Volvo XC70: Najdłuższy zasięg w historii
Nowe Volvo XC70 wyznacza kierunek rozwoju marki (właścicielem jest chiński koncern Geely – przyp. red.) w segmencie hybryd plug-in. Dzięki akumulatorowi o zwiększonej pojemności i zastosowaniu architektury SMA (Scalable Modular Architecture) samochód oferuje aż 200 km jazdy wyłącznie na prądzie według cyklu CLTC (chińska norma przyp. red.). To najlepszy wynik w historii PHEV-ów szwedzkiego producenta. Całkowity zasięg – z pomocą silnika spalinowego – sięga ponad 1200 km, co czyni z XC70 uniwersalne auto zarówno do codziennych dojazdów, jak i dłuższych podróży.

Co więcej, SUV-a wyposażono w technologię szybkiego ładowania, która pozwala uzupełnić energię od 0 do 80 procent w zaledwie 23 minuty. Dzięki funkcji ładowania dwukierunkowego bateria XC70 może służyć jako źródło energii dla sprzętów elektrycznych – od laptopów po urządzenia kempingowe. To ukłon w stronę osób, które lubią aktywny wypoczynek i niezależność w podróży – czytamy w komunikacie prasowym producenta.
Znany design w nowoczesnym wydaniu
Stylistyka XC70-ki to współczesna interpretacja skandynawskiego minimalizmu, czyli mamy to muskularną sylwetkę, charakterystyczne przetłoczenia i smukły dach. W sumie daje to dynamiczny charakter. Z przodu uwagę zwraca zamknięty grill nawiązujący do innych elektrycznych modeli Volvo oraz aktywna żaluzja poprawiająca aerodynamikę. Z tyłu wyróżniają się pionowe światła w kształcie litery C, zintegrowane z powierzchnią szyby.
We wnętrzu dominuje prostota i elegancja typowa dla Skandynawów. Kabina została zaprojektowana tak, by zapewnić pasażerom przestrzeń, wygodę i poczucie jakości – od miękkich materiałów po akustycznie dopasowany system nagłośnienia. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala oraz duży, 15,4-calowy ekran centralny w orientacji poziomej. Opcjonalnie można zamówić również wyświetlacz head-up o imponującej przekątnej 92 cali z rozszerzoną rzeczywistością.

System infotainment korzysta oczywiście z usług cyfrowych, w tym z asystenta głosowego opartego na sztucznej inteligencji, a większość funkcji – od klimatyzacji po aktualizacje oprogramowania – można kontrolować zdalnie za pomocą aplikacji Volvo Cars.
Bezpieczeństwo na 5-kę i premiera
Jak przystało na Volvo, nowy XC70 nie mógł obyć się bez zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Model otrzymał pakiet Safe Space Technology, który wykorzystuje kamery, radary i czujniki, by monitorować otoczenie i wspierać kierowcę w unikaniu zagrożeń. W mieście szczególnie przydatna będzie funkcja ostrzegająca przed otwarciem drzwi np. wtedy, gdy zbliża się rowerzysta, a podczas jazdy autostradą – asystent zmiany pasa i aktywne wsparcie nawigacyjne.

Produkcja nowego Volvo XC70 już ruszyła, a pierwszym rynkiem, na którym można zamawiać auto, są Chiny – kluczowy dla marki rynek, szczególnie jeśli chodzi o hybrydy o długim zasięgu. Europejscy klienci muszą jeszcze poczekać na nowy model, ale Szwedzi zapowiadają, że auto trafi również na Stary Kontynent.
OW

