Rok 2022 to dynamiczny wzrost liczby dostarczonych modeli w pełni elektrycznych. W 2023 roku, wraz z serią modelową Q6 e-tron, Audi rozpocznie największą w historii firmy kampanię produktową. Q6 e-tron to pierwszy model elektryczny bazujący na platformie Premium Platform Electric (PPE).
– Nasza strategia Vorsprung 2030 dostarcza właściwych odpowiedzi nawet w czasach wielu kryzysów. Koncentrujemy się na zrównoważonym rozwoju i systematycznie rozwijamy cyfryzację i elektryfikację naszych produktów – powiedział Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG
Trwały wzrost elektryków
W roku 2022, producent z Ingolstadt odnotował znaczny wzrost – o około 44% do 118 196 pojazdów – dostaw modeli w pełni elektrycznych. Grupa marek premium systematycznie kontynuuje w ten sposób swoją strategię elektryfikacji. Utrzymujący się duży popyt na pojazdy elektryczne sprawia, że ich udział w portfolio wzrósł z 4,8% w roku 2021, do 7,2% w 2022. Opracowana wspólnie z Porsche platforma Premium Platform Electric (PPE) jest jak podkreśla firma kluczowym elementem poszerzania globalnej oferty samochodów elektrycznych Audi. Przyszła seria modelowa Q6 e-tron, pierwszy seryjnie produkowany model koncernu osadzony na PPE, zostanie zaprezentowana w drugiej połowie 2023 roku.
– Wraz z Audi Q6 e-tron, e-mobilność po raz pierwszy pojawia się w Ingolstadt. W tym celu na miejscu budujemy specjalną instalację do montażu akumulatorów. Dzięki temu, ważne know-how produktu pozostanie tu w Niemczech, a my będziemy mogli szkolić naszych pracowników w przyszłościowych dziedzinach – dodał Duesmann.
W latach 2023-2027 koncern zainwestuje dwie trzecie swoich nakładów, czyli około 28 mld euro, w przyszłe dziedziny elektryfikacji i cyfryzacji. – Koncentracja na zrównoważonych celach będzie kształtować nasze działania w krótkiej, średniej i długiej perspektywie. Przyszłe inwestycje z obecnej rundy planowania potwierdzają tę jasną ścieżkę – podkreślił prezes Audi.
Wyższa sprzedaż w tym roku
Grupa przewiduje obecnie, że w zależności od sytuacji w zakresie dostaw i globalnych wyników gospodarczych, w roku obrotowym 2023 będzie nadal odnotowywać pozytywne zmiany. Dostawy do klientów mają wynieść od 1,8 do 1,9 mln samochodów wszystkich marek Grupy, natomiast przychody mają osiągnąć poziom od 69 do 72 mld euro.