Infrastruktura ładowania

Supercharger Rumia już otwarty dla wszystkich. Taniej niż konkurencja?

Pierwszy hub Superchargerów ogólnodostepny

Supercharger w Rumi jest już dostępny nie tylko dla kierowców Tesli, ale i samochodów innych marek. To pierwszy hub amerykańskiego producenta w Polsce działający w ten sposób na stałe. Ile to kosztuje?

Na Zachodzie to już codzienność, w Polsce nadal nowość. Do tej pory Superchargery w naszym kraju były dostępne tylko dla właścicieli Tesli i nie obsługiwały ładowania aut innych marek. Było jednak wiadomo, że to tylko kwestia czasu, zanim tego typu opcja zostanie wprowadzona.

W zeszłym tygodniu Tesla uruchomiła ciche testy: dwie lokalizacje – Rumia i Warszawa (Aleje Krakowskie) – pojawiły się w aplikacji na kilka godzin jako dostępne dla wszystkich. Wtedy poznaliśmy pierwsze stawki:

  • Rumia (test): 2,40–2,60 zł/kWh dla innych marek, 1,70–1,90 zł/kWh dla Tesli
  • Warszawa (test): 2,30 zł/kWh w dzień i 1,30 zł/kWh w nocy dla innych marek; Tesle odpowiednio 1,60 i 1,00 zł

Po testach Tesla wyłączyła obie lokalizacje, po czym jedna z nich wróciła. Od teraz Supercharger Rumia jest oficjalnie otwarty dla wszystkich aut elektrycznych. Do dyspozycji kierowców jest 11 stanowisk o mocy do 250 kW.

Ile to kosztuje?

Dla kierowców pojazdów innych marek cennik wygląda następująco:

z abonamentem lub dla właścicieli Tesli:
• 1,9 zł/kWh w szczycie
• 1,7 zł/kWh poza szczytem

bez abonamentu:
• 2,6 zł/kWh w godzinach szczytu (16:00–20:00)
• 2,4 zł/kWh poza szczytem (20:00–16:00)

Abonament kosztuje 50 zł miesięcznie lub 450 zł rocznie (37,5 zł miesięcznie). Opłacalność jest więc oczywista dla osób, które regularnie ładują się w okolicy Trójmiasta. Dla pozostałych – mniej, bo Supercharger Rumia nadal pozostaje jedynym punktem Tesli otwartym na auta innych marek. Kolejne prawdopodobnie pojawią się w 2026 roku, w tym rozważana jest lokalizacja przy ul. Krakowskiej w Warszawie.

Jak Supercharger wypada na tle konkurencji?

Rumia jest ciekawym miejscem do porównań, bo tuż obok działa świeża stacja Plug & Shop by Auchan, a w skali kraju kierowcy znają przede wszystkim ceny GreenWay, Shella i Orlenu.

GreenWay

Największy operator w Polsce ma najbardziej złożony cennik. Bez abonamentu:

  • DC: 3,15 zł/kWh
  • AC: 1,95 zł/kWh

W abonamentach ceny mocno spadają:

  • Energia Plus (29,99 zł/mies.): DC 2,40 zł/kWh, AC 1,75 zł/kWh
  • Max (79,99 zł/mies.): DC 2,10 zł/kWh, AC 1,60 zł/kWh

Orlen Charge

Nowy cennik Orlenu prezentuje się następująco:

  • DC > 125 kW: 3,19 zł/kWh
  • DC 50–125 kW: 2,89 zł/kWh
  • DC <50 kW: 2,69 zł/kWh
  • AC: 1,95 zł/kWh

Plug & Shop by Auchan

Rumia ma jeszcze jeden punkt odniesienia: nową stację Plug & Shop działającą przy Auchan. Tu ceny wyglądają tak:

  • DC: 2,2 zł/kWh
  • AC: 1,65 zł/kWh

To aktualnie jedna z najtańszych stacji ultraszybkich w Polsce – choć trzeba pamiętać, że maksymalną moc 160 kW osiągają wyłącznie auta z instalacją 800 V. Samochody 400-woltowe, w tym Tesle, realnie nabiją maks. ~80 kW.

Supercharger Rumia już otwarty dla wszystkich. Taniej niż konkurencja? - EVKP EPL Ranking Cen Ladowania 2025 11

Czy Supercharger Rumia się opłaca?

Poziom 1,7–1,9 zł/kWh z abonamentem robi z Tesli jednego z najtańszych operatorów HPC w kraju. Ceny bez abonamentu też są bardzo korzystne. To sensowna oferta, zwłaszcza biorąc pod uwagę:

  • stabilność i bezawaryjność urządzeń,
  • dużą liczbę stanowisk,
  • wygodę obsługi.

Kierowcy BMW, Hyundaiów, Kii czy Toyot z całego kraju czekają, aż Superchargery staną się dostępne dla innych marek. Kierowcy Tesli mają obawy o kolejki i tłok. Dostępność Superchargerów dla aut innych marek to jednak krok nie do uniknięcia – widać to po innych rynkach.

PMA

REKLAMA