Odświeżona Toyota otrzymała dwa nowe akumulatory litowo-jonowe – o pojemności 57,7 kWh i 73,1 kWh brutto – oraz trzy wersje napędowe. Słabsza bateria 57,7 kWh współpracuje z napędem na przód o mocy 167 KM. Większa, 73,1 kWh, dostępna jest w wersji FWD (224 KM) lub 4×4 XMODE (343 KM). Najmocniejszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s, co czyni go najszybszym seryjnym modelem Toyoty sprzedawanym w Polsce.
Toyota poprawiła także efektywność energetyczną: zasięg bZ4X wzrósł do 569 km w cyklu WLTP, a ładowanie prądem stałym w zakresie 10-80 % trwa teraz około 28 minut, niezależnie od temperatury, dzięki systemowi wstępnego podgrzewania baterii. Nowa ładowarka pokładowa 22 kW skraca czas ładowania z wallboxa do 3,5 godziny. Standardem jest pompa ciepła o wysokiej sprawności, która ogrzewa i chłodzi wnętrze przy niższym zużyciu energii niż klasyczne układy grzewcze.

Zmiany także w środku
Zmieniono także konstrukcję wnętrza i nadwozia. SUV zyskał bardziej dopracowaną aerodynamikę, cichsze kabiny i lepsze wyciszenie. W środku pojawił się 14-calowy ekran systemu Toyota Smart Connect, nowa konsola z bezprzewodowym ładowaniem dwóch telefonów oraz bogatsze wyposażenie już w podstawowej wersji Style. Topowy wariant Executive oferuje 20-calowe felgi, wentylowane fotele, ogrzewanie promiennikowe, zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate i system nagłośnienia JBL w opcjonalnym pakiecie VIP.

Ceny w Polsce
Wersje z napędem na przód kosztują od 165 900 zł (57,7 kWh, 167 KM) lub 184 900 zł (73,1 kWh, 224 KM), natomiast wariant 4×4 XMODE (343 KM) wyceniono na 194 900 zł. Topowa wersja Executive to koszt od 201 900 zł lub 211 900 zł w odmianie 4×4. Po uwzględnieniu dotacji realna cena bazowej Toyoty bZ4X może spaść do 125 900 zł, co czyni ją jedną z najbardziej konkurencyjnych propozycji w segmencie średnich SUV-ów elektrycznych.

Porównanie Toyoty bZ4X z konkurencją
| Model | Cena w Polsce (od) | Akumulator (brutto) | Moc | Napęd | Zasięg WLTP | Czas ładowania DC 10–80% |
| Toyota bZ4X | 165 900 zł | 57,7 / 73,1 kWh | 167 / 224 / 343 KM | FWD / AWD | do 569 km | 28 min (150 kW) |
| Škoda Enyaq | 169 900 zł | 63/82/84 kWh | 204 / 285 / 340 KM | RWD / AWD | do 580 km | ok. 28 min (175 kW) |
| Volkswagen ID.4 | 123 390 zł | 52/77/79 kWh | 170/286 /340 KM | RWD / AWD | do 550 km | ok. 27 min (175 kW) |
| Nissan Ariya | 194 900 zł | 63 / 87 kWh | 218 / 306 KM | FWD / AWD | do 536 km | 35 min (130 kW) |
| Hyundai Ioniq 5 | 168 900 zł | 63/84 kWh | 170/229/325 KM | RWD / AWD | do 507 km | 18 min (240 kW, 800 V) |
Toyota bZ4X po modernizacji wyróżnia się atrakcyjnym bilansem między kosztami, wymiarami, mocą i zasięgiem. Choć nie oferuje ultraszybkiego ładowania 800V jak Hyundai Ioniq 5, wciąż może mieć swoje zalety. Jednocześnie, ma konkurencyjną cenę na tle rywali, ale warto zauważyć, że obecnie rywalizacja w segmencie SUV-ów tej wielkości weszła na niespotykany wcześniej poziom. Ceny są obniżane (i potrafią być naprawdę niskie), a oferty stają się coraz bardziej atrakcyjne. Zyskują na tym klienci.

PMA

