Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Żywotność baterii w samochodach elektrycznych

Wytrzymałość akumulatora w samochodzie elektrycznym jest jednym z kluczowych czynników, które determinuje jego użytkowanie i efektywność. Wielu potencjalnych nabywców samochodów bateryjnych zastanawia się, ile wytrzymuje akumulator w takim pojeździe i jak długo można oczekiwać pełnej funkcjonalności tego elementu.

Ile wytrzymuje bateria w samochodzie elektrycznym? To pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ żywotność zależy od wielu czynników. Ogólnie rzecz biorąc producenci samochodów elektrycznych gwarantują, że bateria będzie utrzymywać określoną pojemność (zdolność do gromadzenia energii elektrycznej wyrażona w procentach) w założonej jednostce czasu, na przykład 8 lat lub przy założeniu określnego przebiegu, np. 160 000 kilometrów. Jednak wiele baterii może przetrwać znacznie dłużej i utrzymywać wysoką wydajność przez większość okresu eksploatacji.

Żywotność samochodów elektrycznych jest również zależna od sposobu użytkowania. Jak intensywnie korzystamy z samochodu elektrycznego, jak często go ładujemy i jak dbamy o baterię – to wszystko ma wpływ na jej trwałość. Właściwe praktyki ładowania, takie jak unikanie nadmiernego rozładowania i zbyt częstego ładowania do pełna z dużą mocą, mogą przyczynić się do dłuższej żywotności baterii.

Ile wytrzymuje bateria w aucie elektrycznym?

Podobnie jak w przypadku akumulatorów w smartfonach czy laptopach, baterie w samochodach elektrycznych podlegają stopniowemu starzeniu i utracie pojemności wraz z upływem czasu, czyli degradacji. Jednak postęp technologiczny i innowacje w dziedzinie baterii elektrycznych prowadzą do coraz większej trwałości i wydajności.

Żywotność auta elektrycznego

Jest także ściśle powiązana z rozwojem technologii baterii. Obecnie trwałe i wydajne baterie litowo-jonowe są najczęściej stosowane w samochodach elektrycznych. Jednak rozwój akumulatorów o większej pojemności i innych materiałach katodowych czy baterie ze stałym elektrolitem, przyczynią się do dalszego zwiększenia żywotności samochodów elektrycznych. Ważnym aspektem jest również fakt, że producenci samochodów elektrycznych inwestują w badania, aby stale poprawiać technologię baterii. To oznacza, że przyszłe modele samochodów elektrycznych będą miały jeszcze lepsze baterie, które będą jeszcze trwalsze i wydajniejsze.

Żywotność baterii w samochodach elektrycznych zależy od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu, sposoby użytkowania, technologia baterii i postęp w badaniach. Ogólnie rzecz biorąc, baterie w samochodach elektrycznych utrzymują wysoką wydajność przez wiele lat, a producenci oferują gwarancje na ich trwałość. Dodatkowo odpowiednie praktyki użytkowania, takie jak właściwe ładowanie, unikanie skrajnych temperatur, utrzymywanie baterii w odpowiednim zakresie naładowania oraz regularne przeglądy techniczne mogą pomóc w maksymalizacji trwałości baterii w samochodach elektrycznych.

Co wpływa na żywotności baterii w samochodach elektrycznych?

  • System zarządzania baterią (BMS): BMS jest kluczowym elementem w samochodzie elektrycznym, monitorującym i kontrolującym stan baterii. Za pomocą zaawansowanych algorytmów BMS optymalizuje ładowanie i rozładowywanie baterii, utrzymuje równomierne napięcie na poszczególnych ogniwach oraz chroni baterię przed niebezpiecznymi warunkami, takimi jak nadmierne rozładowanie czy przegrzewanie.
  • System chłodzenia i grzania baterii: Utrzymanie optymalnej temperatury baterii jest kluczowe dla jej trwałości. Samochody elektryczne wyposażone są w systemy chłodzenia i grzania baterii, które utrzymują je w odpowiednim zakresie temperatur. To zapobiega przegrzewaniu lub zbyt dużemu wychładzaniu baterii, co może wpływać negatywnie na jej żywotność.
  • Optymalizacja ładowania: Praktyki ładowania mogą mieć istotny wpływ na żywotność baterii. Unikanie nadmiernego rozładowania baterii oraz zbyt częstego ładowania do pełna może pomóc w zwiększeniu trwałości. W praktyce najlepiej ładować auto w zakresie od 20 do 80 proc. pojemności baterii. Niektóre modele samochodów elektrycznych mają opcje programowania ładowania, pozwalając użytkownikom ustawić preferowane poziomy naładowania.
  • Systemy odzyskiwania energii: Samochody elektryczne wyposażone są w systemy odzyskiwania energii, które zamieniają energię kinetyczną podczas hamowania i zwalniania na energię elektryczną, ładując baterię. Ta funkcja pomaga w wydłużeniu zasięgu pojazdu i zmniejsza obciążenie baterii, co może wpływać pozytywnie na jej żywotność.
  • Postęp w technologii baterii: Ciągły rozwój technologii baterii przyczynia się do zwiększenia żywotności baterii w samochodach elektrycznych. Nowe generacje baterii, takie jak baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) czy baterie ze stałym elektrolitem, charakteryzują się większą trwałością, stabilnością i wydajnością, co przekłada się na dłuższy czas użytkowania.

Ogrzewanie w samochodzie elektrycznym

Ładowarka do samochodów elektrycznych – Kluczowy element elektromobilności

Zakaz parkowania autem elektrycznym w garażu podziemnym?

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła