Opel poinformował, że rozszerza gamę lekkich pojazdów mechanicznych Rocks‑e o wersję dostawczą Kargo. Mierzący zaledwie 2,41 m długości, 1,39 m szerokości i 1,52 m wysokości pojazd oferuje ponad 400 litrów funkcjonalnej przestrzeni ładunkowej. Tylko 7,20 m średnicy zawracania oznacza, że czterokołowiec może swobodnie manewrować w najciaśniejszych zaułkach. Przedstawiciel segmentu SUM (Sustainable Urban Mobilty – zrównoważona miejska mobilność) z oferty niemieckiego producenta dysponuje elektrycznym zasięgiem do 75 kilometrów (WLTP1) i jak podkreśla producent sprawdzi się przy dostarczaniu przesyłek kurierskich, pizzy czy leków, zwłaszcza w mieście. Zamówienia na autko można będzie składać już w tym roku, początkowo tylko w Niemczech i Holandii.
Modułowy przedział towarowy
W miejscu, gdzie w standardowym dwuosobowym Rocks‑e jest fotel pasażera, w Rocks‑e Kargo urządzono modułowy przedział towarowy, oddzielony od kokpitu pionową przegrodą. Mimo to kierowca ma tyle samo przestrzeni i komfortu, co w osobowej wersji pojazdu. Dostęp do przewożonego ładunku jest możliwy zarówno przez drzwi pasażera, jak i bezpośrednio z fotela kierowcy. W tym drugim przypadku wystarczy po prostu odchylić poziomą osłonę przedziału towarowego w kierunku do okna. Jeżeli rozładunek ma się odbywać przez drzwi pasażera, osłonę trzeba podnieść do góry. Sama osłona w położeniu poziomym ma nośność do 40 kilogramów i antypoślizgową powierzchnię, więc może służyć za praktyczny stolik. W wyprofilowanych zagłębieniach jest miejsce na listy przewozowe i podkładkę A4 z klipsem, a nawet laptop lub tablet. Nieco dalej i wyżej, ale nadal w zasięgu ręki, znajduje się kolejny składany schowek na mniejsze przedmioty. Minimalistyczny Rocks‑e KARGO oferuje w sumie ponad 400 litrów przestrzeni ładunkowej przy ładowności 140 kilogramów.
Elektryczny i praktyczny
Podobnie jak w wersji osobowej silnik elektryczny Opla Rocks‑e Kargo rozwija moc ciągłą 6 kW/8 KM, z możliwością jej zwiększenia do 9 kW/12 KM, na przykład w trakcie przyspieszania. Ładowanie akumulatora o pojemności 5,5 kWh do pełna z domowego gniazdka zajmuje około czterech godzin. Trzymetrowy kabel do ładowania jest zamontowany na stałe. Opel oferuje również adapter umożliwiający korzystanie z publicznych stacji ładowania.
Źródło: na podstawie Opel