Na całym świecie Volvo Cars sprzedał 698 693 samochody, czyli o 5,6% więcej niż w 2020 roku. O dwie trzecie wzrosła sprzedaż aut zelektryfikowanych – BEV i PHEV. Łącznie skandynawski producent (marka należy do chińskiego koncernu Geely) dostarczył klientom na całym świecie 163 489 hybryd ładowanych z gniazdka (+47,6%) oraz 25 727 aut czysto elektrycznych (+452,2%). W grudniu 2021 udział w globalnej sprzedaży Volvo Cars aut czysto elektrycznych wyniósł 7,4%. Aut BEV i PHEV – liczonych razem – niemal 40%, a w Europie – niemal 60%, w USA – około 30%. Polski oddział producenta pobił rekord sprzedaży po raz pierwszy przekraczając 11 tysięcy rejestracji w ujęciu rocznym.
XC60 liderem sprzedażowym w Polsce
W 2021 roku Volvo Car Poland ustanowiło rekord sprzedaży osiągając wynik 11 014 rejestracji. To o 0,81% więcej niż 2020 roku. Bestsellerem marki okazał się po raz kolejny model XC60. Polskie salony opuściło 4209 tych aut. Jednocześnie model XC60 po raz 11 raz z rzędu został najchętniej kupowanym modelem segmentu premium w Polsce. Na ten wynik pracowała zarówno pierwsza, jak i druga generacja tego modelu. Dobrze sprzedawał się także mniejszy SUV – czyli XC40 (3037 rejestracji).
– Cieszę się, że zrealizowaliśmy nasz plan, który od początku zakładał pobicie rekordu sprzedaży w 2021 roku i przekroczenie poziomu 11 000 rejestracji w ujęciu rocznym. Ten wynik byłby jeszcze wyższy, ale sprzedaż została nieco wyhamowana przez niepełną dostępność mikroprocesorów. W nowy rok wchodzimy z dużym portfelem zamówień oraz z dużym zaufaniem naszych klientów. Pracujemy nad tym, by 2022 rok zakończył się dla Volvo Car Poland kolejnym rekordem sprzedaży – powiedział Emil Dembiński prezes Volvo Car Poland.
Europa stawia na elektryfikację
Globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła w roku ubiegłym o 5,6% osiągają poziom 698 693 samochodów. Skandynawski producent po raz kolejny zwiększył sprzedaż modeli Recharge, na którą składają się hybrydy ładowane z gniazdka i auta elektryczne. Ten wzrost wyniósł aż 63,9% (gama Recharge 2021 vs. 2020). Łączny udział modeli BEV i PHEV stanowił 27% sprzedaży Volvo Cars na świecie. O 316% wzrosła liczba samochodów sprzedawanych online. To zasługa większego popytu oraz ofertą sprzedaży online dostępną na większej liczbie rynków. W grudniu 2021 udział w globalnej sprzedaży Volvo Cars aut czysto elektrycznych wyniósł 7,4%. Aut BEV i PHEV – liczonych razem – niemal 40%, a w Europie – niemal 60%, w USA – około 30%.
SUVy w natarciu
W roku ubiegłym hitem sprzedażowym okazały się SUVy, które zdetronizowały modele kombi, po kilku dekadach ich dominacji.
Sprzedaż najpopularniejszych modeli w 2021 vs. 2020
- XC60: 215 635 (2020: 191 696)
- XC40: 201 037 (2020: 185 406)
- XC90: 108 231 (2020: 92 458)
Chiny dominują
Najważniejszym regionem dla Volvo jest Europa. Pojedynczym krajem o najwyższej sprzedaży okazały się Chiny.
Wyniki sprzedaży Volvo Cars w 2021 roku
- Europa: 293 471 (+1,8%)
- Chiny: 171 676 (+3,0%)
- USA: 122 173 (+10,9%)
- Pozostałe regiony: 111 373 (+15,2%)
Łącznie Volvo Cars dostarczyło klientom na całym świecie 163 489 hybryd ładowanych z gniazdka (+47,6%) oraz 25 727 aut czysto elektrycznych (+452,2%).
Źródło: na podstawie Volvo Cars, własne