– Fabryka w Nitrze będzie w tej dekadzie produkować pojazdy elektryczne w ramach naszej strategii elektryfikacji – powiedziała dyrektor wykonawcza JLR ds. operacji przemysłowych Barbara Bergmeier. Od rozpoczęcia produkcji w październiku 2018 r. z taśm produkcyjnych słowackiego zakładu zjechało ponad 365 000 pojazdów marek Defender i Discovery
JLR zainwestowało 1,3 miliarda euro w uruchomienie Nitry, zdigitalizowanego i zautomatyzowanego zakładu, który jako pierwszy w Europie zastosował system nośny Pulse firmy Kuka. Przekłada się to na czas transferu krótszy o 30% w porównaniu z systemami konwencjonalnymi. Od tego momentu producent zainwestował kolejne 60 mln euro w nowe technologie, grunty, budynki i oprogramowanie.
– Ten dzień to prawdziwy kamień milowy dla naszego zakładu. Bez problemu przyjęliśmy zmiany, takie jak dodanie Defendera 130 i przejście z dwóch na trzy zmiany, zwiększając produkcję z 2000 do 3000 samochodów tygodniowo. Wiadomość o rozpoczęciu produkcji pojazdów elektrycznych potwierdza naszą kluczową rolę w Strategii Reimagine – zaznaczył Guillermo Mancholas, dyrektor operacyjny fabryki JLR w Nitrze.
JLR zainwestuje 15 miliardów funtów w ciągu pięciu lat, aby przekształcić swoje auta w pojazdy elektryczne i osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla do 2039 roku. Obejmuje to elektryfikację luksusowych marek Range Rover, Defender, Jaguar i Discovery oraz wprowadzenie na rynek dziewięciu modeli całkowicie elektrycznych do 2030 r.
Firma należąca do indyjskiego Tata Motors, przekształca zasięg przemysłowy, aby przygotować się na elektryfikację, a elektryfikacja Nitry jak podkreśla producent, stanowi ostatni element planu.
Fabryka Halewood stanie się pierwszym w pełni elektrycznym zakładem produkcyjnym JLR, Solihull będzie produkować elektryczne modele Range Rovera, Range Rovera Sport i Jaguara, Centrum Produkcji Silników w Wolverhampton będzie produkować elektryczne jednostki napędowe (EDU), a Castle Bromwich zostanie ponownie wykorzystane do produkcji paneli nadwozia dla pojazdów elektrycznych. JLR otworzył również laboratorium Future Energy Lab o wartości 250 milionów funtów w Whitley w Coventry w Wielkiej Brytanii.