Volvo XC60: oto model, który niezmiennie, od lat, jest przebojem marki w Polsce. Według danych za kwiecień 2025 r., ma 53% udziału w sprzedaży i jak podaje firma, „ utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 17 lat”.
Kwiecień ze wzrostem, jasne preferencje klientów
Volvo Car Poland w kwietniu zarejestrowało 2192 auta, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu do marca. Na podium najpopularniejszych modeli w portfolio Volvo znalazły się: XC60 z 53% udziałem rejestracji, XC40 z udziałem wynoszącym 14% oraz flagowiec XC90 z niemal 12% udziałem.
Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 21% sprzedaży. Preferencje klientów coraz wyraźniej skłaniają się ku SUV-om. Liczba rejestracji kombi spadła o 27,12% (129 sztuk), a sedanów aż o 89,42% – do 11 egzemplarzy.

Jakie są napędowe preferencje klientów? Ponad 80% rejestracji w kwietniu to auta benzynowe (1775 aut). Hybrydy typu plug-in (PHEV) odnotowały wzrost – w kwietniu zarejestrowano ich aż 351, co oznacza skok o 126,45% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Spadek zanotowano za to w segmencie samochodów w pełni elektrycznych (BEV), gdzie liczba rejestracji w kwietniu wyniosła 62 – o 67,02% mniej niż w kwietniu 2024 roku.
Volvo globalnie
Na całym świecie Volvo Cars sprzedało w kwietniu 58 881 samochodów, co stanowi spadek o 11% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – obejmujących samochody w pełni elektryczne oraz hybrydy typu plug-in – zmniejszyła się o 16% rok do roku i stanowiła 45% całkowitej sprzedaży w kwietniu.
Udział w pełni elektrycznych modeli wyniósł 20%, natomiast hybryd typu plug-in – 25%. Najchętniej wybieranym na całym świecie modelem Volvo w kwietniu był – tak jak w Polsce – XC60 ze sprzedażą 19 887 egzemplarzy (2024: 19 542), na drugim miejscu znalazły się XC40/EX40 z łączną sprzedażą 13 783 sztuk (2024: 15 139), a trzecie miejsce zajął XC90 – 9 746 samochodów (2024: 8 698).
Tabela prezentuje wyniki światowe
Kwiecień 2025 | Kwiecień 2024 | Zmiana | Sty-kwi 2024 | Sty-kwi 2023 | Zmiana | ||
Łącznie | 58 881 | 65 838 | -11% | 231 100 | 248 525 | -7% | |
Zelektryfikowane | 26 385 | 31 523 | -16% | 100 868 | 106 518 | -5% | |
– Elektryczne | 11 697 | 17 090 | -32% | 44 146 | 55 261 | -20% | |
– Plug-in hybrid | 14 688 | 14433 | 2% | 56 722 | 51 257 | 11% | |
Mild hybrid/ICE | 32 496 | 34 315 | -5% | 130 232 | 142 007 | -8% | |
Elektryczna gama Volvo
Marka rozbudowuje gamę modeli elektrycznych – dobrze przyjęte przez klientów zostało niewielkie (i relatywnie niedrogie, zwłaszcza że objęte dopłatami z programu NaszEauto) EX30. Gama składa się także z większych SUV-ów EX40 Recharge (dawniej XC40 Recharge) i C40 Recharge (czyli wariant coupe). Rywale: np. Audi Q4 e-tron, Q4 e-tron Sportback.

Flagowym modelem jest dostępne już po pewnych opóźnieniach EX90, czyli SUV segmentu F dostępny także w wariancie siedmioosobowym, rywalizujący m.in. z Kią EV9 czy z BMW iX oraz przyszłym, elektrycznym Range Roverem.

Z kolei na rynku chińskim pokazano ostatnio nowego sedana S90 z napędem hybrdyowym – czy będzie dostępny także w Europie? Tego jeszcze nie wiemy. Debiutuje tam także nowe XC70 (także jako hybryda).
Czy europejska gama „elektryków” się rozrośnie? Czekamy np. na elektryczny odpowiednik hitowego XC60, zapewne o nazwie EX60. Zawalczy np. z Teslą Model Y czy Audi Q6 e-tron. Tak prezentuje się obecna oferta samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce.
Model | Moc silnika (KM) | Pojemność baterii (kWh) | Zasięg WLTP (km) | Cena od (PLN) |
Volvo EX30 | 272 – 428 | 49 – 64 | 344 – 480 | 169 900 |
Volvo EX40 Recharge | 238 – 442 | 67 – 79 | 425 – 534 | 229 900 |
Volvo C40 Recharge | 238 – 408 | 66 – 79 | 478 – 582 | 239 946 |
Volvo EX90 | 408 – 517 | 111 | do 614 | 399 900 |
PMA