Przeczytasz w 2 min

Międzynarodowy konglomerat samochodowy odnotował rekordowe wyniki w pierwszym półroczu 2022 r. Firma poinformowała, że z 14,1% marżą ma 8 mld euro zysku netto i 5,3 mld euro tzw. wolnych przepływów pieniężnych (możliwych do ewentualnego zainwestowania). Globalna sprzedaż pojazdów typu BEV wzrosła o prawie 50%, co plasuje koncern wśród liderów sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Firma w swoim oświadczeniu napisała, że jej plan strategiczny Stellantis Dare Forward 2030 idzie pełną parą, wspierany przez rekordową rentowność i sprzedaż pojazdów o niskiej emisji (LEV), w tym pojazdów z napędem akumulatorowym (BEV), hybrydami typu plug-in (PHEV) i pojazdami elektrycznymi na ogniwa paliwowe.

Odważna strategia elektryfikacji

Na wymagającym rynku globalnym kontynuujemy naszą strategię, zapewniając wyjątkową wydajność i realizując naszą odważną strategię elektryfikacji. (…) Przekształcamy Stellantis w firmę zajmującą się technologiami zrównoważonej mobilności, która jest przygotowana na przyszłość. Chciałbym wyrazić szczere podziękowania wszystkim pracownikom Stellantis za ich zaangażowanie i wkład w te wyniki – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

Spółka zajęła drugie miejsce na rynku unijnym pod względem sprzedaży pojazdów typu BEV i LEV (mniej niż 1 tys. pojazdów do lidera LEV) i trzecie miejsce na rynku amerykańskim pod względem sprzedaży LEV. Globalna sprzedaż pojazdów BEV firmy Stellantis wzrosła o prawie 50% rok do roku do 136 tys. sztuk w I półroczu. Firma oferuje obecnie 20 pojazdów typu BEV, a dodatkowe 28 pojazdów typu BEV zostanie uruchomione do 2024 roku.

Wielkie inwestycje potwierdzone

Firma potwierdziła także swoje inwestycje w ekosystem baterii. Potwierdzone zostały lokalizacje dla pięciu gigafabryk (trzech w Europie i dwóch w Ameryce Północnej), we współpracy z Automotive Cells Company, Samsung SDI i LG Energy Solution. Wzmocnione zostaną także dostawy niskowęglowego wodorotlenku litu poprzez podpisanie umów z Vulcan Energy i Controlled Thermal Resources odpowiednio w Europie i Ameryce Północnej.

Jeśli chodzi o partnerstwa Stellantis to głoszono globalne, wieloletnie umowy z firmami Amazon i Qualcomm, które „zmienią wrażenia z użytkowania pojazdu dla milionów klientów Stellantis”.

Na rynku Ameryki Północnej Jeep Wrangler 4xe pozostaje najlepiej sprzedającym się pojazdem typu PHEV w Stanach Zjednoczonych (sprzedając 19 tys. egzemplarzy w pierwszym półroczu, o 55% więcej rok do roku).

W Europie króluje 500

W Europie Fiat New 500 był najlepiej sprzedającym się pojazdem typu BEV w Niemczech i we Włoszech, a Peugeot e-208 był najlepiej sprzedającym się pojazdem typu BEV we Francji. Jeep Compass i Renegade były pierwszym i drugim najlepiej sprzedającymi się pojazdami LEV we Włoszech. Peugeot 208, Opel Corsa, Citroën C3, Fiat Panda i Fiat 500 reprezentowały pięć z dziesięciu najlepiej sprzedających się pojazdów w UE.

Źródło: na podstawie stellantis.com

Narzędzia
i kalkulatory