Home Pojazdy Jednoślady Pragmatyzm napędza koniunkturę

Cross: E-rowery hitem jesiennej sprzedaży

Pragmatyzm napędza koniunkturę

Cross: E-rowery hitem jesiennej sprzedaży

Pragmatyzm napędza koniunkturę

Na decyzje konsumentów wpłynęły kwestie ekonomiczne
Fot. CROSS
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Podsumowanie danych sprzedażowych firmy KROSS potwierdziło, że rowery elektryczne to nowa rewolucja w świecie jednośladów. Zainteresowanie e-rowerami rośnie bardzo dynamicznie. Producent odnotował bardzo dobre wyniki sprzedaży w lecie – w lipcu było to 34% wzrostu r/r, a w sierpniu 97% r/r. We wrześniu i październiku też sprzedaż rosła odpowiednio o 38% i 37%. Spektakularny wzrost odnotowały rowery elektryczne. We wrześniu ich sprzedaż była wyższa o 242% niż przed rokiem, a w październiku wzrost wyniósł 141% wobec 2021. Firma w najbliższym sezonie przewiduje podwojenie liczby sprzedanych rowerów elektrycznych.

Elektryczna ekonomia

Dane sprzedażowe firmy KROSS wyraźnie pokazują, że Polacy chcą nadal jeździć rowerami. Według najnowszych danych, sprzedaż modeli oferowanych przez KROSS, we wrześniu i w październiku wzrosła odpowiednio o 38% i 37% względem roku ubiegłego. Modele elektryczne KROSS cieszą się szczególną popularnością. Ich sprzedaż w tym samym okresie wzrosła odpowiednio o 242% i 141% względem tego samego okresu w 2021 roku. Na decyzje konsumentów wpłynęły kwestie ekonomiczne – wysokie ceny paliw i potrzeba szukania oszczędności w związku z rekordową inflacją. Ważną rolę odgrywa także szybsze podróżowanie rowerem w coraz bardziej zakorkowanych miastach.

 – Uważnie obserwujemy trendy na rynku rowerowym i z dużym zainteresowaniem śledzimy, jak zmieniają się przyzwyczajenia i preferencje zakupowe Polaków. Rower to dziś bardzo atrakcyjna forma rekreacji weekendowej oraz oszczędna możliwość dojazdu do pracy. Jesteśmy dobrze przygotowani i nadal mamy w ofercie szeroki wybór modeli w wielu kategoriach produktowych. Co trzecia Polka i Polak rozważający zakup, chce kupić rower marki KROSS – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.

Pandemiczne przyspieszenie

Rowerowa rewolucja, która rozpoczęła się w 2020 roku przyspieszyła z powodu pandemii koronawirusa. Mieszkańcy Polski i wielu innych europejskich krajów zmienili swoje przyzwyczajenia dotyczące codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Wiele miast podążyło za potrzebami rynku. Przyspieszono budowę ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. Pandemia wpłynęła także na sposób, w jaki przemieszczamy się na co dzień – wielu z nas dostrzegło zalety jazdy na rowerze, odkryło, że nie tylko jest to bezpieczny sposób na dojazd do pracy w czasie pandemii, ale też doskonała forma na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną. I – co ważne – nie tylko wiosną i latem, ale również jesienią, a nawet w okresie zimowym.

Trzydzieści lat na rynku

Firma, której założycielem i właścicielem jest Zbigniew Sosnowski powstała w 1990 roku. W jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki powstają w fabryce produkcyjnej w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów.

Źródło: CROSS

Narzędzia
i kalkulatory