W ramach zamkniętej nowej rundy finansowania, Powerdot otrzyma 100 mln euro na pokrycie wydatków związanych z budową stacji ładowania w Europie. Kapitał pochodzi od francuskiego funduszu infrastrukturalnego Antin, notowanego na giełdzie w Paryżu, który już wcześniej dokapitalizował Powerdot kwotą 150 mln euro, a także od portugalskiej grupy Arie. W efekcie sumaryczna wartość inwestycji Powerdot w Europie, na koniec przyszłego roku wyniesie 260 mln euro.
Polska infrastruktura z zastrzykiem gotówki
Znacząca część tej kwoty wzmocni polski rynek. – Uwzględniając już realizowane i rozpoczęte inwestycje, Powerdot przeznaczy na rozwój infrastruktury w Polsce łącznie 200 mln zł do końca 2025 roku – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce. Kapitał jest wykorzystywany do budowy sieci stacji ładowania o dużej mocy, rozlokowanych w całym kraju, a także na rozwój technologii rewolucjonizujących korzystanie z usługi ładowania, w tym nowoczesnych płatności.
Powerdot stawia na sieć stacji DC
Powerdot jest w trakcie budowy 600 stacji ładowania przy sklepach Biedronka w całym kraju, o mocy 120 kW każda. Inwestycja spowoduje potrojenie dostępnej w Polsce liczby złączy DC o mocy powyżej 100 kW. Powerdot tworzy też infrastrukturę dla licznych parków i galerii handlowych usytuowanych w różnych częściach Polski. Realizuje również inwestycje dla franczyzobiorców takich marek detalicznych, jak Inter Marche, SPAR, Auchan czy E.Leclerc. Firma może też pochwalić się partnerstwem z Gorzowem Wielkopolskim, w ramach którego tworzy miejską sieć stacji ładowania.
Powerdot rozwija ideę „destination charging” zakładającą budowę stacji ładowania w miejscach, które użytkownicy aut elektrycznych odwiedzają w ramach swoich codziennych aktywności, takich jak: wizyta w sklepie, w urzędzie, czy w restauracji. Dzięki dostępności infrastruktury w takich lokalizacjach, nie tracą oni czasu, gdy auto się ładuje.
Polska wyprzedza zachodnią Europę
W Polsce Powerdot uruchomił już ponad 250 punktów i jest w trakcie realizacji 1500 kolejnych. – Polska jest dla Powerdot jednym z najważniejszych rynków, ze względu na jej wielkość, potencjał ekonomiczny, a także stosunkowo wczesny etap rozwoju elektromobilności – mówi Grigoriy Grigoriev. Wartość realizowanych w Polsce projektów jest większa od inwestycji Powerdot w Hiszpanii, Portugalii czy w Belgii, ustępując pod względem wielkości jedynie rynkowi francuskiemu. W całej Europie Powerdot uruchomił już 5 tysięcy punktów ładowania i jest w trakcie realizacji kolejnych 10 tysięcy.