Volkswagen Samochody Dostawcze, w ramach strategii korporacyjnej GRIP 2030, zamierza do końca dekady zwiększyć odsetek sprzedawanych przez siebie pojazdów w pełni elektrycznych do ponad 55%. Wspierając rozwój energii odnawialnej, producent już teraz zwiększa ilość dostępnej w sieci energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Jednym z projektów, które to potwierdzają jest instalacja fotowoltaiczna w hiszpańskiej Kastylii, która wykorzystuje 100 tys. modułów i dostarcza rocznie 74 miliony kilowatogodzin energii. Od jesieni 2022 r. egzemplarze ID. Buzz dostarczone do klientów będą miały zerowy ślad węglowy.
Jeden z kluczowych kamieni
– By zapewnić finansowanie wytwarzania dodatkowej mocy na farmach wiatrowych i instalacjach słonecznych, w sposób ukierunkowany współpracujemy z branżą energetyczną i finansujemy te projekty, które generują dodatkową zieloną energię elektryczną – powiedziała Susanne Leifheit, szefowa Public Affairs i Sustainability w VWSD. – Dla nas w Volkswagen Samochody Dostawcze projekt w Hiszpanii jest kolejnym kluczowym kamieniem milowym w „way to zero – drodze do zerowej emisji, przez co rozumiemy dekarbonizację i tworzenie zrównoważonej mobilności – dodała Leifheit. Dwa systemy fotowoltaiczne w hiszpańskim mieście Tordesillas mają łączną roczną moc około 74 milionów kilowatogodzin. Ponad 100 000 modułów rozmieszczonych na ponad 18 hektarach niedaleko Valladolid w regionie Kastylii i León, przetwarza światło słoneczne na energię elektryczną.
ID.Buzz w kluczowej roli
Jak podkreśla producent, rozwój systemów produkcji i pozyskiwania energii odnawialnej jest dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze niezmiernie ważny. Pojazdy elektryczne będą mogły w pełni przyczynić się do ochrony klimatu tylko wtedy, gdy będą rzeczywiście zasilane zieloną energią elektryczną. Poprzez partnerstwo, takie jak to z dostawcą energii Statkraft w Tordesillas, VWSD będzie wspierać neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla użytkowanie swoich pojazdów elektrycznych w przyszłości. VWSD postawił sobie w Europie za cel zmniejszenie do 2030 roku śladu węglowego wszystkich pojazdów w całym ich cyklu życia o 40% w porównaniu z rokiem 2018. Nowy, w pełni elektryczny ID. Buzz odgrywa w tym procesie kluczową rolę. Począwszy od jesieni 2022 r. na swoich pierwszych rynkach pojazd będzie przekazywany klientom z zerowym śladem węglowym netto, kontynuując tym samym założenia całej w pełni elektrycznej rodziny modeli ID.
Źródło: na podstawie Volkswagen