Marka GAC może mylić się za sprawą nazwy z marką JAC. Obydwie są chińskie i obydwie pojawiły się na polskim rynku w tym roku. Przypomnijmy jednak, co pisaliśmy o tej pierwszej.
„Grupa postanowiła swoją europejską przygodę rozpocząć od Portugalii i Polski. Jednak już w przyszłym roku rozpocznie się „inwazja” również na inne rynki Europy. Zgodnie z planem do 2028 roku ma powstać pełna sieć sprzedaży wraz z salonami i autoryzowanymi serwisami. Za sprzedaż pojazdów odpowiedzialny będzie Jameel Motors z Arabii Saudyjskiej. Jest to firma, która zajmuje się dystrybucją samochodów m.in. takich marek jak BYD, Ford, MG, Lexus, Toyota w kilkunastu krajach świata”. GAC wchodzi do Polski z trzema modelami elektrycznymi – Aion V, GAC Aion Y oraz GAC Hyptec HT. Teraz witamy ten ostatni samochód.
GAC Hyptec HT: co to za auto?
Hyptec HT to SUV coupe o długości 4935 mm, szerokości 1920 mm i prześwicie wynoszącym 168 mm. Samochód ma napęd na tylną oś, generuje 244 KM mocy i rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 7 sekund. Pojemność bagażnika to 670 litrów.

Elektryczny zasięg deklarowany według cyklu mieszanym to 449 km, natomiast w warunkach miejskich zasięg wzrasta do 577 km. Samochód wyposażony jest w baterię litowo-jonową o pojemności 72,7 kWh netto. Obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym z mocą do 163 kW, co zdaniem producenta pozwala naładować akumulator od 30 do 80% w niecałe 30 minut.
Jedna wersja w ofercie
Samochód łudząco podobny do Tesli Model Y, sprzed liftingu dostępny będzie w jednej wersji wyposażeniowej. Standard obejmuje m.in. fotele wentylowane, podgrzewane, z 8-punktowym masażem i pamięcią ustawień, tapicerkę ze skóry Nappa, system audio z 22 głośnikami i wsparciem dla Dolby Atmos (7.1.2), 14,6-calowy ekran systemu multimedialnego, cyfrowe wskaźniki i HUD (wyświetlacz przezierny), panoramiczny dach z elektryczną roletą, kamery 360, czujniki parkowania, radar i system monitorowania martwego pola, filtr PM2.5 i układ jonizacji powietrza, elektrycznie składane, podgrzewane lusterka z pamięcią pozycji i dźwiękochłonne szyby.

Auto trafi do polskich salonów w drugiej połowie 2025 roku, a sieć dealerska ma objąć kilkanaście punktów sprzedaży. W momencie premiery dostępna będzie tylko jedna wersja wyposażeniowa i napędowa – z tylnym napędem (to może być dla niektórych klientów barierą – oczekują w tym segmencie AWD) i baterią 72,7 kWh. Nadwozie można będzie zamówić w jednym z pięciu kolorów, w tym w charakterystycznym pomarańczowym znanym z materiałów promocyjnych marki GAC. Standardowe felgi mają 19 cali.
Konkurencja
Hyptec HT plasuje się w segmencie dużych, elektrycznych SUV-ów typu coupe. Bezpośrednimi konkurentami mogą być m.in.
Volkswagen ID.5 Pro, Nissan Ariya, BYD Seal U DM-i czy Tesla Model Y RWD, a także Skoda Enyaq Coupe.

Auto oferuje duży zasięg i bogate wyposażenie. Zwłaszcza ta ostatnia kwestia może przyciągnąć klientów, o sukcesie modelu zadecyduje jednak cena. Obecnie jej nie znamy. Jeśli zostanie ustalona na poziomie 180–220 tys. zł, Hyptec HT może realnie zagrozić bardziej znanym markom.
PMA
Fot. GAC

