Jak donosi agencja Reutersa Tesla zamierza rozpocząć produkcję długo oczekiwanego Cybertrucka dopiero na początku pierwszego kwartału 2023 roku. Wcześniejsze zapowiedzi mówiły o starcie pod koniec 2022 roku.
Według doniesień opóźnienia nie wynikają bynajmniej z problemów związanymi z łańcuchem dostaw elektronicznych komponentów. Termin przełożono ponieważ Tesla postanowiła zmienić niektóre parametry i funkcje elektrycznego pickupa „aby stworzyć jeszcze bardziej atrakcyjny produkt, ponieważ konkurencja w tym segmencie rośnie”.
Zapomnieli o Ameryce
Według informacji przekazanych Reutersowi, Tesla najpierw wyprodukuje limitowaną serię Cybertrucka w pierwszym kwartale 2023 r. Dopiero potem zamierza zwiększyć produkcję tego futurystycznego modelu. Tesla, która jest największym na świecie producentem samochodów elektrycznych, produkuje elektryczne sedany i pojazdy sportowo-użytkowe. Jednak ten amerykański producent, niejako przeoczył segment pickupów, który jest dochodowy i niezwykle popularny w… Ameryce.
Ford liderem rynku pickupów
Tymczasem inny gigant zza oceanu Ford zapowiedział, że niemal podwoi roczną zdolność produkcyjną swojego elektrycznego hitu – pickupa F-150 Lightning. Zadeklarowano produkcję 150 000 pojazdów w zakładzie Rouge Electric Vehicle Center w Dearborn w stanie Michigan. F-150 Lightning przechodzi ostatnią fazę testów przedprodukcyjnych, a firma przyznaje, że ma już na nie 200 000 zamówień. Na deklarację natychmiast zareagowało giełda. Wartość rynkowa Forda przekroczyła po raz pierwszy 100 miliardów dolarów, kiedy akcje Tesli spadły o 6,7%.
Konkrety pod koniec stycznia
CEO Tesli Elon Musk zapowiedział, że przedstawi konkretne plany dotyczące Cybertrucka 26 stycznia. Tesla niedawno usunęła odniesienie do swojego harmonogramu produkcji ze swojej strony internetowej dotyczącej zamówień Cybertruck. Amerykański koncern planuje wyprodukować ten model w swojej fabryce w Teksasie gdzie rozpocznie się niebawem produkcja samochodów Model Y.
Egzoszkielet
Cybertruck ma zewnętrzną powłokę wykonaną z myślą o najwyższej trwałości i ochronie pasażerów. Począwszy od egzoszkieletu, każdy element został zaprojektowany z myślą o doskonałej wytrzymałości. Auta ma mieć komponenty z walcowanej na zimno strukturalnej powłoki ze stali nierdzewnej, a także szkła pancernego. Kompozyt szklany i polimerowy może pochłaniać i przekierowywać siłę uderzenia, zapewniając lepszą wydajność i odporność na uszkodzenia.
Zasięg od 500 mil
Na stronie Tesli można przeczytać „z ładownością do 3500 funtów (ponad 1 500 kg) i regulowanym zawieszeniem pneumatycznym Cybertruck jest najpotężniejszym narzędziem, jakie kiedykolwiek zbudowaliśmy, wyposażonym w 100 stóp sześciennych zewnętrznego, zamykanego miejsca do przechowywania — w tym „magiczną” pokrywę bagażnika”.
Potężny układ napędowy i nisko położony środek ciężkości mają zapewnić autu niezwykłą kontrolę trakcji i moment obrotowy, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy i zasięg do 500 mil (ponad 800 km).
Źródło; reuters.com, tesla.com