Home Pojazdy Autobusy Solaris W Arnhem pojadą trolejbusy Solarisa

W Arnhem pojadą trolejbusy Solarisa

W Arnhem pojadą trolejbusy Solarisa

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Producent z Wielkopolski podpisał kontrakt z niderlandzkim operatorem Hermes, należącym do Transdev/Connexxion, na dostawę dziesięciu Trollino 18, zaprojektowanych w designie MetroStyle. Pojazdy trafią do miasta Arnhem w pierwszej połowie 2024 roku i będą to pierwsze tego rodzaju pojazdy marki Solaris w Niderlandach.

Wieloletnia współpraca

Solaris od wielu lat współpracuje z operatorem Hermes, będącym częścią grupy Transdev Netherlands, lidera w dziedzinie bezemisyjnego transportu publicznego w Holandii. Ponad 150-tysięczne miasto Arnhem położone nad Dolnym Renem, jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, naukowym oraz kulturalnym. Dziesięć Trollino 18, które dostarczy Solaris pozwoli rozbudować sieć komunikacyjną pomiędzy Uniwersytetem w Arnhem i Uniwersytetem w Wageningen. Będą to pierwsze trolejbusy Solarisa w Niderlandach.

Dynamiczna stylistyka

Pojazdy będą się wyróżniać dynamiczną i wyrazistą stylistyką MetroStyle. Jest to wyjątkowy design opracowany przez Solarisa w odpowiedzi na najnowsze trendy w branży transportu publicznego. Pierwszym pojazdem Solarisa zbudowanym w nowej odsłonie było Trollino 24 zaprezentowane podczas Busworld Europe 2019 w Brukseli.

Jedyne miasto

Jesteśmy dumni z tego, że Solarisy Trollino 18 już wkrótce trafią do Arnhem. Jest to jedyne holenderskie miasto, korzystające z trakcji trolejbusowej. Jest nam więc szczególnie miło, że jego mieszkańcy już niedługo będą mogli podróżować najnowocześniejszymi trolejbusami Solarisa – powiedział Wil Willems, Dyrektor Zarządzający Solaris Netherlands.

Bardzo cieszymy się na kolejny rozdział współpracy z firmą Solaris. Naszym celem jest zapewnianie mieszkańcom Holandii najnowocześniejszych, najbardziej komfortowych oraz przyjaznych środowisku rozwiązań w zakresie transportu publicznego. Jesteśmy przekonani, że Solarisy Trollino 18 są właśnie takim wyborem – powiedział Martijn Mentink, Executive director Hermes region South-east.

Kilkadziesiąt kilometrów na bateriach

Szczególną cechą trolejbusów, które zamówiło Hermes, jest to, że będą mogły kursować na trasach bez sieci trakcyjnej. Będzie to możliwe za sprawą baterii trakcyjnych o pojemności około 90 kWh. Dzięki nim pojazdy będą w stanie pokonać dystans do kilkudziesięciu kilometrów bez konieczności korzystania z trakcji. Baterie będą ładowane z wykorzystaniem technologii „in motion charging”, bezpośrednio w czasie jazdy z wykorzystaniem trakcji trolejbusowej. Solarisy Trollino 18 będą wyposażone w elektryczny silnik o mocy 240 kW.

Źródło: na podstawie Solaris. Na zdjęciu (od lewej): Bart Kraaijvanger, Manager Zero Emission Program, Transdev Netherlands, Martijn Mentink, Executive director Hermes region South-east, Wil Willems, Managing Director Solaris Netherlands B.V., Bartłomiej Cieślik, Senior Area Manager, Solaris Bus & Coach sp. z o.o.

Narzędzia
i kalkulatory