- Na właścicieli innych niż Tesla marek czeka Supercharger w Krakowie
- Co do dyspozycji? 16 stanowisk z maksymalną mocą 250 kW
- Teslarze i z kierowcy z abonamentem naładują się w nocy za 1 zł za kWh
- A w dzień? 1,7 zł za kWh, po zarejestrowaniu się w aplikacji amerykańskiej firmy
16 stanowisk Tesli
16 stanowisk Supercharger, maksymalna moc 250 kW: oto parametry centrum ładowania Tesli w Krakowie. Umiejscowione jest przy centrum handlowym Bonarka City Center, a dokładny adres to Henryka Kamieńskiego 11, 30-644 Kraków. Stacja jest dostępna całodobowa i obecnie jest najświeższą lokalizacją, która na mapie wyświetla się również jako dostępna dla kierowców aut innych marek niż Tesla.
Cennik? Korzystny
Kierowcy Tesli i osoby opłacające abonament płacą za 1 kW od 1 zł (między 23 a 9 rano) do 1,70 zł (w godzinach największego zainteresowania, czyli od 9 rano do 23). Opłaty za kolejkę: do 2 zł za minutę.
Kierowcy pojazdów innych niż Tesla, którzy nie dysponują abonamentem, płacą odpowiednio 1,40 zł w porze mniejszego zainteresowania i 2,30 zł w godzinach szczytu. To wciąż kwoty, które należy uznać za niewysokie i korzystne.
Ofensywa Tesli
Superchargery pod koniec tego roku stopniowo stają się dostępne dla kierowców aut innych niż marka Elona Muska. Można ładować się takimi pojazdami także we Wrocławiu przy Auchan (Francuska 7), z cenami odpowiednio 1,50-1,70 zł dla Tesli i 2,10-2,30 zł za innych samochodów.

Działają tak również Superchargery w Poznaniu (Głogowska przy Auchan), z cenami 1-1,60 zł dla Tesli i 1,50-2,20 zł za innych, a także Supercharger Odolion koło Ciechocinka (Hotel Aquarius), gdzie mamy aż 24 stacje do 250 kW. Ceny: 1,70-1,90 zł dla Tesli i 2,40-2,60 zł dla pozostałych.
Inne samochody można naładować również w Warszawie (Aleja Krakowska, 16 stacji) za 1,40-2,30 zł (Tesla: 1-1,60 zł) czy w Rumii (11 stacji, Tesla za 1,60 zł za 1 kWh, pozostali za 2,30 zł za 1 kWh) i w Gdańsku (przy Auchan, 12 stacji). Ceny: 1,60 zł za kWh za Teslę i 2,30 zł za kWh przy innych modelach.
Właściciele aut innych niż Tesla, którzy chcą skorzystać ze sprzętu, muszą zarejestrować się wraz ze swoim samochodem w aplikacji Tesli.

Mieszanie na rynku
Należy spodziewać się otwierania kolejnych lokalizacji dla kierowców innych aut. Tesla mocno miesza więc na rynku operatorów ładowania, oferując mocne sprzęty w dobrych lokalizacjach, z bardzo korzystnymi cenami. To może być początek walki cenowej z korzyścią dla klienta. Są jednak i tacy, którzy z najświeższych ruchów Tesli się nie cieszą.
To posiadacze aut tej marki. Obawiają się, zapewne słusznie, kolejek na „swoich” sprzętach i wieszczą koniec „dobrych czasów”. Jeden z argumentów za zakupem Tesli może więc się osłabić. Nie da się jednak zadowolić każdego – a dla rynku EV w Polsce i rozwoju infrastruktury do ładowania, otwieranie Superchargerów dla wszystkich to bardzo pozytywny impuls.
PMA
