Wzrosty w kwietniu, elektryczne ze spadkiem

Volvo XC60: oto model, który niezmiennie, od lat, jest przebojem marki w Polsce. Według danych za kwiecień 2025 r., ma 53% udziału w sprzedaży i jak podaje firma, „ utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 17 lat”.

Kwiecień ze wzrostem, jasne preferencje klientów

Volvo Car Poland w kwietniu zarejestrowało 2192 auta, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu do marca. Na podium najpopularniejszych modeli w portfolio Volvo znalazły się: XC60 z 53% udziałem rejestracji, XC40 z udziałem wynoszącym 14% oraz flagowiec XC90 z niemal 12% udziałem.

Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 21% sprzedaży. Preferencje klientów coraz wyraźniej skłaniają się ku SUV-om. Liczba rejestracji kombi spadła o 27,12% (129 sztuk), a sedanów aż o 89,42% – do 11 egzemplarzy.

Wzrosty w kwietniu, elektryczne ze spadkiem - 340827 Refreshed Volvo XC60 exterior scaled 1
XC60. Fot. Volvo

Jakie są napędowe preferencje klientów? Ponad 80% rejestracji w kwietniu to auta benzynowe (1775 aut). Hybrydy typu plug-in (PHEV) odnotowały wzrost – w kwietniu zarejestrowano ich aż 351, co oznacza skok o 126,45% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Spadek zanotowano za to w segmencie samochodów w pełni elektrycznych (BEV), gdzie liczba rejestracji w kwietniu wyniosła 62 – o 67,02% mniej niż w kwietniu 2024 roku.

Volvo globalnie

Na całym świecie Volvo Cars sprzedało w kwietniu 58 881 samochodów, co stanowi spadek o 11% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – obejmujących samochody w pełni elektryczne oraz hybrydy typu plug-in – zmniejszyła się o 16% rok do roku i stanowiła 45% całkowitej sprzedaży w kwietniu.

Udział w pełni elektrycznych modeli wyniósł 20%, natomiast hybryd typu plug-in – 25%. Najchętniej wybieranym na całym świecie modelem Volvo w kwietniu był – tak jak w Polsce – XC60 ze sprzedażą 19 887 egzemplarzy (2024: 19 542), na drugim miejscu znalazły się XC40/EX40 z łączną sprzedażą 13 783 sztuk (2024: 15 139), a trzecie miejsce zajął XC90 – 9 746 samochodów (2024: 8 698).

Tabela prezentuje wyniki światowe

       
 Kwiecień 2025Kwiecień 2024ZmianaSty-kwi 2024Sty-kwi 2023Zmiana
       
Łącznie58 88165 838-11%231 100248 525-7%
Zelektryfikowane26 38531 523-16%100 868106 518-5%
– Elektryczne11 69717 090-32%44 14655 261-20%
– Plug-in hybrid14 688144332%56 72251 25711%
Mild hybrid/ICE32 49634 315-5%130 232142 007-8%
       
        

Elektryczna gama Volvo

Marka rozbudowuje gamę modeli elektrycznych – dobrze przyjęte przez klientów zostało niewielkie (i relatywnie niedrogie, zwłaszcza że objęte dopłatami z programu NaszEauto) EX30. Gama składa się także z większych SUV-ów EX40 Recharge (dawniej XC40 Recharge) i C40 Recharge (czyli wariant coupe). Rywale: np. Audi Q4 e-tron, Q4 e-tron Sportback.

Wzrosty w kwietniu, elektryczne ze spadkiem - 318918 Volvo EX30 Cloud Blue Exterior
Volvo EX30. Fot. Volvo

Flagowym modelem jest dostępne już po pewnych opóźnieniach EX90, czyli SUV segmentu F dostępny także w wariancie siedmioosobowym, rywalizujący m.in. z Kią EV9 czy z BMW iX oraz przyszłym, elektrycznym Range Roverem.

Wzrosty w kwietniu, elektryczne ze spadkiem - 332516 Volvo EX90 Sand Dune Exterior 2
Volvo EX90. Fot. Volvo

Z kolei na rynku chińskim pokazano ostatnio nowego sedana S90 z napędem hybrdyowym – czy będzie dostępny także w Europie? Tego jeszcze nie wiemy. Debiutuje tam także nowe XC70 (także jako hybryda).

Czy europejska gama „elektryków” się rozrośnie? Czekamy np. na elektryczny odpowiednik hitowego XC60, zapewne o nazwie EX60. Zawalczy np. z Teslą Model Y czy Audi Q6 e-tron. Tak prezentuje się obecna oferta samochodów elektrycznych dostępnych w Polsce.

ModelMoc silnika (KM)Pojemność baterii (kWh)Zasięg WLTP (km)Cena od (PLN)
Volvo EX30272 – 42849 – 64344 – 480169 900
Volvo EX40 Recharge238 – 44267 – 79425 – 534229 900
Volvo C40 Recharge238 – 40866 – 79478 – 582239 946
Volvo EX90408 – 517111do 614399 900

PMA

REKLAMA