Home Pojazdy Osobowe Audi Q4 e-tron zjedzie z taśm w przyszłym roku

Belgijska fabryka ruszyła z produkcją Q8 e-tron

Q4 e-tron zjedzie z taśm w przyszłym roku

Belgijska fabryka ruszyła z produkcją Q8 e-tron

Q4 e-tron zjedzie z taśm w przyszłym roku

W 2021, Audi Brussels wyprodukowało 43 866 w pełni elektrycznych samochodów
Fot. Audi
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Wczoraj czyli 14 grudnia 2022r. z linii produkcyjnej brukselskiej fabryki koncernu z siedzibą w Ingolstadt zjechało pierwsze Audi Q8 e-tron. Jak podkreśla producent, oznacza to początek ery nowego, topowego modelu w gamie elektrycznych SUV’ów marki Audi. Od 2018 roku wyprodukowano tu około 160 000 sztuk pierwszego elektrycznego modelu Audi. Od drugiej połowy 2023 roku, belgijscy pracownicy będą również produkować model Q4 e-tron.

Emanacja elektromobilności

– Dzięki zwiększonej wydajności i zasięgowi, a także dzięki wyostrzonej stylistyce, nowe Audi Q8 e-tron jest prawdziwą emanacją elektromobilności. Fabryka w Brukseli wykonała cenną, pionierską pracę. Wyciągamy wnioski z naszych doświadczeń związanych z dostarczeniem na światowe rynki około 160 000 wyprodukowanych tu pojazdów. W kolejnym kroku wykorzystamy te doświadczenia, aby zwiększyć produkcję akumulatorów w Ingolstadt. Linia montażu akumulatorów w Brukseli to dla całej Grupy wzór do naśladowania – powiedział Gerd Walker Członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki.

360 factory

Audi skupia się na przekształcaniu produkcji na model „od wewnątrz do zewnątrz”, nazwany 360 factory. To produkcyjna przyszłość marki. Bruksela jest wzorem dla wielu obszarów tej innowacyjnej koncepcji. Dla Audi ekonomiczne, ekologiczne i społeczne inwestowanie w istniejące zakłady, to „zrównoważony rozwój w działaniu”. – Droga, którą podąża Audi pozwala zachować zasoby i przyspiesza naszą transformację – dodał Gerd Walker. Dla Xaviera Rosa, członka zarządu AUDI AG ds. zasobów ludzkich i organizacji, belgijska fabryka dostarcza cennych spostrzeżeń dotyczących ukierunkowanych programów kwalifikacji pracowników.  – Doświadczenie, jakie Bruksela zdobyła od 2018 roku, może być wykorzystane we wszystkich lokalizacjach, w całej Grupie Audi – powiedział Rosa.

Z certyfikatem neutralności węglowej

Audi Q8 e-tron z brukselskiej fabryki do klientów w Europie i Stanach Zjednoczonych dostarczane będzie z certyfikatem neutralności węglowej netto1. Od 2025 roku, w ramach koncernowego programu ekologicznego Mission:Zero, produkcja we wszystkich zakładach Audi będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Zakład produkcyjny Audi w Brukseli, osiągnął ten cel już w roku 2018. W momencie rozpoczęcia produkcji Audi e-tron, fabryka Audi Brussels została uznana za pierwszy na świecie certyfikowany, neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, wysokonakładowy zakład produkcyjny w segmencie premium. W 2012 roku zakład przeszedł na ekologiczny prąd. Na jego terenie zainstalowano jeden z największych w regionie systemów fotowoltaicznych, obejmujący powierzchnię 107 000 metrów kwadratowych. System ten generuje rocznie około 9000 megawatogodzin zrównoważonej energii elektrycznej. To wystarcza do naładowania akumulatorów około 90 000 egzemplarzy Audi Q8 e-tron i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o 1881 ton. Firmy dostarczające ogniwa akumulatorowe są zobowiązane do wykorzystywania do produkcji wyłącznie odnawialnych źródeł energii. Elektryczne silniki trakcyjne do nowego modelu transportowane są z Węgier do Brukseli ekologicznym transportem towarowym. Od maja 2022 roku Audi na tej około 1300-kilometrowej trasie korzysta z transportu kolejowego, co jest decyzją redukującą emisję dwutlenku węgla o około 2600 ton rocznie.

AUDI jest właścicielem belgijskiego zakładu od roku 2007. Po jego nabyciu, Audi przebudowało go, by uruchomić tu produkcję Audi A1 – w tamtym czasie nowości w ofercie modelowej Audi. W roku 2018 narodziło się Audi e-tron. W 2021, Audi Brussels wyprodukowało 43 866 w pełni elektrycznych samochodów. Od drugiej połowy 2023 roku, ponad 3000 pracowników będzie tu również produkować Audi Q4 e-tron.

Nowy Q8 e-tron o zwiększonej wydajności

Zoptymalizowana koncepcja napędu nowego Q8 e-tron, poprawiona aerodynamika, wyższa wydajność ładowania oraz większa pojemność akumulatorów powodują, że zasięg tego samochodu to 582 kilometry w wersji SUV i 600 kilometrów w wersji Sportback (oba wskaźniki wg norm cyklu WLTP).

Źródło: Audi

Narzędzia
i kalkulatory