Ruszyły rezerwacje na bZ4X

Toyota poinformowała o uruchomieniu rezerwacji online na model bZ4X z bateryjnym napędem elektrycznym. Bezemisyjny SUV średniej wielkości to pierwszy model z linii bZ (beyond Zero), opartej na architekturze eTNGA. Ceny nowego samochodu startują od 202 tys. zł za wersję Comfort. Wersję Executive z napędem na przód producent wycenił na 240 tys. zł, a z napędem na cztery koła XMODE na 254 tys. zł. Za dach solarny (Premiere Edition) trzeba dołożyć jeszcze 10 tysięcy złotych.

Cztery warianty, dwie konfiguracje

Elektryczna Toyota bZ4X jest dostępna w czterech wersjach wyposażenia i w dwóch konfiguracjach napędu – z 204-konnym silnikiem napędzającym przednią oś lub z napędem na cztery koła XMODE opartym na współpracy dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 217 KM. Zasila je bateria o pojemności 71,4 kWh, utrzymywana w optymalnej temperaturze przez system ogrzewania i chłodzenia. System ten zapobiega spadkowi jej pojemności zimą oraz przegrzewaniu podczas szybkiej jazdy czy podczas ładowania, które dzięki temu przebiega szybciej.

Ruszyły rezerwacje na bZ4X - t2 4

Trzy zelektryfikowane napędy

Po wejściu na rynek bZ4X producent będzie oferował w segmencie D-SUV trzy różne zelektryfikowane napędy – nowy elektryczny model dołączy do niskoemisyjnego RAV4 Hybrid oraz ładowanego z zewnętrznej sieci RAV4 Plug-in Hybrid. Wszystkie trzy modele są dostępne z napędem na cztery koła, opartym na dodatkowym silniku elektrycznym przy tylnej osi.

Wersje dla każdego

Elektryczna Toyota bZ4X w wersji Comfort kosztuje od 201 900 zł. Elektryczny bZ4X Prestige jest dostępny od 217 900 zł. Auto w tej wersji z napędem 4×4 XMODE kosztuje od 231 900 zł. Pakiet Tech wymaga dopłaty 3 000 zł. Cena Toyoty bZ4X w wersji Executive z napędem na przód wynosi 239 900 zł, a z napędem na cztery koła XMODE 253 900 zł.

Premiere z solarnym dachem

Premiere Edition otrzymała dach solarny. Panele fotowoltaiczne mogą wygenerować dziennie energię wystarczającą do przejechania maksymalnie 10,9 km lub do naładowania 140 telefonów od 0 do 100%. W ciągu roku system wytworzy maksymalnie energię na pokonanie 1800 km. Podczas postoju, przy wyłączonym silniku dach solarny ładuje baterię trakcyjną, a podczas jazdy zasila urządzenia pokładowe, w ten sposób pośrednio wydłużając zasięg samochodu. Specjalna wersja z dachem fotowoltaicznym i napędem XMODE kosztuje 263 900 zł.

Źródło: na podstawie Toyota

REKLAMA