Smart, który przeprowadził całkowity rebranding marki i modelu biznesowego wkroczą właśnie na „nową ścieżkę rozwoju”. Jako w pełni elektryczna marka motoryzacyjna premium, smart rozszerza swoje portfolio produktów i oficjalnie zaprezentował nomenklaturę nowej generacji pojazdów. Pierwszy z nich smart #1 pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.
Firma poinformowała, że jako pierwszy seryjny model w rodzinie, nowy smart #1 niedawno przeszedł serię testów aerodynamicznych i zimowych. „Jakość, osiągi i niezawodność modelu pokazują siłę płynnej współpracy między globalnym zespołem projektowym Mercedes-Benz a działem inżynieryjnym smarta, co dobrze wróży długo oczekiwanej premierze modelu jeszcze w tym roku” – napisano w oficjalnym komunikacie.
Wyznaczenie e-mobilnych trendów
Dzięki połączeniu symbolu „#”, po którym następuje liczba, smart ma zamiar zdefiniować rozpoznawalną nazwę rodziny nowej generacji w pełni elektrycznych pojazdów. Wszystko dlatego, że ten często używany do wskazywania najgorętszych tematów w mediach społecznościowych, symbol „#” przywodzi na myśl wyznaczanie trendów w erze cyfrowej.
– Jako pierwszy produkt, który zostanie wprowadzony na rynek po rebrandingu marki, smart #1 doskonale łączy technologię napędu elektrycznego i najwyższej jakości. Jestem przekonany, że smart #1 zachwyci przyszłych klientów zarówno w Chinach, jak i Europie, wyznaczając nowe trendy w miejskiej mobilności, gdziekolwiek się pojawi – powiedział Daniela Lescowa, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży, marketingu smart Automobile.
Połączenie estetyki i aerodynamiki
China Automotive Engineering Research Institute w Chongqing posiada najbardziej zaawansowane w kraju centrum testowania aerodynamiki samochodów i jedno ze światowych liderów. Tutaj smart #1 zmierzył współczynnik oporu powietrza na poziomie zaledwie 0,29, co jest świetnym wynikiem, zwłaszcza w porównaniu z konkurencyjnymi modelami SUV-ów w tym samym segmencie.
Kluczowy czynnik: współczynnik
Jest to szczególnie ważne, ponieważ współczynnik oporu powietrza jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zużycie energii przez pojazd, zasięg, hałas i stabilność przy dużej prędkości. Dzięki filozofii projektowania „Sensual Producty” zastosowanej przez globalny zespół projektowy Mercedes-Benz, smart #1 charakteryzuje się czystą i elegancką, opływową sylwetką, idealną równowagą estetyki i aerodynamiki. Ukryte klamki drzwi, wysoce efektywny pakiet aerodynamiczny, a także standardowa osłona AGS (Active Grille Shutter) przyczyniają się do poprawy parametrów aerodynamicznych. Znacznie zoptymalizowano odporność na wiatr i hałas, przyczyniając się do większej efektywności energetycznej, komfortu i zasięgu jazdy.
W ekstremalnym zimnie
Na dalekiej północy Chin, na jednym z najzimniejszych poligonów testowych na świecie i w temperaturach około -40 ℃, smart #1 wykazał doskonałą odporność na ekstremalne zimno. Zaawansowany system kontroli temperatury akumulatora utrzymuje optymalne warunki pracy akumulatora. Ponadto klienci mogą wstępnie ustawić swój harmonogram jazdy za pomocą inteligentnej aplikacji lub panelu sterowania pojazdu smarta #1, aby automatycznie wstępnie nagrzać akumulator i zapewnić zoptymalizowane ładowanie i wydajność wyjściową. Tymczasem ukryte klamki drzwi pojazdu są wyposażone w funkcję łamania lodu, działającą, nawet gdy samochód jest pokryty cienką warstwą lodu.
Ze wsparciem Boscha
Smart #1 przeszedł również skomplikowane testy na śniegu i lodzie w warunkach podobnych do codziennej zimowej jazdy miejskiej. Dzięki solidnemu układowi ESP wspieranemu przez Bosch i całkowicie elektrycznemu układowi napędowemu, pojazd łączy komfort jazdy, stabilność prowadzenia, przyspieszenie i skuteczność hamowania, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo.
Arcydzieło inżynierii
– Dzięki dobrej współpracy między smartem a zespołem projektowym Mercedes-Benz, smart #1 jest arcydziełem inżynierii. Wyniki testów przed wprowadzeniem na rynek potwierdzają również wyjątkową jakość, wydajność i niezawodność smarta #1. Dzięki temu, że samochód ma zostać wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku, te zmiany dają nam pewność, że zostanie on dobrze przyjęty przez przyszłych klientów – powiedział Yang Jun, wiceprezes ds. badań i rozwoju smart Automobile.
Źródło: media.smart.com