Arval powiększył zelektryfikowaną flotę

Arval powiększył zelektryfikowaną flotę

Przeczytasz w 4 min
Przeczytasz w 4 min

Firma operująca na rynku wynajmu pojazdów i oferująca rozwiązania z zakresu zrównoważonej mobilności pochwaliła się osiągniętymi wynikami z działalności w 2021 roku. W skali globalnej Grupa w obliczu wyzwań związanych z pandemią, niedoborem półprzewodników i ograniczeniami dostaw w sektorze motoryzacyjnym, zwiększyła wynajmowaną flotę do niemal 1,5 mln pojazdów i zamówienia na nowe samochody. 30% nowych zamówień firmy dotyczyło pojazdów zelektryfikowanych. Z kolei już 10% floty wynajmowanej przez Arval w Polsce stanowiły pojazdy zelektryfikowane. Wynajęta flota polskiego oddziału osiągnęła 57 348 pojazdów, czyli wzrost o 18% wobec 2020 roku.

Wzrosty w segmentach

W 2021 roku Arval powiększył swoją flotę wynajmowaną o 6,4% w porównaniu do 2020 roku, osiągając łącznie liczbę 1 469 753 pojazdów. Zamówienia na nowe pojazdy wzrosły o 15% w porównaniu do okresu sprzed pandemii COVID-19. Flota w segmencie korporacyjnym osiągnęła 1 032 065 pojazdów w 2021 roku. Segment detaliczny wzrósł o 11%, przy czym wynajem dla klientów indywidualnych zwiększył się o 24%. Segment wynajmu średnioterminowego wzrósł o 20%. Widoczne są już także efekty transformacji flot związanej z alternatywnymi rozwiązaniami mobilnościowymi i zrównoważonym rozwojem, które zostały zapoczątkowane w strategii Arval Beyond: liczba umów najmu rowerów wzrosła o 54%, liczba użytkowników usługi Mobility as a Service (MaaS) zwiększyła się dziesięciokrotnie, liczba miesięcy wynajmu w Arval Mid Term Rental wzrosła o 34%, zaś 30% nowych zamówień Arval dotyczyło pojazdów zelektryfikowanych. Arval globalnie świadczy usługi dla ponad 300 000 klientów w 30 krajach i zatrudnia 7500 pracowników.

Dobry rok polskiego oddziału

Arval Service Lease Polska również zanotowała bardzo dobry wynik w 2021 roku, mimo niesprzyjających okoliczności gospodarczych. Flota Arval wynajmowana w Polsce liczy już 57 348 pojazdów i jest o 18% większa niż na koniec 2020 roku.

Już 10% floty wynajmowanej przez Arval w Polsce to pojazdy zelektryfikowane, z czego 500 to auta w pełni elektryczne. To największa flota EV wśród firm z segmentu Car Fleet Management. Rozrasta się także park pojazdów dostawczych wynajmowanych od Arval – obecnie jest ich już 4000.

To kolejny rok, gdy rozwijaliśmy się szybciej niż rynek. Klienci docenili nasze nowe, pionierskie usługi oraz tworzone na bieżąco rozwiązania w odpowiedzi na wydarzenia rynkowe. Mierzyliśmy się już nie tylko z pandemią, ale też z jej szerszymi skutkami, takimi jak problemy z dostawami aut. Mimo wszystko powiększyliśmy wynajmowaną flotę o niemal 10 000 samochodów, a także przekonaliśmy wielu klientów do alternatywnych rozwiązań, które zapewnią ich pracownikom mobilność. Podpisaliśmy m.in. nasz największy dotychczas kontrakt na wynajem 60 rowerów elektrycznych, otworzyliśmy pierwszy Arval Mobility Hub umożliwiający łatwe wypożyczanie i współdzielenie zeroemisyjnych pojazdów, szukamy ciągle nowych rozwiązań mobilnościowych. Rezultatem są nie tylko dobre wyniki sprzedażowe, ale też ciągle rosnące oceny satysfakcji klientów – powiedział Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.

Rok zeroemisyjnych aut

W szybkim rozwoju Arval w Polsce pomogła także lokalna strategia rozwoju elektromobilności, która przekłada się na nowe usługi, przełamujące bariery we wdrażaniu pojazdów elektrycznych we flotach.

Był to zdecydowanie rok pod znakiem aut zeroemisyjnych. Wprowadziliśmy szeroki pakiet usług Arval GO ELECTRIC, dzięki któremu wielu klientów przekonało się do wyboru auta elektrycznego. Możliwość testowania pojazdów, rozwiązania ułatwiające ładowanie i wreszcie możliwość skorzystania z konwencjonalnego pojazdu zastępczego podczas dłuższych wyjazdów to realna odpowiedź na istniejące obawy. Przełomem było też uruchomienie programu „Mój Elektryk” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, do którego dołączyliśmy w pierwszym możliwym terminie. Dzięki dopłatom do aut zeroemisyjnych udało się pokonać najważniejszą barierę wejścia w elektromobilność – cenę zakupu samochodów elektrycznych – dodał Robert Antczak.

Arval coraz bardziej angażuje się też w działania na rzecz bezpieczeństwa kierowców. W 2021 roku, 10 lat po stworzeniu programu szkoleniowego Arval Driving Academy, firma z powodzeniem realizowała m.in. kursy online, które opracowane zostały jako rozwiązanie na czas pandemii oraz szkolenia z bezpiecznej jazdy samochodami elektrycznymi. Działania te zostały wyróżnione nagrodami Fleet Derby 2021 i Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. By zapewnić klientom jeszcze lepszą i szybszą obsługę pojazdów, Arval w 2021 roku stworzył w Polsce sieć 10 partnerskich warsztatów multibrandowych Arval Center, do których można umówić się przez aplikację mobilną, a terminy dostępne są niemal od ręki. Koncept będzie rozwijany w kolejnych lokalizacjach.

Wizjonerskie ambicje

Nasz nowy plan strategiczny, z pionierskimi i wizjonerskimi ambicjami w zakresie transformacji energetycznej, mobilności i partnerstw, opracowaliśmy jeszcze przed kryzysem wywołanym COVID-19. Rok 2021 był rokiem konsolidacji. Zapewniliśmy naszym klientom maksymalne wsparcie, aby pomóc im uporać się z trudnościami wywołanymi przez pandemię, a ostatnio także przez ograniczenia w dostępności pojazdów, dzięki czemu odnotowaliśmy doskonałe wyniki naszej działalności. Podsumowując, rok 2021 był niesamowity – podkreślił Alain van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval.

Wyzwania i cele

Rok 2022 zapowiada transformację sektora mobilności w szybko zmieniającym się otoczeniu. W tym kontekście Arval może korzystać ze swoich solidnych fundamentów, dzięki wsparciu grupy BNP Paribas, w połączeniu ze własnym sprawnym działaniem. Wyniki osiągnięte w 2021 roku, z dużym wzrostem organicznym pomimo trudnych warunków, stanowią namacalny dowód odporności i możliwości firmy.

Zapewnić nieprzerwaną mobilność

Polski oddział Arval zamierza dalej intensywnie realizować strategię rozwoju elektromobilności, wprowadzając nowe usługi, także we współpracy z partnerami. Siłą napędową będzie tu z pewnością program „Mój Elektryk” oraz fakt, że klienci Arval nie muszą sami starać się o dotację – zrobią to za nich pracownicy firmy. Celem na 2022 rok jest też zapewnienie klientom i ich pracownikom nieprzerwanej mobilności, niezależnie od warunków w przemyśle motoryzacyjnym.

Chcemy, by Arval kojarzył się z dostępnością. Korzystamy z naszej siły rynkowej, by to zamówienia naszych klientów były realizowane w pierwszej kolejności, niezależnie czy mówimy o dużej korporacji czy osobie prywatnej. W przypadku, gdy wybrane auto będzie niedostępne, zaproponujemy szereg rozwiązań zastępczych – od zmiany modelu, przez uzupełnienie floty współdzielonymi pojazdami, rozwiązania mikromobilnościowe, po wynajem pojazdów używanych. W tym roku zaskoczymy polski rynek także kolejnymi nowościami, które mogą całkowicie odmienić spojrzenie na wynajem pojazdów i mobilność – podkreślił Robert Antczak.

Rok 2022 zapowiada się bardzo dynamicznie dla Arval i ogólnie dla sektora mobilności. Arval utrzyma kurs i pozostanie skoncentrowany na swoich celach: mamy solidny i skuteczny plan, mamy solidne podstawy, bardzo zadowolonych klientów i silną wiarę w naszą przyszłość – podsumował Alain van Groenendael.

Źródło: na podstawie Arval Service Lease Polska

Narzędzia
i kalkulatory