Home Pojazdy Osobowe Stellantis Auto wyjedzie z fabryki w Tychach

Juventus wypromuje Avengera

Auto wyjedzie z fabryki w Tychach

Juventus wypromuje Avengera

Auto wyjedzie z fabryki w Tychach

Producent Avangera celuje w europejskich klientów
Fot. Stellantis
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Wprowadzenie na rynek pierwszego w historii w pełni elektrycznego SUV-a marki Jeep uczci w najbliższą niedzielę podczas ważnego meczu drużyna Juventus FC napisem „Jeep Avenger” umieszczonym w widocznym miejscu na koszulkach sponsorowanych przez markę Jeep. Avengera w odmianie First Edition można wstępnie zarezerwować na polskim rynku. Na auto trzeba wyłożyć 189 700 zł brutto.

Drużyna Bianconeri założy limitowaną edycję koszulki podczas meczu na własnym stadionie z Interem Mediolan, zaplanowanego na najbliższą niedzielę 6 listopada.

Od początku bieżącego sezonu piłkarskiego, obok logo marki Jeep na koszulkach zawodników Juventusu umieszczono błyskawice podkreślające drogę marki ku elektryfikacji i jej ewolucję w kierunku zrównoważonej mobilności. Teraz, logo modelu Avenger w intensywnym żółtym kolorze zagościło na kultowej czarno-białej oficjalnej koszulce drużyny Juventusu.

Dopełnienie gamy

Kompaktowy Jeep Avenger jest pionierem nowej gamy w pełni elektrycznych, wyróżniających się możliwościami terenowymi samochodów i stanowi kluczowy element globalnej strategii elektryfikacji, w ramach której marka zmierza do zdobycia pozycji światowego lidera w dziedzinie SUV-ów o zerowej emisji spalin. Jesteśmy zachwyceni, że marka Jeep i Juventus FC mogą w ten sposób wspólnie świętować wprowadzenie modelu na europejski rynek – powiedziała Antonella Bruno, dyrektor generalna marki Jeep w Europie w Grupie StellantisJeep Avenger to całkowicie nowy model, stanowiący dopełnienie naszej gamy SUV-ów w Europie, dzięki któremu nasza oferta wchodzi na wyższy poziom elektryfikacji, stawiając kolejny krok na drodze ewolucji marki Jeep w kierunku realizacji naszej wizji pod hasłem Wolności Bez Emisji – dodała Bruno.

Avenger to pierwszy, zeroemisyjny SUV marki Jeep, stanowiący nowy punkt wejścia do gamy Jeepa. Producent dedykuje auto europejskim klientom prowadzącym aktywny tryb życia, poszukującym samochodu łączącego kompaktowe rozmiary z zaawansowaną technologią. Deklarowany zasięg auta wynosi od 385 do 408 kilometrów. 1st Edition oferuje system multimedialny Uconnect 10″ z ekranem o przekątnej 10,25”, w pełni cyfrowy panel wskaźników 10,25”, bezprzewodowy system Apple CarPlay/Android Auto oraz bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Wyłącznie w elektrycznej wersji samochodu (BEV), nowy Avenger 1st Edition jest wyposażony w aktywne systemy wspomagania kierowcy ADAS poziomu 2, które pozwalają kierowcy w sposób całkowicie autonomiczny utrzymywać prędkość, odległość od poprzedzającego samochodu oraz środek pasa ruchu.

3 minuty na 30 kilometrów

Avenger jest wyposażony w 400-voltowy elektryczny układ napędowy nowej generacji, który łączy w sobie nowy silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz nowy akumulator o pojemności 54 kWh. Korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW (Mode 4) na publicznych stacjach ładowania, wystarczą trzy minuty, aby naładować energię potrzebną na 30 km jazdy. Czas naładowania akumulatorów od 20 do 80% ma zająć według producenta 24 minuty.

Produkcja seryjna Avengera wystartuje niebawem w polskiej fabryce koncernu Stellantis w Tychach, a pierwsze egzemplarze powinny dotrzeć do klientów już na początku 2023 r.

Na podstawie Stellantis

Źródło: Stellantis

Narzędzia
i kalkulatory