Nowa era elektrycznej jazdy  

BMW: Seryjna produkcja Gen6 do Neue Klasse ruszy w ciągu dwóch lat

Rozwiązania wypracowane w bawarskich zakładach pilotażowych posłużą jako model dla seryjnej produkcji na całym świecie
Źródło zdjęcia: BMW

– BMW – przygotowania do uruchomienia seryjnej produkcji akumulatorów wysokonapięciowych idą pełną parą
– Zakłady pilotażowe w Parsdorf, Hallbergmoos i Monachium umożliwią globalne uruchomienie produkcji seryjnej
– W ciągu dwóch lat masowa produkcja Gen6 ruszy w pięciu zakładach budowanych na trzech kontynentach
– BMW iX3, pierwszy model Neue Klasse zjedzie z taśm fabryki w Debreczynie pod koniec roku

Wraz z Neue Klasse, pod koniec 2025 r. koncern BMW Group wkroczy w nową erę w pełni elektrycznej jazdy – tak twierdzi producent. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej niemiecki koncern opracowuje procesy produkcyjne i gruntownie testuje akumulatory przedseryjne w pilotażowych zakładach w Parsdorf, Hallbergmoos i Monachijskim Centrum Badań i Innowacji (FIZ).

Dzięki naszym pilotażowym zakładom produkcji akumulatorów wysokonapięciowych wzmacniamy innowacyjność w Niemczech. Tworzą one fundament dla nowych zakładów produkcji seryjnej na całym świecie, zapewniając tym samym sprawny start produkcji akumulatorów wysokonapięciowych – powiedział Milan Nedeljković, członek zarządu ds. produkcji w BMW AG.

Na potrzeby produkcji akumulatorów wysokonapięciowych szóstej generacji BMW eDrive (w skrócie: Gen6) firma buduje pięć zakładów montażowych na trzech kontynentach: w Irlbach-Straßkirchen (Dolna Bawaria), Debreczynie (Węgry), Shenyang (Chiny), San Luis Potosí (Meksyk) i Woodruff (USA).

Eliminacja błędów

Dla autorskiego akumulatora wysokonapięciowego Gen6 BMW Group tworzy inteligentne, nowoczesne procesy produkcyjne z wykorzystaniem najnowszych technologii. – W produkcji naszych akumulatorów wysokonapięciowych stosujemy zintegrowane podejście do pozbawionej błędów produkcji – wyjaśnia Markus Fallböhmer, szef działu produkcji akumulatorów w BMW AG.

Akumulator wysokonapięciowy pełni w karoserii Neue Klasse rolę elementu konstrukcyjnego („pack-to-open-body”). Nowe ogniwa cylindryczne są zintegrowane bezpośrednio z akumulatorem („cell-to-pack”).

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

Produkcja seryjna w ciągu dwóch lat

Rozwiązania wypracowane w bawarskich zakładach pilotażowych posłużą jako model dla seryjnej produkcji na całym świecie. Pięć zakładów na trzech kontynentach rozpocznie seryjną produkcję w ciągu najbliższych dwóch lat.

Producent z Monachium zlokalizował swoje zakłady montażu akumulatorów wysokonapięciowych Gen6 jak najbliżej zakładów produkcji pojazdów. Taka strategia zabezpiecza produkcję na wypadek nieprzewidzianych wydarzeń politycznych i gospodarczych – podkreślił producent.

Pod koniec 2025 roku w zakładach w Debreczynie równolegle z produkcją akumulatorów wysokonapięciowych rozpocznie się produkcja seryjna BMW iX3, pierwszego modelu Neue Klasse. Po uruchomieniu zakładów na Węgrzech do pracy ruszą linie montażowe akumulatorów w Shenyang, Irlbach-Straßkirchen, Woodruff i San Luis Potosí.

Źródło: BMW, Fot. BMW

REKLAMA