Home Pojazdy Osobowe Volvo Volvo EX30 Cross Country – dla miłośników terenowych klimatów

Nowy model Volvo

Volvo EX30 Cross Country – dla miłośników terenowych klimatów

Nowy model Volvo

Volvo EX30 Cross Country – dla miłośników terenowych klimatów

Volvo wprowadza nowy model elektryczny. Tym razem w wydaniu bardziej utereniowionym
Przeczytasz w 5 min
Przeczytasz w 5 min

Volvo pokazało nową wersję swojego bestsellerowego modelu EX30. Cross Country wygląda bardziej terenowo, choć przekonuje do siebie przede wszystkim stylem.

Cross Country to w przypadku samochodów marki Volvo prawdziwie legendarna nazwa. Od lat kojarzyła się z odmianami praktycznych kombi, które mogły zajechać nieco dalej niż „klasyczne” wersje. Dodatkowe centymetry prześwitu i terenowe akcenty stylistyczne w rodzaju plastikowych nakładek na zderzaki i błotniki dodawały „CC” specyficznego stylu i praktyczności w trudnych warunkach.

Teraz Cross Country powraca, choć w nietypowym wydaniu. Dotychczas taką odmianę dodawano do gamy Volvo kombi, ewentualnie sedan (S60 Cross Country to wyjątkowo nietypowa i bardzo rzadko spotykana konstrukcja). Tym razem uterenowionej wersji doczekał się samochód, który już wyjściowo… powinien być nieco uterenowiony. Mowa o SUV-ie EX30.

Volvo EX30 Cross Country ma zwiększony prześwit

Producent oficjalnie nie podaje w swoich materiałach, o jakim dodatku mówimy – w sieci można jednak znaleźć informacje, według których do standardowego prześwitu wynoszącego 16,5 cm dodano 1,8 cm. Nie czyni to z EX30 Cross Country wyczynowej terenówki, może jednak przydać się na gorszych drogach albo podczas dojazdów np. polnym szlakiem. Fani zabierania aut poza asfalt docenią także większe koła wraz z akcesoryjnymi, 18-calowymi oponami o bardziej terenowym bieżniku.

Pozostałe elementy wyróżniające tę wersję to m.in. poszerzone za pomocą specjalnych nakładek błotniki, przemodelowane zderzaki i inny wzór na przednim grillu (nawiązujący do gór Kebnekaise w Szwecji). Całość z pewnością może się podobać i zwraca na siebie uwagę. To raczej jasne, że większość klientów wybierze Cross Country ze względu na wygląd i możliwość wyróżniania się, a nie za sprawą offroadowych zdolności. Dla estetów Volvo daje możliwość wybierania między… mocno ograniczoną liczbą lakierów. Można zdecydować się na błękitny, czarny, biały lub szary.

We wnętrzu EX30 Cross Country nie różni się mocno od tradycyjnej odmiany, warto jednak zauważyć, że pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji dodatkowy schowek wysuwany spod tunelu środkowego. Jest on wyjmowany i zmywalny, więc może pełnić również funkcję kosza na śmieci. „W bagażniku, na klapie, umieszczono praktyczny przewodnik „Will it fit?”, dzięki któremu od razu wiadomo, ile sprzętu można ze sobą zabrać” – podaje Volvo.

Cena: od 259 990 zł

To o niemal połowę więcej niż w przypadku ceny bazowego, „zwykłego” EX30, warto jednak zauważyć, że Cross Country występuje tylko w połączeniu z topowym układem napędowym (422 KM, 542 Nm) i z napędem na cztery koła, pasującym do „terenowego” charakteru. Standardowe EX30 z takim silnikiem i w wersji Plus kosztuje 238 990 zł, a w odmianie Ultra jest wycenione na 248 990 zł. Pakiet Cross Country jest zestawiany z wyposażeniem Ultra.

W Cross Country w standardzie nabywca otrzyma więc m.in. 18-calowe felgi malowane na czarno, pompę ciepła, kamery 360, system Park Pilot Assist, szklany dach panoramiczny, elektrycznie sterowane przednie fotele z funkcją podgrzewania czy audio firmy Harman Kardon. Lista opcji nie jest długa – oprócz wyboru lakieru, klienci mogą dopłacić do tapicerki Pine w kolorze zielonym (3999 zł) i do przyciemnianych szyb z tyłu (1899 zł). Z kolei wspomniane koła z terenowymi oponami są elementem pakietu. „Cross Country Experience” zawiera oprócz tego elementu także poprzeczki dachowe, kosz dachowy oraz chlapacze. Z pewnością takie akcesoria dodają EX30 jeszcze więcej stylu. Ceny zestawu jeszcze nie podano.

427 km zasięgu

Jak prezentuje się zasięg EX30 Cross Country? To 427 km. Akumulator ma pojemność 64 kWh netto i można go ładować od 10 do 80% w 27 minut.

„Wprowadziliśmy nasz pierwszy samochód Cross Country ponad 25 lat temu, a koncepcja wytrzymałych samochodów przystosowanych do jazdy w każdych warunkach pogodowych jest na stałe wpisana w DNA marki Volvo” – mówi Jim Rowan, CEO Volvo Cars. – „W Szwecji zmagamy się z surowymi zimami, ale lubimy też jak najlepiej je wykorzystywać, przebywając na zewnątrz i odkrywając naszą wspaniałą przyrodę, nawet gdy termometr wskazuje minus 20 stopni Celsjusza. Dlatego dostarczając naszym klientom EX30 Cross Country, oferujemy im w pełni kompleksowe doświadczenie, a nie tylko samochód” – dodał prezes.

W planach marka ma poszerzanie gamy modeli Cross Country.„Wiemy, że coraz więcej osób szuka sposobów na bliższy kontakt z naturą” – mówi Jim Rowan. „Dlatego wraz z naszą nową ofertą Cross Country Experience chcemy stworzyć cały ekosystem wokół tych modeli, wspierając naszych klientów w ich przygodach” – podaje marka. Pierwsze egzemplarze uterenowionego EX30 trafią do klientów wiosną.

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory