Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Technologia › Trzy elektryczne silniki
  • Do dyspozycji kierwcy LB744 będą trzy silniki elektryczne i jeden spalinowy
  • Fot. Lamborgini

Lamborghini LB744

Trzy elektryczne silniki

Lamborghini LB744

Trzy elektryczne silniki

Do dyspozycji kierwcy LB744 będą trzy silniki elektryczne i jeden spalinowy
Fot. Lamborgini
  • 09/03/2023
Przeczytasz w 2 min
  • 09/03/2023
Przeczytasz w 2 min

Lamborghini, marka, która od dziesięcioleci rozpala wyobraźnię fanów motoryzacji ujawniła szczegóły swojego pierwszego hybrydowego sportowego supersamochodu HPEV (High Performance Electrified Vehicle) o nazwie kodowej LB744. Premiera auta odbędzie się jeszcze w tym roku, czyli na 60-lecie firmy. Samochód ma cztery silniki z czego trzy są elektryczne.

Zdaniem projektantów LB744 Lamborghini ustanowił „nowy punkt odniesienia pod względem osiągów i przyjemności z jazdy”. Nowa architektura z nowym układem napędowym zapewnia łącznie ponad 1000 CV (Cavalle virtuale), łącząc moc zupełnie nowego 12-cylindrowego silnika spalinowego z trzema silnikami elektrycznymi i przełomową dwusprzęgłową skrzynią biegów, która po raz pierwszy pojawi się w 12-cylindrowym Lamborghini.

Samochód posiada dość oryginalny układ napędowy: wolnossący silnik V6 o pojemności 6,5 litra jest uzupełniony trzema silnikami elektrycznymi, z których jeden jest zintegrowany z nową dwusprzęgłową ośmiobiegową skrzynią biegów. Jest on zamontowany poprzecznie i umieszczony po raz pierwszy za silnikiem spalinowym. W tzw. tunelu transmisyjnym znajduje się akumulator litowo-jonowy, który zasila silniki elektryczne.

„Silniki elektryczne zwiększają moc przy niskich obrotach, ale mogą też przekształcić nowy LB744 w samochód całkowicie elektryczny, tym samym zmniejszając emisję CO2 o 30% w porównaniu do Aventadora Ultimae” – tłumaczą konstruktorzy.

No i odpowiednio brzmią. Jako że od zawsze samochody Lamborghini słynęły z wyjątkowego emocjonalnego i niepowtarzalnego dźwięku i tym razem szczególną uwagę poświęcono “ścieżce dźwiękowej”, która jest „melodyjna przy niskich obrotach, a następnie wznosząca się do naturalnego harmonijnego crescendo”.

Auto jest reklamowane i wprowadzane do sprzedaży jako pierwszy pojazd zelektryfikowany – HPEV: supersportowy samochód hybrydowy typu plug-in wyposażony w lekki akumulator litowo-jonowy o dużej mocy, umieszczony w tunelu transmisyjnym w centralnej części podwozia. Nowy silnik L545 ma pojemność 6,5 litra i jest najlżejszym i najmocniejszym 12-cylindrowym silnikiem kiedykolwiek wyprodukowanym przez Lamborghini. Oprócz silnika spalinowego, który dostarcza moc tylnym kołom, na przedniej osi debiutuje teraz para silników elektrycznych, z których każdy zapewnia przyczepność jednemu z przednich kół. Nad ośmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów znajduje się również trzeci silnik elektryczny, który może dostarczać moc na tylne koła, w zależności od wybranego trybu jazdy i warunków.

LB744 jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o dużej mocy właściwej (4500 W/kg) umieszczony w tunelu środkowym, utrzymujący środek ciężkości jak najniżej i zapewniający optymalny rozkład masy. Akumulator jest chroniony przez niższą warstwę strukturalną i jest połączony z przednimi silnikami elektrycznymi, tylnym silnikiem elektrycznym i zintegrowaną jednostką ładującą.

Bateria ma 1550 mm długości, 301 mm wysokości i 240 mm szerokości, zawiera ogniwa o całkowitej pojemności 3,8 kWh. LB744 jest w stanie pokonać ponad 10 kilometrów w trybie 100% EV. Gdy ładunek spadnie do zera, można go ładować zarówno za pomocą zwykłego domowego prądu przemiennego, jak i prądu kolumny ładującej o mocy do 7 kW, a całkowicie ładuje się w ciągu zaledwie 30 minut. Można go również naładować podczas hamowania z przednich kół lub bezpośrednio z silnika V12 w ciągu zaledwie sześciu minut.

W trybie w pełni elektrycznym może również dostarczać moc na tylne koła, które oprócz silników elektrycznych napędzających przednie koła umożliwiają bezemisyjny napęd na dwie osie. Sposób działania systemu zależy od tego, który tryb jazdy jest włączony, dzięki mechanizmowi rozprzęgania z dedykowanym synchronizatorem umożliwiającym połączenie z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Gdy silnik elektryczny zapewnia dodatkową moc silnikowi spalinowemu V12, znajduje się w pozycji (trybie) P3, oddzielony od skrzyni biegów, podczas gdy porusza się w pozycji P2, aby naładować akumulator przy niskich prędkościach, a po zaparkowaniu również obsługując rozrusznik. W pozycji P3 superauto może stać się elektrycznym samochodem z napędem na cztery koła.

Bieg wsteczny jest zapewniany przez dwa przednie silniki elektryczne, chociaż jeśli potrzebny jest dodatkowy pęd, tylny silnik elektryczny może również włączyć się, co aktywuje tylną oś i koła. W rezultacie nowy LB744 może napędzać wszystkie cztery koła w trybie zerowej emisji, nawet podczas cofania w warunkach np. niskiej przyczepności.

Źródło: lamborghini.com
  • Tagi: Lamborgini, phev, technologia
REKLAMA

Więcej z kategorii

Technologia

Infrastruktura, Technologia

Green Cell

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Technologia

Ennovation Technology

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Baterie, Technologia

Toyota

„Battery 3R” – plan na pełen cykl życia baterii z aut elektrycznych  

27/11/2023
Baterie

Rynek bateryjny

Counterpoint: Chiny i Korea kontra Europa i USA

23/11/2023
Baterie, Technologia

Northvolt

Nowe baterie sodowo-jonowe zaspokoją potrzeby magazynowe

21/11/2023
Baterie, Technologia

LG Energy Solution

Koreański producent dostarczy baterie do nowych elektrycznych modeli Toyoty produkowanych w USA

16/11/2023
elektromobilni, Magazyn, Technologia

Technologia 

Postęp wydłuży zasięg, żywotność oraz obniży wagę baterii do samochodów elektrycznych   

10/11/2023
Osobowe, Technologia, Toyota, Wodór

Nowość od Toyoty

Crown z napędem wodorowym oraz nową hybrydą

10/11/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Technologia

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Baterie, Technologia

„Battery 3R” – plan na pełen cykl życia baterii z aut elektrycznych  

27/11/2023
Baterie

Counterpoint: Chiny i Korea kontra Europa i USA

23/11/2023
Baterie, Technologia

Nowe baterie sodowo-jonowe zaspokoją potrzeby magazynowe

21/11/2023
Baterie, Technologia

Koreański producent dostarczy baterie do nowych elektrycznych modeli Toyoty produkowanych w USA

16/11/2023

Wybór Redakcji

Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Audi, Sport&Lifestyle

Ostatni test przed Dakarem

29/11/2023
Technologia

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Infrastruktura, Mercedes-Benz

Pierwszy europejski Charging Hub koncernu ruszył w Mannheim

28/11/2023
Floty, Ochrona klimatu

Elektryczne Citroeny ochronią środowisko

28/11/2023
KIA, Osobowe

Kia EV9 w gronie siedmiu finalistów konkursu

28/11/2023
BYD, Osobowe

Sześć milionów elektrycznych aut trafiło do klientów

28/11/2023
Pojazdy, Transport ciężki

Do 2030 roku autobusy i ciężarówki elektryczne pochłoną połowę całkowitego zużycia energii elektrycznej w sektorze transportu

28/11/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła