„Concept”
Niemiecki koncern zaprezentował nowy model – Q6 e-tron offroad concept – podczas weekendowego Pucharu Świata w Kitzbühel w Austrii. Prototyp, zaprojektowany z myślą o jeździe terenowej, wyposażono w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 380 kW. Dzięki nowo zaprojektowanym osiom, pojazd jest w stanie pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 100 proc.
Audi Q6 e-tron offroad concept, to także zapowiedź nowego modelu w „progresywnym segmencie pojazdów terenowych”. Muskularny wygląd to efekt zwiększenia prześwitu o 160 mm i poszerzenia rozstawu kół o 250 mm.– Q6 e-tron offroad concept to reinterpretacja napędu quattro, a model pokazuje potencjał platformy dla pojazdów elektrycznych. To auto pozwala na zdobywanie nowych terenów. Z niecierpliwością czekamy na reakcje naszych klientów na ten emocjonujący pojazd – powiedział po pierwszych jazdach testowych dyrektor generalny Audi, Gernot Döllner.

Zawieszenie
Nowa konstrukcja zawieszania zwiększa moment obrotowy na kołach aż o 50 proc., w porównaniu do tradycyjnych osi, które zwiększają go o 20-30 proc. Co prawda konstrukcja napędu zmniejsza maksymalną prędkość pojazdu do 175 km/h, co – rzecz jasna – jest w pełni wystarczające dla pojazdu terenowego, ale za to umożliwiają wspinanie się na strome zbocza o nachyleniu do 45 stopni – chwali się producent z Ingolstadt w komunikacie prasowym.

Producent podkreśla, że prace nad innowacyjnym prototypem rozpoczęły się od pytania: jak stworzyć wyjątkowo emocjonujący pojazd elektryczny? Odpowiedzią jest właśnie model wyposażony w cztery nowo zaprojektowane osie napędowe, które zostały zintegrowane z zespołami piast kół na przedniej i tylnej osi. Dzięki temu moment obrotowy osiąga wartość 13 400 Nm, co stanowi wzrost o 4 400 Nm w porównaniu do innych tego typu rozwiązań. Zdaniem Audi, to właśnie prawdziwy przykład „przewagi dzięki technice” – czyli sloganu reklamowego marki – zarówno na drodze, jak i poza nią.
Na bazie „serii”
Q6 e-tron offroad concept bazuje oczywiście na modelu produkcyjnym, opartym na platformie Premium Platform Electric (PPE). Elektryczny SUV napędzany jest mocnymi, kompaktowymi i efektywnymi silnikami oraz nowo opracowanym litowo-jonowym akumulatorem składającym się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych o łącznej pojemności 100 kWh brutto (94,9 kWh netto). Cywilny model Q6 e-tron jest dostępny w dwóch wersjach: standardowej Q6 o mocy 387 KM oraz usportowionej SQ6 o mocy 516 KM.
Elektryczna Q6-tka mierzy 477,1 cm długości, 193,9 cm szerokości (219,3 cm z lusterkami) i 168,5 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 288,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika to 526 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1529 litrów.
Obie wersje Q6 e-tron (Q6 oraz SQ6) są wyposażone w napęd na cztery koła. Wersja Q6 e-tron quattro (387 KM) ma akumulator o pojemności 94,9 kWh netto, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 210 km/h, zużywa średnio 17,0-19,6 kWh/100 km i ma zasięg do 624 km. Natomiast wersja SQ6 e-tron quattro (516 KM) również wyposażona jest w akumulator o pojemności 94,9 kWh netto, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, zużywa średnio 17,5-18,5 kWh/100 km i ma zasięg do 598 km.
OW