Zrównoważony model biznesowy
TNE to klaster, które zintegruje działalność koncernu w czterech krajach nordyckich – Norwegii, Szwecji, Danii i Finlandii, oraz trzech krajach bałtyckich – na Litwie, Łotwie i w Estonii. Organizacja będzie odpowiadać za sprzedaż marek Toyota i Lexus w tym regionie.
Celem zmiany strukturalnej jest ustanowienie zrównoważonego modelu biznesowego w regionie świata o najwyższym stopniu elektryfikacji, a także stworzenie wzorcowego modelu takiej organizacji w kontekście marketingu i sprzedaży pojazdów elektrycznych – czytamy w komunikacie.
W Europie Środkowej tego typu klaster (TCE – Toyota Central Europe) funkcjonuje od 2015 roku i obejmuje obecnie Polskę, Węgry, Czechy oraz Słowację. Rok 2024 organizacja zamknęła wynikiem sprzedaży – 156 tys. Toyot z wiodącą rolą Polski (ponad 104 tys. sprzedanych aut). Sumaryczny wynik grupy dał jej pierwsze miejsce wśród wszystkich europejskich przedstawicielstw narodowych marki.
Zelektryfikowany wzrost
Sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami wzrosła w Europie w I kw. o 7% i osiągnęła poziom 227 771 egzemplarzy. Najpopularniejszymi modelami z tej kategorii były Yaris Cross Hybrid (49 079 egz.), Yaris Hybrid (44 665 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (41 830 egz.), Corolla Hybrid (32 562 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (22 768 egz.).

W Europie Zachodniej (łącznie z Polską) zelektryfikowane Toyoty stanowią 78% sprzedaży. W Europie Wschodniej 60% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.