Home Pojazdy Dostawcze Toyota Polak pokieruje nowym klastrem Northern Europe

Toyota

Polak pokieruje nowym klastrem Northern Europe

Toyota

Polak pokieruje nowym klastrem Northern Europe

Celem zmiany strukturalnej jest ustanowienie zrównoważonego modelu biznesowego w regionie świata o najwyższym stopniu elektryfikacji
Fot. Toyota
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Piotr Pawlak od 1 maja br., obejmie stanowisko nowego prezesa nowotworzonego klastra Toyota Northern Europe (TNE). Pawlak jednocześnie będzie kontynuował pełnienie swojej obecnej funkcji dyrektora generalnego Toyota Norge, którą sprawuje od 1 stycznia 2023 roku – poinformował producent.

Zrównoważony model biznesowy

TNE to klaster, które zintegruje działalność koncernu w czterech krajach nordyckich – Norwegii, Szwecji, Danii i Finlandii, oraz trzech krajach bałtyckich – na Litwie, Łotwie i w Estonii. Organizacja będzie odpowiadać za sprzedaż marek Toyota i Lexus w tym regionie.

Celem zmiany strukturalnej jest ustanowienie zrównoważonego modelu biznesowego w regionie świata o najwyższym stopniu elektryfikacji, a także stworzenie wzorcowego modelu takiej organizacji w kontekście marketingu i sprzedaży pojazdów elektrycznych – czytamy w komunikacie.

W Europie Środkowej tego typu klaster (TCE – Toyota Central Europe) funkcjonuje od 2015 roku i obejmuje obecnie Polskę, Węgry, Czechy oraz Słowację. Rok 2024 organizacja zamknęła wynikiem sprzedaży – 156 tys. Toyot z wiodącą rolą Polski (ponad 104 tys. sprzedanych aut). Sumaryczny wynik grupy dał jej pierwsze miejsce wśród wszystkich europejskich przedstawicielstw narodowych marki.

Zelektryfikowany wzrost

Sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami wzrosła w Europie w I kw.  o 7% i osiągnęła poziom 227 771 egzemplarzy. Najpopularniejszymi modelami z tej kategorii były Yaris Cross Hybrid (49 079 egz.), Yaris Hybrid (44 665 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (41 830 egz.), Corolla Hybrid (32 562 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (22 768 egz.).

W Europie Zachodniej (łącznie z Polską) zelektryfikowane Toyoty stanowią 78% sprzedaży. W Europie Wschodniej 60% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.

Źródło: Toyota
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory