Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Sport&Lifestyle › Pustynny pech teamu Audi
  • Seria 14 przebitych opon kosztowała Audi cenny czas
  • Fot. Audi

Rajd Dakar

Pustynny pech teamu Audi

Rajd Dakar

Pustynny pech teamu Audi

Seria 14 przebitych opon kosztowała Audi cenny czas
Fot. Audi
  • 16/01/2023
Przeczytasz w 3 min
  • 16/01/2023
Przeczytasz w 3 min

Team Audi Sport, pomimo różnych niepowodzeń, aż do samego końca Rajdu Dakar 2023 prezentował innowacyjność i wydajność swoich samochodów. Audi RS Q e-tron podczas 15 dni zmagań aż 14 razy, łącznie z prologiem, stawało na podium wygranych etapowych. Ponadto, kierowcy Audi przez trzy dni byli liderami Rajdu. Jednak seria niepowodzeń: przebite opony, powypadkowe wycofanie się załóg Carlos Sainz/Lucas Cruz i Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger oraz ogromna strata czasu załogi Mattias Ekström/Emil Bergkvist, uniemożliwiły teamowi uzyskanie lepszego wyniku niż 14. miejsce.

– Tempo naszego innowacyjnego Audi RS Q e-tron było dobre od samego początku aż do końca zmagań. Niestety, mieliśmy pecha na pustyni. Mimo niepowodzeń, wszystkie trzy załogi zaprezentowały się świetnie. Będziemy teraz analizować wszystkie obszary. Podium było naszym celem. I ten cel pozostaje cały czas aktualny, bo na pewno będziemy ponownie rywalizować w 2024 roku – powiedział Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

 – W tej edycji Rajdu Dakar doświadczyliśmy wszystkich wzlotów i upadków. Najwyższe wyniki w klasyfikacjach dziennych pokazują, że z naszym innowacyjnym RS Q e-tron należymy do grona najszybszych pojazdów w tej imprezie. Mamy też samochód z najniższą emisją spalin. Jednak przeżyliśmy też wiele rozczarowań – od uszkodzeń opon i podwozia na nierównych, kamienistych odcinkach, aż po wypadki. Teraz dokładnie przepracowujemy wszystkie wydarzenia z trasy – dodał Rolf Michl, szef Audi Motorsport.

Początek był bardzo obiecujący: po prologu prowadziła załoga Audi Mattias Ekström/Emil Bergkvist. W kolejnych dwóch dniach zmagań ich koledzy z Team Audi Sport Carlos Sainz/Lucas Cruz. Jednak seria aż 14 przebitych opon na pierwszych czterech pustynnych etapach, rozłożonych na wszystkie trzy zespoły kierowców, kosztowała Audi cenny czas. Dodatkowo Carlos Sainz uszkodził zawieszenie na piargach trzeciego etapu, na szóstym etapie uległ wypadkowi, a niewidoczny w pustynnym pyle kamień zniszczył zawieszenie samochodu Mattiasa Ekströma na siódmym etapie.

Czternastokrotny zwycięzca Dakaru Stéphane Peterhansel, w tym momencie był już poza wyścigiem. Po skoku z wydmy, samochód wylądował tak twardo, że jego pilot Edouard Boulanger został zabrany do szpitala z bólem pleców. Zdiagnozowany uraz kręgów był następnie leczony przez specjalistów w Niemczech. – Trzy razy w pierwszej trójce – to dowód tego, że mogliśmy wiele jeszcze zdziałać. Ten wypadek – choć niewiele z niego pamiętam – przekreślił wszelkie nadzieje – mówi Stéphane Peterhansel. Dzień przed wycofaniem się, francuska załoga Audi zajmowała jeszcze obiecującą, drugą pozycję w klasyfikacji generalnej.

Drugi duet kierowców Audi: Carlos Sainz/Lucas Cruz, był w tym czasie na czwartym miejscu klasyfikacji.  – W tym roku niestety nic nie szło zgodnie z naszą myślą i założeniami. Cały zespół był dobrze przygotowany, ale dwa wypadki uniemożliwiły nam zajęcie miejsca na podium klasyfikacji generalnej. Tak niestety czasem bywa w sportach motorowych – podsumował Carlos Sainz. Hiszpanie w pierwszej trójce poszczególnych etapów znaleźli się aż pięć razy – potem niestety musieli się wycofać z rywalizacji.

Po tych wydarzeniach, wszystkie nadzieje spoczęły więc na załodze Mattias Ekström/Emil Bergkvist. Szwedzi, dopiero po raz trzeci startujący w Rajdzie Dakar sprostali 8900 kilometrom rajdu, w tym 4200 kilometrom odcinków specjalnych. – To był trudny rajd, ale my nigdy się nie poddaliśmy, nawet wtedy, gdy widzieliśmy, że nasze straty czasowe są ogromne – powiedział dwukrotny mistrz DTM i mistrz świata w Rallycrossie Mattias Ekström.

Począwszy od dziewiątego etapu, Skandynawowie sześć razy z rzędu znaleźli się w pierwszej czwórce. 12 i 13 stycznia, na maratońskim etapie bez wieczornego serwisu rozegranym na Empty Quarter, Ekström i Bergkvist osiągnęli nawet trzecie i drugie miejsce dnia. W sumie, podczas Rajdu Dakar 2023 sześciokrotnie znaleźli się w pierwszej trójce w klasyfikacji etapowej. Prawie siedem godzin opóźnienia po naprawach własnego samochodu, ale także pomoc Carlosowi Sainzowi na trasie, zaowocowały ostatecznie czternastym miejscem w klasyfikacji generalnej.

– Pod pewnymi względami Rajd Dakar wrócił w tym roku do swoich korzeni. Wysokie tempo, niepowodzenia wielu czołowych kierowców, duże przesunięcia w klasyfikacji, długość wielu etapów i wymagający teren, przypominają to, co w tym rajdzie było kiedyś. Cieszę się, że jako zespół poradziliśmy sobie z tą rywalizacją i dojechaliśmy do samego końca. Dla Mattiasa i Emila ta dyscyplina jest jeszcze stosunkowo nowa, więc tym bardziej gratulacje dla nich za ukończenie rywalizacji – analizował Sven Quandt, dyrektor zespołu Q Motorsport.

Źródło: Audi
  • Tagi: audi e-tron, Dakar
REKLAMA

Więcej z kategorii

Sport&Lifestyle

Audi, Osobowe, Pojazdy, Sport&Lifestyle

Electrikhana 2

Ostatnie wideo driftu z Kenem Blockiem elektrycznym Audi S1 Hoonitron

11/12/2023
Audi, Sport&Lifestyle

Audi RS Q e-tron

Ostatni test przed Dakarem

29/11/2023
Sport&Lifestyle

Lexus

Zelektryfikowane auta przewiozą mistrzów tenisowych kortów

10/11/2023
Magazyn, Sport&Lifestyle

Lokomotywy bezemisyjnych technologii

Elektromobilność w sporcie, popkulturze i… sieci

03/11/2023
elektromobilni, Magazyn, Sport&Lifestyle

Motorsport

Elektromobilność w ekstremalnej odsłonie

20/10/2023
elektromobilni, KIA, Sport&Lifestyle

Kia

Elektryczny model EV9 wzbogacił kolekcję Nadala

19/10/2023
Floty, Sport&Lifestyle

Toyota

Zelektryfikowana flota obsłuży Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024

04/10/2023
Sport&Lifestyle

Floty

Mirai obsłuży Letnie Igrzyska Olimpijskie 

21/09/2023
Audi, Osobowe, Pojazdy, Sport&Lifestyle

Ostatnie wideo driftu z Kenem Blockiem elektrycznym Audi S1 Hoonitron

11/12/2023
Audi, Sport&Lifestyle

Ostatni test przed Dakarem

29/11/2023
Sport&Lifestyle

Zelektryfikowane auta przewiozą mistrzów tenisowych kortów

10/11/2023
Magazyn, Sport&Lifestyle

Elektromobilność w sporcie, popkulturze i… sieci

03/11/2023
elektromobilni, Magazyn, Sport&Lifestyle

Elektromobilność w ekstremalnej odsłonie

20/10/2023
elektromobilni, KIA, Sport&Lifestyle

Elektryczny model EV9 wzbogacił kolekcję Nadala

19/10/2023

Wybór Redakcji

Raporty, Rynek, Świat

Światowy rynek samochodów elektrycznych rośnie

11/12/2023
Dostawcze, Mercedes-Benz, Osobowe

Bateria nie lubi przeciążeń

11/12/2023
Osobowe, Stellantis

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
elektromobilni

Warszawska Strefa Czystego Transportu ruszy w od lipca 2024 r. W teorii.

08/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

AXON Easy osiągnęła standard Tesli

08/12/2023
Biznes, Finansowanie

Arval złożył wnioski o dofinansowanie ponad 2,5 tys. elektrycznych aut

07/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
E.ON

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła