Przeczytasz w 2 min

Firma poinformowała, że pozyskała 4 mln zł kapitału zalążkowego od funduszu Freya Capital na budowę sieci cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz sieci stacji ładowania aut elektrycznych w jednym pod marką Pure City – Miejska Sieć Elektrostacji. Dzięki drugiej rundzie finansowania sieć do końca przyszłego roku ma liczyć 250 stacji, a w 2024 ma być ich już 500. Łączny, kilkuletni capex inwestycyjny projektu startup-u szacuje na 70-80 mln zł.

Finansowanie zalążkowe

Zamknęliśmy transakcję finansowania zalążkowego z Freya Capital – do spółki wpłynęła pierwsza z dwóch transz na łącznie 4 mln zł. Planujemy do końca stycznia 2023 oddać do użytku 50 elektrostacji z 55-calowymi ekranami LED na zewnętrznych parkingach centrów i parków handlowych w dużych i średnich miastach, gwarantujących największe zasięgi reklamowe. W sierpniu podpisaliśmy listy intencyjne na około 200 lokalizacji, należących m.in. do funduszy nieruchomościowych – właścicieli centrów handlowych, parków handlowych i sieci detalicznych. Budujemy ekologiczną sieć ładowania samochodów elektrycznych certyfikowanym, zielonym prądem – powiedział prezes Pure City Wojciech Bieńkowski. Ujawnił, że producentem i dostawcą ładowarek elektrycznych z 55 calowymi, cyfrowymi ekranami reklamowymi, które spółka zamawia, jest polska firma.

Samo ładowanie nie daje zwrotów

Na dziś model biznesowy oparty o samo ładowanie prądem nie daje wystarczających zwrotów z inwestycji. Jednak na rynkach dojrzałych widać, że na ładowaniu aut elektrycznych da się zarabiać. Dla Polski jest to perspektywa 3-5 lat. Miasta mają swoje potrzeby i wymagania w kwestii skalowania infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Dlatego naszym priorytetem jest dynamiczna budowa sieci elektrostacji z ekranami, jako że sieć cyfrowej reklamy zewnętrznej będzie generować przychody w zasadzie od początku projektu. Po instalacji pierwszych 60 elektrostacji rozpoczniemy sprzedaż czasu reklamowego na naszych ekranach cyfrowych. Partnerami Pure City w zakresie sprzedaży czasu reklamowego są zarówno operatorzy własnych sieci nośników cyfrowej reklamy, jak również domy mediowe. Podpisaliśmy również umowę z BBDO Warszawa na obsługę komunikacyjną Pure City i przygotowujemy produkt reklamowy ESG dla marek, które inwestują m.in. w działania i komunikację w obszarze zrównoważonego klimatu. Dynamicznie rosnący rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej pozwala nam budować wysoko rentowny biznes wzmocniony docelowo przychodami i marżą ze sprzedaży prądu – dodał Bieńkowski.

Ambitne plany

Zakłada, że na koniec przyszłego roku sieć osiągnie 250 stacji ładowania dzięki drugiej rundzie finansowania.

Rozpoczynamy już roadshow. Chcemy mieć 500 elektrostacji na koniec 2024 roku, a w ciągu 3,5 roku dojść do poziomu 1 tys. Capex projektu liczymy na 70-80 mln zł. Szacunki dla rozwoju polskiego rynku elektromobilności zakładają wzrost ilości stacji ładowania do 40-50 tys. w perspektywie najbliższych 5 lat, żeby dźwignąć obsługę szacowanej ilości samochodów elektrycznych – podsumował Bieńkowski.

Źródło: na podstawie ISBtech

Narzędzia
i kalkulatory