Projekt badawczo-rozwojowy nosi nazwę „Prometheus” i potrwa do końca 2029 r. Według Komisji Europejskiej, tajwański producent akumulatorów półprzewodnikowych ProLogium najpierw opracuje pierwszą generację akumulatorów półprzewodnikowych „w celu przezwyciężenia ograniczeń związanych z konwencjonalnymi akumulatorami litowymi -baterie jonowe”. Drugim krokiem jest opracowanie nowej generacji akumulatorów półprzewodnikowych o większej gęstości energii i większej trwałości.
Krok trzeci polega na opracowaniu procesów i strategii recyklingu różnych komponentów nowych akumulatorów, przy czym ProLogium przyczynia się do opracowania standardów recyklingu akumulatorów półprzewodnikowych.
– Dofinansowanie o wartości 1,5 miliarda euro umożliwia Francji wsparcie projektu badawczo-rozwojowego ProLogium dotyczącego innowacyjnych akumulatorów półprzewodnikowych do pojazdów elektrycznych. Ten projekt przyczyni się również do wspierania innowacyjnego łańcucha wartości akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Europie – powiedział Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej odpowiedzialna za politykę konkurencji.
ProLogium oficjalnie przedstawiło swój plan budowy fabryki we Francji w maju tego roku. Pierwsza europejska fabryka tajwańskiego producenta powstanie w portowym mieście Dunkierka na północy Francji. ProLogium zainwestuje 5,2 mld euro w budowę fabryki o mocy 48 GWh, w której znajdzie się centrum badawczo-rozwojowe. Rozpoczęcie budowy planowane jest na drugą połowę 2024 roku, a rozpoczęcie produkcji pod koniec 2026 roku.
Dotychczas ProLogium produkuje swoje akumulatory półprzewodnikowe na Tajwanie, gdzie produkcja jest przewidziana tylko dla pojemności 3 GWh. W zeszłym roku udziały w firmie przejął wietnamski producent samochodów VinFast. W zamian ProLogium ma od 2024 roku dostarczać do VinFast półprzewodnikowe ogniwa akumulatorowe. W styczniu 2022 roku Mercedes-Benz zainwestował również w ProLogium. Niemiecki koncern będzie wspólnie z tajwańską firmą opracować ogniwa akumulatorowe nowej generacji.