Pure City chce w tym roku uruchomić 50 reklamowych stacji ładowania

Pure City chce w tym roku uruchomić 50 reklamowych stacji ładowania

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Firma dołącza do grona partnerów Elocity. Jej założyciele zapowiadają dynamiczny rozwój i deklarują uruchomienie pierwszych 50 stacji ładowania AC do końca 2022 roku. Właściciele startupu stawiają przy tym nie tylko na szybką stopę zwrotu z inwestycji. W swojej działalności łączą również zarabianie na ładowaniu aut elektrycznych z zyskami płynącymi z cyfrowej reklamy zewnętrznej. Pierwsze stacje EVB z ekranami mogą pojawić się na przełomie października i listopada na parkingach zewnętrznych wybranych galerii handlowych.

Mocniejszy model biznesowy

Widzimy potencjał branży elektromobilnej, ale na związane z nią inwestycje patrzymy znacznie szerzej, niż większość firm wchodzących na rynek transportu zeroemisyjnego. Dlatego stworzyliśmy model biznesowy mocniejszy niż te oparte jedynie na samej sprzedaży prądu. W naszej sieci znajdą się ładowarki polskiej produkcji, wyposażone w ekrany ledowe. Dzięki nim możliwe będzie wyświetlanie dowolnych treści marketingowych – powiedział Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.

LEDy sposobem na szybszy zwrot z inwestycji

Ładowarki AC z totemami reklamowymi digital to na polskim rynku wciąż urządzenia stosunkowo nowe. Tym samym jak przekonuje firma, mogą być ciekawą propozycją zwłaszcza dla właścicieli i zarządców centrów handlowych, dla których stacje ładowania stanowią wartość dodaną do wcześniej prowadzonego biznesu. A to właśnie na parkingach zewnętrznych wybranych galerii handlowych mają pojawić się pierwsze stacje Pure City – Miejskiej Sieci Elektrostacji.

Amerykańskie wzorce

– Zainspirowani działaniami firm zza oceanu, chcemy jako Pure City zrealizować projekt unikatowy w skali naszego kraju. Model biznesowy white label z oferty Elocity, umożliwia nam znacznie szybsze rozwijanie naszej marki. To dla nas ważne, bo od razu po uruchomieniu stacji będziemy mogli zaoferować użytkownikom znacznie więcej, niż gdybyśmy działali we własnym zakresie – dodaje inwestor – podkreślił Bieńkowski

Innowatorzy elektromobilności

Jak podkreśla Bieńkowski, do współpracy z Elocity przekonała go znajomość polskiego rynku, obsługa posprzedażowa inwestorów i użytkowników aplikacji, a także kompatybilność z producentem ładowarek przewidzianych w projekcie.

Cieszymy się, że nasza firma plasuje się na pozycji lidera, jeśli chodzi o produkcję ładowarek elektrycznych w Polsce i dzięki temu realizujemy coraz bardziej innowacyjne projekty – To nie jest nasz pierwszy projekt realizowany z Elocity, dzięki czemu wypracowaliśmy procesy i działania przyspieszające włączenie nowych punktów ładowania do aplikacji Elocity – powiedział Szymon Biel, dyrektor handlowy EVB firmy PRE Edward Biel, która dostarczy Pure City pierwsze stacje ładowania.

Model i elastyczność

Michał Baranowski, CEO Elocity powiedział, że współpraca firmy z pionierami i innowatorami w obszarze polskiego transportu zeroemisyjnego to efekt odpowiednich modeli biznesowych i elastyczności rozwiązań w ofercie Elocity.

 – Dzięki temu, że możemy praktycznie od podstaw stworzyć oprogramowanie, a potem odpowiednio dopasować je do potrzeb inwestora sprawia, że jesteśmy w stanie realizować nieszablonowe założenia, wybiegające daleko poza standard, do którego rynek jest na ten moment przyzwyczajony – zaznaczył Baranowski.

Wizje lokalne trwają

Według założeń ładowanie na pierwszych stacjach Pure City – Miejskiej Sieci Ładowania ma być możliwe już na przełomie października i listopada. W tej chwili trwają wizje lokalne ok. 200 miejsc, które weryfikowane są pod kątem priorytetów instalacji. Po centrach handlowych planowane jest rozszerzenie dostępności punktów marki o wybrane miasta i gminy.

Źródło: na podstawie Elocity

Narzędzia
i kalkulatory