Volvo

Producent aktualizuje oprogramowanie

Aktualizacja obejmie łącznie ok. 2,5 miliona samochodów
Źródło zdjęcia: Volvo

Marka Volvo zdecydowała o pewnym odświeżeniu swoich propozycji. W egzemplarzach na rok modelowy 2026 pojawi się nowa wersja systemu multimedialnego. To nie koniec zmian.

Volvo Car UX – tak nazywa się nowy interfejs multimedialny szwedzkiej marki. Znają go już kierowcy najnowszych modeli, zwłaszcza elektrycznych, takich jak EX30 i EX90. Pojawiło się także w XC90 po liftingu. Teraz – jak podaje firma – zagości w każdym nowym Volvo na rok modelowy 2026. To oznacza, że miłośnicy elektromobilności będą mogli kupić modele EX40 i EC40 z nowym systemem.

Starzy klienci z aktualizacją

Co z klientami, którzy jeżdżą już samochodami Volvo? Oni też będą mogli skorzystać z aktualizacji – zostanie ona przesłana „over the air”, czyli bezprzewodowo, bez konieczności wymieniania żadnych części albo składania wizyty w serwisie. Otrzyma go około 2,5 miliona samochodów, z czego najstarsze będą wyprodukowane w 2020 roku. Volvo powiedziało, że aktualizacja pojawi się w wybranych wersjach C40, XC40, EX40, EC40, S60, V60, V60 Cross Country, XC60, S90, V90, V90 Cross Country i XC90.

Nowy system ma „upraszczać wykonywanie zadań”. Producent wyjaśnia, że wykorzystał dane ze świata rzeczywistego i opinie klientów, aby zapewnić „możliwość interakcji z samochodem w bezpieczny i przyjemny sposób”.

To nie koniec zmian

Oprócz tego, modele na rok 2026 otrzymają ulepszony, szybszy system multimedialny Qualcomm. Dzięki zmianom, system ma być dwukrotnie szybszy, oferować szybsze reakcje i atrakcyjniejsze grafiki.

To nie wszystkie uaktualnienia Volvo. Wcześniej informowaliśmy o tym, że model EX90, czyli flagowy „elektryk” marki, otrzyma znaczącą aktualizację. Nie mówimy tylko o oprogramowaniu i multimediach. Samochody z nowego roku modelowego otrzymają architekturę 800V.

Wcześniej architektura 800V – gwarantująca szybsze ładowanie – została zaprezentowana w sedanie ES90. Gdyby jednak nie zaktualizowano EX90, ES90 pozycjonowane niżej charakteryzowałoby się gorszymi parametrami przy ładowarce. Na to Volvo pozwolić nie mogło.

-Nasza technologia 800V oznacza kolejną znaczącą zmianę technologiczną dla naszych klientów, podczas zmierzania w kierunku pełnej elektryfikacji – powiedział Anders Bell, dyrektor Volvo ds. inżynierii i technologii. – Sprawia, że nasze samochody elektryczne są jeszcze bardziej wydajne, pomaga szybciej się ładować i zajechać dalej na jednym ładowaniu – podkreślił zalety takiej architektury.

Aby zastosować układ o wyższym napięciu, czyli 800V, zmodernizowano wiele elementów – od ogniw baterii, przez silniki, aż po falownik czy systemy klimatyzacji i zarządzania ciepłem” – podaje marka. To oznacza, że klienci, którzy kupili EX90 wcześniej, nie będą mogli dokonać aktualizacji zdalnie.

Elektryczna gama Volvo

Obecnie gama modeli EV firmy Volvo składa się z następujących aut:

1. Volvo EX30

Najmniejszy i najtańszy elektryk Volvo. Zasięg do 480 km, topowa wersja rozwija 408 KM. Napęd RWD lub AWD. Dostępny także w bardziej terenowej odmianie Cross Country.
Cena od: 176 900 zł

2. Volvo EC40 (dawniej C40 Recharge)

Elektryczny odpowiednik XC40, ale z bardziej opadającą linią dachu (coupé-SUV). Wersje z napędem na tył (dawniej na przód) lub AWD, moc do 442 KM, zasięg do ok. 550 km (w wersji z nową baterią).
Cena od 245 900 zł

3. Volvo EX40 (dawniej XC40 Recharge)

Bliźniaczy technicznie do EC40, ale z klasyczną sylwetką SUV-a. Elektryczny odpowiednik XC40. Zasięg do 575 km.
Cena od 231 900 zł

4. Volvo EX90

Flagowy, luksusowy, 7-miejscowy SUV z baterią ponad 100 kWh i zasięgiem do 620 km. W wyposażeniu system LiDAR. Moc od 279 do 517 KM. W planach: układ 800V.

Cena: od 399 900 zł.


5. Volvo ES90 (zapowiedziany)

Nowy model na 2025 rok, sedan – duchowy następca S90, ale w pełni elektryczny. Zasięg do 698 km, moc do 670 KM. Architektura 800V.
Cena: jeszcze nieujawniona

Producent aktualizuje oprogramowanie - 342395 Volvo ES90 Exterior scaled 1
ES90. Fot. Volvo

PMA

REKLAMA