Niemiecki koncern poinformował, że w I kwartale br., odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 62,7 mld euro i wypracował zysk operacyjny w wysokości ok. 5 mld euro. Producent potwierdził koncentrację na rynkach o szczególnym potencjale wzrostowym, czyli np. na odbiorcach w USA. Celem jest osiągnięcie 10-procentowego udziału w rynku do 2030 roku. Głównym elementem strategii będą samochody elektryczne (BEV). Do końca obecnej dekady portfolio pełnych elektryków w ramach Grupy powiększy się do ponad 25 modeli. Na zwiększenie oferty BEV, badania i rozwój oraz produkcję w Ameryce Północnej Volkswagen przeznaczy 7,1 mld dolarów. Drugim, strategicznym dla VW rynkiem pozostają Chiny, gdzie w roku 2023 zostanie uruchomiona produkcja elektryków na platformie MEB oraz akumulatorów.
W spolaryzowanym świecie
– Nasza grupa w pierwszym kwartale kolejny raz pokazała dużą odporność, mimo bezprecedensowych wyzwań, przed którymi stoi świat w związku ze straszliwą wojną w Ukrainie i trwającą pandemią, która ma wpływ na łańcuchy dostaw. Jako prawdziwie globalna firma posiadamy rozległe moce produkcyjne na wszystkich głównych rynkach na całym świecie. Globalna struktura Volkswagena pomogła nam złagodzić wiele negatywnych skutków, które obecnie obserwujemy. Nawet w coraz bardziej spolaryzowanym świecie Volkswagen jest mocno zaangażowany w rozszerzanie swojej globalnej obecności, co jeszcze bardziej przyspieszy jego transformację w zrównoważonego i w pełni cyfrowego dostawcę usług mobilności – powiedział dr Herbert Diess, prezes zarządu Grupy Volkswagen.
Ekspansja na Amerykę
Producent z siedzibą w Wolfsburg zapowiedział, że będzie nadal kontynuować ekspansję na rynkach, na których spodziewa się wzrostu. Szczególny nacisk zostanie położony na Amerykę Północną, zwłaszcza Stany Zjednoczone, gdzie wdrażany jest ambitny plan, którego celem jest osiągnięcie 10-procentowego udziału w rynku do 2030 roku. Głównym elementem tej strategii będą samochody elektryczne (BEV). Do końca obecnej dekady portfolio tego typu pojazdów w ramach Grupy powiększy się do ponad 25 modeli. Ponadto Grupa planuje uruchomienie w Stanach Zjednoczonych produkcji ogniw akumulatorów. Na zwiększenie oferty BEV, badania i rozwój oraz produkcję w Ameryce Północnej Volkswagen przeznaczy 7,1 mld dolarów.
Chiny największym rynkiem
Volkswagen nie zamierza zwalniać na swoim największym rynku – w Chinach, przyspieszając cyfryzację i elektryfikację. Volkswagen Anhui będzie nowym centrum elektromobilności, a produkcja modeli opartych na platformie MEB rozpocznie się w Państwie Środka w 2023 roku. W przyszłym roku rozpocznie się tam również produkcja akumulatorów. W związku z tym Grupa przeznaczyła na inwestycje w Anhui i Gotion po 1 mld euro.
– Wyniki pierwszego kwartału świadczą o odporności modelu naszej działalności, mimo trudnych warunków. Wysiłki naszych zespołów w znaczącym stopniu złagodziły zakłócenia w łańcuchach dostaw. Do dobrych wyników w pierwszym kwartale przyczynił się także odpowiednia struktura produktowa, w której dominują pojazdy o lepszym wyposażeniu, a także stała dyscyplina kosztowa. Ponadto umiejętnie zarządzaliśmy ryzykiem, związanym z surowcami – powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy Grupy Volkswagen.
Źródło: na podstawie Volkswagen