcjami, nadając jej wyjątkową wytrzymałość. Oszczędzająca miejsce konstrukcja akumulatora (redukcja o 50%), umożliwia zwiększenie pojemności akumulatora w celu uzyskania dłuższego zasięgu, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy podwozia.

Europejscy klienci poszukiwani

Przedstawiamy europejskim klientom najnowsze innowacje technologiczne BYD, obejmujące pojazdy eTruck i eBus. Uruchomienie naszej platformy eBus Blade jest szczególnie ekscytujące i stanowi dalszy postęp w elektryfikacji tego sektora. Już teraz cieszymy się stałymi relacjami z wieloma strategicznymi partnerami i czekamy na nawiązanie nowych kontaktów, aby zapewnić zlokalizowane usługi oraz wysoki poziom fachowego wsparcia i wartości dla klientów w Europie. Jesteśmy atrakcyjnym partnerem dzięki wyjątkowej zdolności BYD do oferowania kompleksowych rozwiązań wspierających zarządzanie energią i infrastrukturę ładowania. Przyszłość postrzegamy jako elektryczną, a poprzez partnerstwa chcemy pomóc europejskim klientom w jak najpłynniejszym przejściu do elektryfikacji swoich flot – powiedział Javier Contijoch, wiceprezes ds. sprzedaży eBus w BYD Europe Commercial Vehicles.

Warto pamiętać, że BYD był pierwszą firmą na świecie, która wprowadziła flotę komercyjnych autobusów elektrycznych. Obecnie na całym świecie jeździ ponad 2,5 miliona nowych pojazdów zelektryfikowanych tego chińskiego producenta, z czego 90 000 to pojazdy użytkowe.

Źródło: na podstawie bydeurope.com

Narzędzia
i kalkulatory