Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Rynek › PE reguluje cykl życia baterii

PE reguluje cykl życia baterii

PE reguluje cykl życia baterii

  • 08/08/2022
Przeczytasz w 2 min
  • 08/08/2022
Przeczytasz w 2 min

Parlament Europejski (PE) chciałby wyznaczyć bardziej ambitne cele w zakresie ochrony środowiska. Posłowie zwrócili uwagę na to by baterie, które są wykorzystywane m. in. w samochodach elektrycznych „były bardziej zrównoważone i łatwiejsze do wymiany”.  Zwiększony ma być nacisk na recycling i wysokie standardy w całym łańcuchu wartości.

Parlament Europejki poinformował, ze chciałby zacząć cykl negocjacji z rządami państw unijnych w sprawie ostatecznego kształtu nowych przepisów regulujących cały cykl życia baterii elektrycznych. Zarówno tych wykorzystywanych w samochodach elektrycznych jak i smartfonach.

Kluczowa rola w przejściu na GOZ

Podczas ubiegłotygodniowej debaty posłowie podkreślili kluczową rolę, jaką baterie odgrywają w przejściu na gospodarkę o obiegu zamkniętym i neutralność klimatyczną. Zwrócono także uwagę na konkurencyjność technologii i produktów unijnych oraz na strategiczne znaczenie jak jest bez wątpienia „mocny i niezawodny” autonomiczny łańcuch dostaw.  Projekt ustawy został przyjęty w ostatni czwartek 584 głosami za, 67 przeciw i 40 wstrzymujących się.

Posłowie do PE zapowiadają, że nadszedł czas na gruntowny przegląd obecnego ustawodawstwa. Chodzi o uwzględnienia błyskawiczne rozwoju technologicznego i innowacyjności jaka ma miejsce m. in. w segmencie elektromobilności.

Wymienne baterie

Wśród przedstawionych propozycji znalazło się zaostrzone wymagań dotyczące zrównoważonego rozwoju, wydajności i etykietowania, w tym wprowadzenie nowej kategorii „akumulatorów do „lekkich środków transportu” (LMT)”, takich jak skutery elektryczne i rowery. PE chciałby wprowadzić także przepisy dotyczące deklaracji i etykiet dotyczących śladu węglowego. Do 2024 r. przenośne baterie w urządzeniach takich jak smartfony i baterie do LMT musiałby być zaprojektowane tak, aby konsumenci i niezależni operatorzy mogli łatwo i bezpiecznie je samodzielnie wyjmować.

Ponadto zgodnie z przyjętym stanowiskiem producenci powinni zagwarantować, aby łańcuch dostaw baterii był w „pełni zgodny z prawami człowieka”. Mają m. in. dywersyfikować dostawy zwracając uwagę i eliminować ryzyko związane z pozyskiwaniem, przetwarzaniem i obrotem surowcami, które często są skoncentrowane w jednym lub kilku krajach.

Poziomy odzysku określone

W sprawozdaniu określono również minimalne poziomy odzyskanego kobaltu, ołowiu, litu i niklu z odpadów do ponownego wykorzystania w nowych bateriach oraz bardziej rygorystyczne cele w zakresie zbierania baterii przenośnych.

– Po raz pierwszy w prawodawstwie europejskim rozporządzenie dotyczące baterii określa całościowy zestaw zasad regulujących cały cykl życia produktu, od fazy projektowania do końca życia. Stwarza to nowe podejście do zwiększenia obiegu zamkniętego baterii i wprowadza nowe standardy zrównoważonego rozwoju, które powinny stać się punktem odniesienia dla całego światowego rynku baterii. Baterie to kluczowa technologia wspierająca zrównoważoną mobilność i przechowywanie energii odnawialnej. Aby osiągnąć cele Zielonego Ładu i przyciągnąć inwestycje, współprawodawcy muszą szybko przyjąć jasne i ambitne przepisy i harmonogramy –  powiedziała posłanka sprawozdawczyni Simona Bonafè (S&D, IT).

Przypomnijmy, że w grudniu 2020 r. komisja przedstawiła wniosek dotyczący rozporządzenia w sprawie baterii i zużytych baterii. Celem wniosku jest wzmocnienie funkcjonowania rynku wewnętrznego, promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym oraz zmniejszenie wpływu na środowisko i społeczeństwo na wszystkich etapach cyklu życia baterii. Inicjatywa jest ściśle powiązana z Europejskim Zielonym Ładem, planem działania na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym i nową strategią przemysłową.

Źródło: na podstawie europarl.europa.eu

REKLAMA

Więcej z kategorii

Rynek

Europa, Rynek

Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Europa, Honda, Osobowe, Rynek

Rynek

Honda e wycofana z Europy

30/11/2023
Polska, Rynek

VOYAH Free

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Rynek

Changan

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Rynek

ACEA – unijny rynek w październiku

Samochody elektryczne wyprzedziły diesle

21/11/2023
Europa, Infrastruktura, Rynek

Infrastruktura ładowania

Niemcy mają Charging Infrastructure Masterplan II

20/11/2023
Polska, Rynek

Licznik Elektromobilności

Czas na elektryfikację drogowego transportu ciężkiego

17/11/2023
elektromobilni, Magazyn, Rynek

SAIC Motor

MG wjeżdża do Polski na bateriach

17/11/2023
Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Europa, Honda, Osobowe, Rynek

Honda e wycofana z Europy

30/11/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Rynek

Samochody elektryczne wyprzedziły diesle

21/11/2023
Europa, Infrastruktura, Rynek

Niemcy mają Charging Infrastructure Masterplan II

20/11/2023

Wybór Redakcji

Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Magazyn, Testy

Jak daleko dojedziesz samochodem na wodór?

01/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

ORLEN Deutschland zamówił ładowarki Axon Easy 400

01/12/2023
Biznes, Finansowanie

Elektryczne Gitary zachęcą do jazdy elektrykami w najnowszej kampanii TV  

01/12/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła